.

Vraag

Waarom werkt de eSIM niet op mijn pixel 6a?

  • 15 January 2023
  • 13 reacties
  • 492 Bekeken

Ik zit in een loop met mijn pixel 6a en probeer via wazzap al twee dagen met de klantenservice het op te lossen. Ik heb door alle hoepels gesprongen bij vier verschillende medewerkers die plots uit de chat verdwenen als het niet lukte. Waardeloze service van Simyo.


13 reacties

 

Reputatie 7
Badge +7

Als deze posting is bedoeld om stoom af te blazen is dat wellicht gelukt.

Als je hulp wil hebben hier kan je beter je probleem uitleggen.

Ik moet wachten op mijn fysieke simkaart. Pas dan kan ik een eSIM activeren. Voor nu dus geduld.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Esimsalabim,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te zien dat je een negatieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice! Dat is natuurlijk niet de bedoeling, onze oprechte excuses hiervoor. Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting en ik zie dat er nog niet een fysieke simkaart is aangevraagd. Heb je het toestel in in het buitenland gekocht? Vaak zien we dat de Google pixel 6a niet de mogelijkheid heeft om de eSIM te downloaden omdat deze toestellen vaak uit het buitenland komen. Heb je wellicht de mogelijkheid om een fysieke simkaart te gebruiken in plaats van een eSIM? Zo ja, dan mag je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik de fysieke simkaart voor je kan aanvragen 😊.

Bedankt voor je reactie @wimj12

Groetjes,
Amy

De Pixel 6a en Google 7 (pro) zijn de eerste Pixels die officieel in Nederland worden verkocht. 

Reputatie 7
Badge +7

Voor de 7 klopt dit, maar weet je zeker dat dit ook voor de 6a geldt?

Daarnaast leveren zaken als belsimpel wel eens grijze import, dus dan kan je zo maar een Bulgaarse versie krijgen; zoals ik heb ervaren met mijn Nokia 7.1.

Voor de 7 klopt dit, maar weet je zeker dat dit ook voor de 6a geldt?

Daarnaast leveren zaken als belsimpel wel eens grijze import, dus dan kan je zo maar een Bulgaarse versie krijgen; zoals ik heb ervaren met mijn Nokia 7.1.

 

 

Wat in Nederland wordt uitgebracht door Google, is ook in hun eigen store te koop. 

https://store.google.com/?hl=nl

Dus ja, ik weet het 100% zeker dat de 6a, 7 en 7 pro in Nederland wordt verkocht. 

En ook Belsimpel verkoopt ze namens Google (niet via grijze import). De oudere modellen zijn wel grijze import maar werken ook gewoon met Esim van Simyo en KPN, getuige mijn pixel 5. 

 

Ik heb in mijn Pixel 5 een prepaid Esim van Simyo en in Mijn 6a een Esim van KPN. 

 

 

 

 

Mijn pixel 6a is gewoon in Nederland gekocht en eSIM installeren werkt ook niet. Is er een manier om de "activatie QR code" aan te vragen of hoe moet ik verder? Dacht dat ik binnen kortste tijd zou kunnen bellen maar...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lypanov,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat het niet lukt om de eSIM te installeren! Wij hebben geen QR code om de eSIM te downloaden, dit kan enkel via de Mijn Simyo app. Bij welke stap lijkt het mis te gaan of welke foutmelding krijg je? Heb je dit topic ook al doorgenomen? Hier staan alle manieren in over hoe je de eSIM kan installeren. 

Ik hoor graag of het met deze tips wel lukt of welke foutmelding je te zien krijgt. 

Groetjes,
Amy

Hoi @lypanov,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat het niet lukt om de eSIM te installeren! Wij hebben geen QR code om de eSIM te downloaden, dit kan enkel via de Mijn Simyo app. Bij welke stap lijkt het mis te gaan of welke foutmelding krijg je? Heb je dit topic ook al doorgenomen? Hier staan alle manieren in over hoe je de eSIM kan installeren. 

Ik hoor graag of het met deze tips wel lukt of welke foutmelding je te zien krijgt. 

Groetjes,
Amy

Ja alle threads al door genomen. Oude sim eruit terwijl ik het probeer. Kreeg dezelfde fout melding als de OP (Oeps daar ging iets mis). Probeerde ook via de “hernieuwen van ESIM” menu maar daar krijg ik de “iDEAL betaling” optie niet (geen klikbaar knopje, intussen IBAN toegevoegd maar neem aan dat ik met deze route 7 dagen moet wachten).

Gaat om een nieuwe prepaid eSIM niet een bestaande.

Groetjes,

Alex

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lypanov,

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor nu de eSIM even getermineerd. Zou je de app kunnen afsluiten en het opnieuw kunnen proberen via de Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. 

Mocht het nog steeds niet lukken dan hoor ik dit graag. Ik zal dit dan moeten doorzetten naar de technische dienst voor onderzoek of ik kan een fysieke simkaart voor je opsturen. 

Groetjes,
Amy

Hoi @lypanov,

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor nu de eSIM even getermineerd. Zou je de app kunnen afsluiten en het opnieuw kunnen proberen via de Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. 

Mocht het nog steeds niet lukken dan hoor ik dit graag. Ik zal dit dan moeten doorzetten naar de technische dienst voor onderzoek of ik kan een fysieke simkaart voor je opsturen. 

Groetjes,
Amy

Ik kreeg de “overstappen” optie niet maar nog steeds de “esim vernieuwen” en “esim is actief”. Dus heb ik de app cache/data verwijdert in het geval dat het allemaal nog in de cache lag. En na inlog kreeg ik hetzelfde “we gaan je eSIM installeren” scherm de eerder niet werkte…. maar deze keer werkt hij gewoons!

Hartelijk dank Amy!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lypanov,

Bedankt voor je reactie. Kijk! Super fijn dat het nu werkt. Veel plezier met je eSIM 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer