.

Vraag

Waarom lukt de installatie van de eSIM niet?

  • 5 April 2023
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Op mijn Samsung S22+ kan ik mijn nieuwe eSim niet installeren; de app geeft aan dat het niet lukt, dat ik naar instellingen moet gaan (maar dit geeft geen verschil) en geeft ook aan dat mijn telefoon niet op de juiste Android versie draait. Echter is dit alles niet correct en de telefoon is up to date. Ik heb ook de Simyo app opnieuw geinstalleerd maar dit maakt geen verschil. Wat nog een punt van aandacht is dat mijn nummer de gehele overstaptijd actief is gebleven en pas net na het uitschakelen van mijn simkaart bij het proberen niet meer werkt. Graag hoor ik tips of krijg ik hulp vanuit Simyo (ik zou willen bellen echter woon ik in Canada dus is het tijdverschil een beetje lastig). 

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ppw81,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! 

Heb je jouw toestel ook in Canada gekocht? Als een toestel uit het buitenland komt kan het voorkomen dat de software het downloaden van onze eSIM niet toestaat! Zou je een screenshot kunnen delen in dit topic van de foutmelding die je te zien krijgt als je de eSIM probeert te downloaden? Let erop dat er in de screenshot geen persoonlijke gegevens te zien zijn of gegevens van de simkaart. 

Graag deel ik ook nog dit topic met je. Hier lees je alles terug over hoe je de eSIM kan activeren en wat je kan doen als het niet lukt.

Ik kijk uit naar je reactie! 

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Dank voor je berichtje. Mijn telefoon is nog de telefoon uit NL dus dit zou het niet moeten zijn. Ik heb de screenshots toegevoegd. Bij het uitvoeren van de opties welke worden aanbevolen (android versie updaten of naar instellingen te gaan) krijg je de melding dat of de telefoon up to date is, of kun je niks aanpassen mbt de simkaart. Mijn oude simkaart is dus tot gisteren nog gewoon actief geweest, echter na de poging om de esim te installeren doet deze het niet meer. Opzich logisch aangezien mijn oude telefoonprovider deze heeft beeindigd echter was dit niet zo het geval als bij mijn vriendin welke hetzelfde traject heeft doorlopen. Ik hoor graag van je, thanks! Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ppw81,

Bedankt voor je reactie. Zit er misschien nog een fysieke simkaart in het toestel als je de eSIM probeert te installeren? Het is belangrijk dat deze uit het toestel wordt gehaald omdat dit de installatie van de eSIM kan verstoren. 

Mocht dit het ook niet zijn zou je mij dan een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan zal ik dit even voorleggen bij de technische dienst! 

Groetjes,
Amy

Reageer