Skip to main content

.

Goedemiddag,

Sinds Sinterklaas probeer ik de 4G smart watch van mijn dochter aan de praat te krijgen met jullie pre-paid sim-kaart, helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. In het verleden al 2x eerder een Simyo sim kaart gebruikt voor deze toepassing en dat werkte eigenlijk zonder problemen, echter krijg ik na het plaatsen van deze simkaart de melding in de app Setracker2 "device not networking”. Bellen naar het horloge lukt wel, en bellen met het horloge ook als ik mijn nummer intoets, maar het verzenden van (sos) nummers of andere informatie d.m.v. de Setracker2 app lukt niet.
Ik heb gisterenavond op verschillende manieren geprobeerd de APN instellingen van het horloge aan te passen door iedere keer mijn eigen sim in het horloge te plaatsen en vervolgens met jullie sim vanaf mijn telefoon SMS'jes met de onderstaande codes naar het horloge te versturen:

pw,123456,ts#

reactie horloge was:
ver:C36A_GM_OVERSEA_280_04R6_V1.0_2024.01.23_15.24.17;
ID:8505646552;
imei:860385056465523;
ip_url:52.28.132.157; port:8001;
profile:1;
upload:60000S;
bat level:29;
language:16;
zone:0.00;
NET:OK(100);

pw,123456,ntpservers,121.43.19.219,8089#

Op onderstaande sms'jes kreeg ik ieder keer een sms terug van het horloge, maar vervolgens kon ik alsnog niet mijn telefoonnummer naar het horloge sturen vanuit de Setracker2 app.

pw,123456,apn,internet, kpn,gprs#

pw,123456,apn,portalmmm.nl,KPN,gprs,20408#

pw,123456,apn,portalmmm.nl,,,20408#

pw,123456,apn,internet,,,20408#

Eigenlijk ben ik een beetje ten einde raad en sta ik op het punt om mijn €10,- beltegoed verlies te pakken en een simkaart van een concurrent aan te schaffen, maar graag zou ik toch nog een ultieme poging willen wagen.

Met vriendelijke groet,
Richard

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid

Simyo ondersteunt vanuit de klantenservice geen andere apparatuur dan mobieltjes, dus je bent min of meer op mensen zoals mij aangewezen. Allereerst bedankt voor het uitgebreide bericht. Dat helpt een hoop.

Op zich dat je kunt bellen met het horloge is positief. De simkaart werkt dus blijkbaar, want anders zou dat niet goed gaan. Het rare is dat kennelijk SMS-berichten niet lijken aan te komen met de Simyo simkaart in het horloge? Daar zou in principe nog geen APN voor nodig moeten zijn!

Ik neem aan dat je ook eens de simkaart in een normaal mobieltje hebt geprobeerd en daar een SMSje mee hebt geprobeerd te sturen en ontvangen?

Kennelijk lukt het verbinden met internet mogelijk ook niet.

Ik gok dat het SMSje dus het volgende formaat heeft.
pw,123456,apn,APNNAAM,APNGEBRUIKER,APNPASSWORD,MCC&MNC#

Op basis van die informatie zou ik dan dus uitkomen op één van de volgende:

pw,123456,apn,portalmmm.nl,KPN,gprs,20408#
pw,123456,apn,internet,,,20408#
pw,123456,apn,portalmmm.nl,,,20408#
pw,123456,apn,internet,KPN,gprs,20408#

Er zijn echter mogelijk ook horloges die MCC&MNC weglaten..
pw,123456,apn,APNNAAM,APNGEBRUIKER,APNPASSWORD#

en dan heb je dus

pw,123456,apn,portalmmm.nl,KPN,gprs#
pw,123456,apn,internet,,#
pw,123456,apn,portalmmm.nl,,#
pw,123456,apn,internet,KPN,gprs#

Mijn verwachting is dat de portalmmm.nl waarschijnlijk meer kans heeft, want daarvoor is geen IPv6 ondersteuning in het apparaat nodig. Niet alle apparatuur is heel blij met IPv6!

Beste Groentjuh,

Bedankt voor je reactie! Met jouw hulp moet het vast wel gaan lukken. 😉
Sms'jes verzenden met de Simyo simkaart lukte inderdaad want iedere keer als ik mijn sim in het horloge deed om de APN berichten te kunnen ontvangen (dat werkte namelijk wel) dan deed ik dat met de Simyo sim in mijn telefoon. Het is inderdaad dus vreemd dat sms-berichten niet aan lijken te komen op het horloge met de Simyo sim er in.
Ik zal jouw tekstberichtjes met portalmmm.nl er in vanavond nog eens proberen.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
Richard

Hoi ​@Don_Ricardo,

Bedankt voor je bericht.​ Ik moet altijd vermelden dat het is mogelijk om de Simyo simkaart in andere apparatuur te plaatsen zoals een GPS tracker of alarmsysteem. Maar dit ondersteunen wij niet en raden het zelfs af, omdat onze simkaarten daar niet voor bedoeld zijn en niet kunnen garanderen dat het ook zal werken. De Simyo simkaart is ontworpen en gemaakt om netwerkverbindingen te maken via mobiele telefoons. Helaas kan ik hierin niet meer in betekenen. 

Ik lees echter dat ​@Groentjuh je heeft voorzien van hele nuttige informatie om het toch wel werkend te krijgen. Ik hoop dat dit je verder kan helpen om je probleem op te lossen. 

Uiteraard heel erg bedankt ​@Groentjuh voor je behulpzaamheid! 😊

Groetjes,
Seren

Reageer