.

Beantwoord

Waarom wordt mijn simkaart niet herkend door mijn telefoon?


Beste,

Vandaag mijn nano simkaart van jullie ontvangen voor mijn nieuwe telefoon. De simkaart wordt niet herkend (er komt überhaupt geen melding) terwijl de simkaart van mijn vriendin wel herkend wordt en werkt. Ook dit is overigens een simkaart van jullie.
Graag jullie hulp.

Sjors
icon

Beste antwoord door Ilias 29 June 2016, 14:54

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi sjors91,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat de simkaart niet werkt! Dat is niet handig.

Heb je jouw simkaart ook al in een ander toestel geplaatst en gekeken of het daar wel herkend wordt? Je hebt wel aangegeven dat jouw vriendin haar simkaart wel werkte in jouw toestel. Wat is het type toestel dat jij hebt? Wellicht heb je een specifieke simkaart nodig die iets dikker is. Als dat het geval is dan stuur ik 't meteen voor je op.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,

Ja, dat heb ik inderdaad geprobeerd en de simkaart werkt inderdaad wel in de Iphone van mijn vriendin. Ik heb een HTC one M8. Bedankt voor de reactie! Kun jij zien of ik een dikkere SIM nodig heb?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Lastig dat het niet werkt! Jouw simkaart werkt dus wel in een ander toestel, wat suggereert dat het niet een simkaart-issue is. Ondertussen werkt een andere Simyo simkaart wél in jouw toestel. Op basis van jouw telefoon (HTC one M8) betwijfel ik of je een dikkere simkaart nodig hebt. Bovendien heeft je vriendin waarschijnlijk ook geen dikkere simkaart, en die werkt wel ;)

Ik zal de simkaart een reset geven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk wordt 'ie dan wel herkend! Mocht dit niet werken, zal ik je gewoon helemaal gratis een nieuwe simkaart toesturen. We gaan dit voor je oplossen, Sjors!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Het lijkt inderdaad niet op een simkaart probleem maar ook de telefoon is zeker het probleem niet. Vandaag mijn mobiel meer dan een kwartier uitgezet om hem vervolgens weer aan te zetten en te kijken of de simkaart herkend werd. Wederom niks. Echter heb ik ondertussen ook de simkaart van mijn vader geprobeerd, ook die wordt in mijn telefoon direct herkend.
Het lijkt er dus op dat alle simkaarten werken in mijn telefoon behalve degene die moet werken, mijn eigen simkaart dus.
Nog ideeën? Ik hoop van wel!

Sjors
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sjors,

Wat vreemd dat je simkaart het nog steeds niet doet in jouw telefoon. Ik heb je zojuist een nieuwe simkaart toegestuurd, die zal binnen een paar dagen aankomen 😃 ik hoop dat dit het probleem verhelpt.
Laat je ons weten of het gelukt is?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Bedankt voor het opsturen, maar zoals ik al had verwacht nadat ik al 2 nieuwe simkaarten geprobeerd had nu dus wederom geen resultaat. Simkaart wordt simpelweg niet herkend.

Groeten,

Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sjors92,

Ohjee! Dat is echt heel lastig en apart. Andere Simyo-simkaarten schijnen het wel te doen in jouw toestel, behalve de Simyo simkaart die je nodig hebt: je eigen simkaart! Raar, toch? Vraagt je toestel wel om een pincode? Wil jij in een privébericht even je simkaartnummer (het nummer heeft acht cijfers en dit vind je op je simkaartje) naar me toe sturen? Als je hierin ook de gebruikte pin- en pukcode bijvoegt, kan ik voor je controleren of alles goed staat.

Ik kijk uit naar je bericht!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ja ik begrijp er zelf ook helemaal niks van. Echt elke simkaart werkt in mijn telefoon behalve mijn eigen simkaart terwijl deze wel weer in alle andere telefoons werkt. Er wordt ook niet gevraagd om een simkaart, er staat no sim card detected wanneer ik hem er in heb zitten. Bij elke andere simkaart wordt direct om de pin gevraagd. Het privé bericht komt er aan, bedankt voor de moeite!

Groetjes Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Ik heb je privéberichtje ontvangen, ja! Alle nummertjes die jij mij opstuurde, kloppen helemaal met wat er in ons systeem staat. Ik dacht al niet dat dat het probleem zou zijn, maar ik wilde het voor de zekerheid toch uitzoeken. Ik zie echter wel dat het simkaartje dat later jouw kant op is gestuurd, een ander simkaartnummer heeft. Deze simkaart is ook niet actief, en ik zie geen spoor van een activatie terug. Kan het kloppen dat jij je allernieuwste simkaart (die verstuurd is op 4 juli door Caspar) niet hebt ontvangen of hebt geactiveerd?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik heb die simkaart wel ontvangen, echter heb ik hem zonder te activeren eerst in de telefoon ingevoerd. Deze werd niet herkend en om deze reden heb ik niet de moeite gedaan om deze te activeren. Een simkaart zou toch ook herkend moeten worden door mijn telefoon ook al is deze nog niet geactiveerd?

Groetjes Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Wat ontzettend lastig dat het nog steeds gewoon niet werkt! Ik ga jou per direct een nieuwe, dikkere simkaart toesturen. Het zou zomaar kunnen dat de Simyo-simkaarten te dun zijn voor jouw toestel. Dit gebeurt niet vaak, maar het is het proberen waard. Deze dikkere simkaarten dienen handmatig geactiveerd te worden door ons. Wil jij mij een berichtje sturen (met het simkaartnummer van die dikkere simkaart) zodra je 'm binnen hebt? Dan activeer ik hem voor je.

Ik ben benieuwd, Sjors.

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Ik ben benieuwd, in elk geval hartstikke bedankt voor de service! Zodra ik hem binnen heb stuur ik je wederom een berichtje :)

Groetjes Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

We wachten het af!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Wegens vakantie ben ik pas volgende week in de gelegenheid om de nieuwe, dikkere simkaart te proberen in mijn toestel.
Ik laat zodra ik hem heb geprobeerd weten of het gelukt is!

Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Dankjewel voor deze update 🙂 Ik ben benieuwd!

Fijne vakantie!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Sorry dat het even geduurd heeft. Ik heb ondertussen de nieuwe simkaart kunnen proberen, echter toen ik hem uitpakte bleek het om een Micro Sim te gaan waar ik een Nano nodig heb voor mijn toestel. Is het mogelijk dat jullie per ongeluk de verkeerde hebben opgestuurd (Micro ipv Nano).
Ik hoor graag van je!

Groetjes Sjors
Reputatie 7
De simkaarten die Simyo heden ten dage op stuurt zijn zogenaamde 3-in-1 combisims. Uit een dergelijk normale sim valt zowel een micro als een nano sim te drukken. Dus als je het restant nog hebt van deze 3-in-1 sim probeer dan het micro-omhulsel weer om de nano sim te leggen en stop deze zo in je telefoon. Zou moeten werken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors,

Ach, dat is onhandig van ons! Ben je in de mogelijkheid om de simkaart te laten knippen naar een nano-simkaart? Dit is wat wij namelijk hadden moeten doen 😞 Er zijn geen dikkere nano simkaarten te verkrijgen. Bij ongeveer elke telecomwinkel hebben ze een simkaart-knipper liggen. Zou jij hier eventueel langs kunnen gaan?

Zo niet, geef het dan even aan. We sturen dan direct een dikkere nano simkaart op.

@RicoK, in dit geval gaat het om oude, dikkere simkaarten. Deze zijn nog van voor de 3-in-1 simkaart. :)

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Kan gebeuren! Helaas ben ik voorlopig niet in de gelegenheid om langs te gaan bij een telecomwinkel, ik zou het dus erg op prijs stellen als jullie de dikkere (geknipte) Nano sim kunnen opsturen. Hopelijk is dit geen probleem.

Alvast bedankt!

Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Dat is helemaal te begrijpen! Ik heb zojuist hoogstpersoonlijk een dikkere simkaart voor je geknipt, en op de bus gezet. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk. Wil jij mij dan een berichtje sturen met het simkaartnummer? Dan kan ik 'm meteen voor je activeren!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Bij dezen is je nieuwe simkaart geactiveerd! Hou je ons hier op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi,

Ondertussen is het een week geleden dat mijn probleem met de simkaart is opgelost. Op een ander topic op jullie forum heb ik het probleem gevonden (https://forum.simyo.nl/simkaart-86/mijn-telefoon-herkent-de-simkaart-niet-dat-25309). Ik heb dus het volgende proces doorlopen en sindsdien werkt de simkaart gewoon;

1. Open your phone dialer.
2. Enter *#*#4636#*#*
3. Tap on phone information
4. Find the ' set preference network type' dropdown.
5. Check if selection is set to WCDMA preferred. It so:
6. Change the selection to WCDMA only.

Bedankt voor de hulp en misschien kunnen jullie hier iets mee voor in de toekomst.

Groetjes Sjors
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjors92,

Wat fijn om te horen dat het intussen gewoon is opgelost! 🙂 Ik ben wel even benieuwd: heeft de dikkere simkaart dus niet gewerkt? Ik stel het op prijs dat je nog even een update geeft, Sjors!

Groetjes,
Jihane

Reageer