.

Beantwoord

Berichten worden 3x verstuurd.

  • 26 May 2014
  • 8 reacties
  • 836 Bekeken

Badge
Ik heb regelmatig dat een SMS 3x wordt verstuurd naar een andere simyo (mijn vrouw) gebruiker.
Buiten het feit dat het heel irritant is, wordt het zo onderhand ook erg kostbaar.
Ik stuur een sms, zet mijn sms programma uit en leg de telefoon weg. Toch wordt ie daarna (meestal naar 7 tot 10 min) weer 2x verstuurd.

Hoe kan dit? Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Ernst 27 May 2014, 11:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi meen71,

In je gegevens zie ik exact wat je beschrijft. Alleen het enige wat ik daar van kan maken is dat deze smsjes gewoon verstuurd zijn 😕
We weten dat een simkaart niet uit zichzelf een smsje kan versturen. Maar het zijn wel de gegevens vanuit de simkaart die wij van het mobiele netwerk krijgen. Het lijkt er dan op dat het misschien wel eens aan je telefoon kan liggen :(
Telefoons hebben nu eenmaal geen eeuwig leven. Het zijn gebruiksvoorwerpen, en alles dat gebruikt wordt kan weleens stuk gaan, helaas.
Heb je misschien de mogelijk om eens na te gaan of dit ook gebeurt als je een andere telefoon gebruikt?
Hoi meen71.

Wat ik me bij je vraag ook afvraag is.
Gebeurt dat alleen bij het simyo nummer(s) of ook naar andere nummers?

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi Friesian,

Aan welke invloeden/oorzaken zit je hier te denken?
Hi Friesian,

Aan welke invloeden/oorzaken zit je hier te denken?


Hoi Ernst.

Het lijkt me sterk dat dit bij een specifiek nummer van alleen simyo gebeurt.
Omdat er meer mensen een 06 nummer hebben, kun je controleren of het daarmee ook speelt.
Heeft hij of zij ontvangstbevestiging aanstaan?

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Friesian,

Het lijkt mij ook dat het niet alleen bij Simyo telefoonnummers gebeurt. Sterker nog, wij denken dat het probleem in de telefoon zit en dat het niets met het netwerk te maken heeft.

@meen71, Zou je eens je simkaart in een andere telefoon willen proberen? Op die manier kom je erachter of het probleem definitief in je telefoon zit of dat er toch misschien iets anders speelt.
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar de oplossing voor een zelfde soort probleem als hier beschreven.  Sinds enige tijd krijg ik vaak meerder melding van een binnenkomende SMS, bijvoorbeeld bij een gemiste oproep. Ik krijg een SMS, bekijk het bericht, sluit het af, en enige tijd later opnieuw een melding dat er een nieuwe SMS is, ik kijk, blijkt het bericht het zelfde te zijn. Kijk ik bij mijn inbox dan staat het bericht er maar één keer. Ik krijg vandaag al vijf keer de melding van een gemiste oproep. Ik heb mijn vrouw al lang gesproken en die heeft mij vanmiddag één keer geprobeerd te bellen. Zeven uur later kreeg ik opnieuw een melding. Iemand een idee?  (Ik wordt er gek van!)
Hallo RP1.

Het is of je telefoon (softwarefout) of de sim.
De beste controle is jouw sim in een andere telefoon, een andere sim in jouw telefoon.
En dan kom je er vanzelf achter wat het is.
Duidelijk?

Groet,
Friesian
Badge +6
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar de oplossing voor een zelfde soort probleem als hier beschreven.  Sinds enige tijd krijg ik vaak meerder melding van een binnenkomende SMS, bijvoorbeeld bij een gemiste oproep. Ik krijg een SMS, bekijk het bericht, sluit het af, en enige tijd later opnieuw een melding dat er een nieuwe SMS is, ik kijk, blijkt het bericht het zelfde te zijn. Kijk ik bij mijn inbox dan staat het bericht er maar één keer. Ik krijg vandaag al vijf keer de melding van een gemiste oproep. Ik heb mijn vrouw al lang gesproken en die heeft mij vanmiddag één keer geprobeerd te bellen. Zeven uur later kreeg ik opnieuw een melding. Iemand een idee?  (Ik wordt er gek van!)


Hoi RP1, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik sluit me aan bij het advies van Friesian om je simkaart even een dag of twee in een andere telefoon te stoppen en te kijken wat er dan gebeurt.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂

Reageer