.

Beantwoord

Waarom maximaal 1 esim in een Dual Sim Samsung?

  • 11 February 2023
  • 12 reacties
  • 1037 Bekeken

Badge

Lijkt me goed om op jullie website aan te geven dat er maximaal 1 esimkaart actief kan zijn op een Samsung als je een dual sim setup hebt. Nu staat er alleen “ja, het werkt!” als advies.

Maar dat werkt dus niet!

Dus…. eerst een hele tijd met een medewerker van Simyo aan het chatten geweest die niet eens het verschil wist tussen een duo-sim en een dual-sim <zucht>. en tenslotte maar mn knopen geteld en de discussie beëindigd.

Uitkomst was dat ik gisteravond uiteindelijk maar een nieuwe fysieke Simyo Sim heb aangevraagd.

Nu 4 dagen onbereikbaar en 5 euro armer… Thanks Simyo!

icon

Beste antwoord door Groentjuh 13 February 2023, 12:52

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Meerdere esims tegelijk kunnen gebruiken is een nieuw iets. Bij alle toestellen behalve de Pixel 7 kun je maar 1 esim tegelijk gebruiken. Maar op zich is het niet erg om dat te vermelden.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Schmeisser,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is! Wat jammer dat je niet optimaal bent geholpen via ons WhatsApp kanaal, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Onze excuses hiervoor.

Zojuist heb ik dit nog eens even overlegd met de technische afdeling en wordt er aangegeven dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een 2e eSIM te installeren op hetzelfde toestel en dus ook met een Simyo eSIM. Je dient hiervoor wel de eerste eSIM uit te schakelen via de instellingen van het toestel zelf onder het kopje '’simkaart-beheer'’. Let op: Niet de eSIM verwijderen. 

Zou je kunnen controleren of je hierna een 2e eSIM zou kunnen installeren? Ik hoor het graag van je.

Bedankt voor je reactie @Groentjuh!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Zojuist heb ik dit nog eens even overlegd met de technische afdeling en wordt er aangegeven dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een 2e eSIM te installeren op hetzelfde toestel en dus ook met een Simyo eSIM.

@Amy, maar dat is niet zijn vraag/opmerking.

Als je een toestel hebt met esim, dan kun je op de esim meerdere simkaarten installeren. De vraag is echter of je in een dual sim toestel met een esim ook meerdere esimkaarten tegelijk kunt gebruiken.

Laten we de Samsung Galaxy S22 als voorbeeld nemen. Dat toestel heeft 2 nano-simkaartsloten en eSim. Kun je als je beiden nano-simkaartsloten leeg laat dan 2 eSimkaarten tegelijk gebruiken? Het antwoord is: Nee. Bij dat toestel kun je maar één simkaart van de eSim tegelijk gebruiken.

Nemen we de Google Pixel 7, dan heeft deze ook 2 nano-simkaartsloten en een eSim. Met dat toestel kun je tegelijk echter wel 2 eSimkaarten tegelijk gebruiken.

Het lijkt Schmeisser dan ook handig om dat te vermelden op de website bij bijvoorbeeld de check of je toestel geschikt is voor eSims. Een extra regeltje "Met dit toestel kan slechts één eSim tegelijk worden gebruikt” zou daar best handig kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +7

@Groentjuh Bedankt voor het meedenken. Ik zal dit voorleggen bij de desbetreffende afdeling zodat dit duidelijker kan worden weergegeven op onze website!

Badge

Heel dankbaar voor de reactie van @Groentjuh 

Dit is dus precies waar het eerder met de Simyo helpdesk ook mis ging, wel een antwoord, maar niet op mijn vraag.

Dus svp voor iedereen na mij op jullie website vermelden dat er slechts 1 esim tegelijk actief kan zijn op een samsung, en dat je voor dualsim setup dus altijd ook 1 fysieke sim moet hebben (in slot 1).

Dit geintje kostte mij 5 euro èn nu al 3 dagen onbereikbaar op mn Simyo nummer (en nog geen simkaart in zicht, volgena de postnl app)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Schmeisser,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat je 1 eSIM tegelijk kan gebruiken in een toestel. Je zou dus wel meerdere eSIM kunnen installeren maar dan telkens moeten schakelen tussen de eSIM's. Ik kan me voorstellen dat het erg onhandig is dat je nu moet wachten op de fysieke simkaart. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of er iets mogelijk is wat betreft een vergoeding. 

Groetjes,
Amy

Badge

Top dank je wel. 

Badge

Hoi @Schmeisser,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat je 1 eSIM tegelijk kan gebruiken in een toestel. Je zou dus wel meerdere eSIM kunnen installeren maar dan telkens moeten schakelen tussen de eSIM's. Ik kan me voorstellen dat het erg onhandig is dat je nu moet wachten op de fysieke simkaart. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of er iets mogelijk is wat betreft een vergoeding. 

Groetjes,
Amy

@ Amy: dit is exact mijn situatie, maar inmiddels 7 maanden later. En nog vermeldt de website niets. Ik lees dit topic achteraf en moest ook ik een fysiek kaartje nabestellen. Kom graag in aanmerking voor eenzefde vergoeding.

Groet vaan Ruud

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RuChri,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

@Amy

Dank voor je reactie; privébericht gestuurd, zoals je vroeg.

Groet van Ruud

 

Hallo,

Ik heb dus hetzelfde probleem :( Net voordat ik naar mexico vertrok heb ik bij simyo een esim met nummerbehoud aangeschaft maar nergens stond vermeld dat ik er maar 1 tegelijk kon gebruiken. Nu zit ik dus in mexico voor minimaal een half jaar en kan ik dus niet de twee esim nummers naast elkaar gebruiken. Dat is op momenten echt niet te doen, wanneer ik mijn mexicaanse internet gebruik, en dan voor een nederlands account een smsje moet ontvangen :s hoe valt dit op te lossen? Want ik moet wel mijn nummer behouden. Ik heb een vast adres hier in Mexico. Kan er een simkaart met mijn eigen nummer opgestuurd worden?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @EvelineMexico,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Als je mij een privébericht stuurt met jouw naam en de adresgegevens dan kan ik ervoor zorgen dat er een fysieke simkaart naar je wordt verstuurd in Mexico. Let er wel op dat Mexico in zone 4 valt en je dus meer betaald voor bellen, sms'en en internetten. Hier kan je de tarieven terugvinden. 

Groetjes,
Amy

Reageer