Skip to main content

.

De simkaart werkt niet in de router, geeft geen internetverbinding. In de telefoon werkt hij goed.

Andere simkaart geprobeerd in de router , Vodafone, en router heeft een goede verbinding 

 

Groet Cees

Simyo biedt zelf geen ondersteuning voor het gebruik van simkaarten in iets anders dan mobieltjes. Dat betekent niet dat het niet kan werken, maar enkel dat de klantenservice je niet veel kan helpen in dat geval.

Sowieso is het handig om te vermelden welke router je hebt, want er bestaan best een hoop verschillende routers.

Enkele tips:

  • Heb je met je mobiel de pincode van de simkaart uitgeschakeld? Het hebben van een pincode op de simkaart kan ervoor zorgen dat het niet werkt in een router. Bij routers kun je echter de pincode wel invoeren.
  • Kun je ergens “APN” instellingen invoeren? Waarop staan ze nu op ingesteld? Welke instellingen heb je daar allemaal? Indien de APN instellingen niet goed staan, kan dat ervoor zorgen dat internet niet werkt.
  • Kun je met die router toevallig ook SMSen? In dat geval is het misschien mogelijk om te kijken of de router wel verbinding heeft gemaakt met het mobiele netwerk en dat enkel internet niet werkt of dat er helemaal geen internet is.

Hoi @Ceto,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de simkaart niet in de router werkt! Het klopt inderdaad dat Simyo hier geen ondersteuning voor biedt; onze simkaarten zijn in principe enkel bedoeld voor smartphones. Dank voor je hulp in deze en het delen van de uitgebreide informatie @Groentjuh

Het enige wat wij vanuit de klantenservice eventueel nog kunnen doen is bijvoorbeeld de simkaart resetten. Echter lees ik dat de simkaart in een andere telefoon wel gewoon goed werkt. Dit geeft aan dat het echt te maken heeft met bepaalde instellingen in de router. Ik hoop dat de eerder genoemde tips voor een oplossing kunnen zorgen!

Groetjes,
Rutger
 


Een Simyo kaart werkt prima in een 4G Router.
Ik heb 'm zelf in een TP-Link MR6400.
Simyo geeft alleen de verkeerde data voor het toegangspunt (APN).
Dat moet je goed instellen, anders heb je op bepaalde devices die met die Router verbinden geen internet.
Op verschillende plekken vind je de juiste instelling (ikzelf o.a. bij de Routershop).


Wel een zeer late reactie op een heel oud topic.


Wel een zeer late reactie op een heel oud topic.

Ook hier geldt: Hahaha, ja zeker. 😂 Maar beter laat dan nooit. @Martin035 wil graag behulpzaam zijn. 👍🏻


Wel een zeer late reactie op een heel oud topic.

Ook hier geldt: Hahaha, ja zeker. 😂 Maar beter laat dan nooit. @Martin035 wil graag behulpzaam zijn. 👍🏻

Klopt. Bovendien zoeken mensen op dit onderwerp en komen dan ook op dit topic terecht. Krijgen ze toch nog actuele informatie.


Hoi @Martin035, ook hier bedankt voor je reactie 😊!