Skip to main content
antwoord

Xiaomi POCO F5 telefoon vraagt om PIN code na inbrengen Simyo SIM card

• July 29, 2025
  • 4 reacties
  • 20 Bekeken

Nieuwe Simyo SIM-card besteld voor Braziliaanse bezoeker met Xiaomi POCO F5 telefoon. De vorige keer dat deze bezoeker kwam heeft Simyo een PUK code en 4-cijferige PIN code gegeven om in te loggen. Dit keer bij de nieuwe SIM-card alleen twee emails met een paswoord en inlog-gegevens om in Mijn Simyo de kaart te activeren.

Het probleem is dat de telefoon na het inbrengen van de Simyo SIM-card nu om een 4-cijfer PIN code vraagt om überhaupt de telefoon te kunnen openen. Als de Simyo SIM-card verwijderd is opent de telefoon weer gewoon. De oude PIN-code werkt niet (de telefoon bood 5x mislukte PIN code). 

Ik heb in de settings van de telefoon alle screen-locks enzo uitgezet. Wat kunnen we doen?

Beste antwoord door BOOM

Ik zal zelf ook maar meteen het antwoord en oplossing geven want ik voel me nu een beetje stom nadat ik zowel de PIN code als de PUK code gewoon vond in MijnSimyo onder ‘Instellingen’ > ‘SIM card’.

Excuses voor het valse alarm!

4 reacties

• auteur
  • Helper
  • antwoord
  • July 29, 2025

Ik zal zelf ook maar meteen het antwoord en oplossing geven want ik voel me nu een beetje stom nadat ik zowel de PIN code als de PUK code gewoon vond in MijnSimyo onder ‘Instellingen’ > ‘SIM card’.

Excuses voor het valse alarm!

Friesian
  • Forum Expert
  • July 29, 2025

Excuses zijn niet nodig ​@BOOM 

Om je nog wat aanvullende informatie te geven…. 

Elke simkaart heeft een eigen uniek simkaartnummer. Aan de nieuwe simkaart wordt/is ook een vaste pukcode gekoppeld. Na activatie van de nieuwe simkaart zijn de pincode en pukcode inderdaad te vinden in de Mijn Simyo (app) omgeving. Ook staan de pin en pukcode in een mail die er wordt verstuurd. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart/activeren 

En ik wens de Braziliaanse bezoeker een prettig verblijf en veel plezier met de simkaart.

Denk ook aan het dataplafond. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 30, 2025

Beste ​@BOOM aanvulling op de nuttige info van ​@Friesian , als je de standaard  pincode van de simkaart wijzigt, onthoud deze dan goed, want de originele pincode blijft in MijnSimyo staan en niet de gewijzigde.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 30, 2025

Hi ​@BOOM,

Bedankt voor je bericht. 

Wat fijn om te horen dat het inmiddels opgelost is! Je kunt je pin- en pukcode inderdaad via Mijn Simyo terugvinden via Instellingen> Simkaart. 

Super bedankt voor jullie hulp en handige informatie! ​@Friesian ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja