.

Beantwoord

Geen SMS ontvangen op sommige dagen, wat kan er mis zijn?

  • 14 November 2015
  • 8 reacties
  • 242 Bekeken

Badge
Ik krijg op sommige dagen helemaal geen SMS jes binnen, op andere dagen weer wel. Wat kan er mis zijn?
Het is ontzettend vervelend!
icon

Beste antwoord door Naomi 16 November 2015, 10:56

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Hanzie56, welkom op het Simyo forum!

Apart dat je op sommige dagen geen sms'jes binnenkrijgt. Geven mensen ook aan dat ze je een sms hadden gestuurd? En krijg je ze dan helemaal niet binnen op later, de volgende dag pas? Heb je op die dagen wel bereik en kun je bellen?

Als je op een bepaald moment geen bereik hebt, dan kan het dat je niet een sms kan ontvangen en ook niet gebeld kan worden. Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd. Zet je je telefoon uit en aan? 🙂

Geef je ook door welk type telefoon je gebruikt? En of het verschillende mensen zijn of een bepaald persoon die je geen sms kan sturen?
Badge
Dag Naomi,

Het zijn SMSjes die bijvoorbeeld door een computersysteem worden verzonden (dus weet ik dat ik ze verstuurd heb). Zoiets als een TAN code van ING bank, maar betreft verschillende afzenders. Ik kan dan wel steeds bellen, maar SMS-jes komen pas binnen nadat ik een keer mijn telefoon herstart. Ik heb een Samsung Galaxy S5 duos, dus met 2 SIMkaarten. Op de andere SIMkaart (KPN) komen SMS-jes wel gewoon binnen.
Badge
Zojuist zou ik weer een SMS binnen moeten krijgen, maar ik krijg niets. Heb nu mijn telefoon herstart, maar nog steeds niets. Is wel vervelend, hoor.
Ja, nu na herstart komen ze binnen...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hanzie56,

Bedankt voor je duidelijk uitleg en omschrijving. Kun je ons vertellen in welk slot de Simyo simkaart zit en in welk slot de KPN simkaart zit? Ook hoor ik graag wat er gebeurt als je de beide simkaarten eens van slot zou omwisselen 🙂.

Kun je dat testen?

Groetjes, Tiury
Badge
Het heeft tijden gewoon goed gewerkt. KPN is SIM1 en Simyo is SIM2. Dat heeft te maken dat ik een zakelijk KPN abonnement heb met internetbundel. Die laatste zit niet op de Simyo bundel, vandaar dat omwisselen lastig is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hanzie56,

Als je er voor zorgt dat op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit staat, dan kun je ze omwisselen om het te testen 🙂. Zou je dat even willen doen?

Groetjes, Tiury
Badge
Na de laatste herstart blijven ineen de SMS-jes weer gewoon binnenkomen op mijn Simyo nummer. Die reset aan jullie heeft mogelijk toch geholpen. Bedankt!
Ik laat van me horen wanneer er weer problemen mochten ontstaan, dan zal ik ook de 'omwisseltest' uitvoeren.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Hanzie56,

Erg fijn om te horen dat de reset heeft geholpen 🙂 Dankjewel dat je het ons laat weten. Mocht er inderdaad nog iets gebeuren, dan kun je dat het beste doen.

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden 😉

Reageer