Skip to main content

Al sinds het aanvragen van een esim by simyo heb ik problemen. De installatie mislukt continu. Via whatsapp chat werd verteld dat ik echt moest wachten tot mijn nummer van andere provier zou zijn overgezet (ondanks dat email communicatie volledig iets anders zegt). gisterochtend is het nummer over gezet en zoals verwacht kan ik nog steeds de esim niet installeren op een pixel6a. Enige wat ik krijg is een “oeps, daar ging iets mis". Nu geeft Simyo via whatapps niet thuis en zoals 20 minuten in de wacht gezeten met de servicedesk om daarna iemand de verbinding horen te verbreken.

Ik ben not amused met deze slechte service van Simyo. Ik ben nu dus niet bereikbaar om mijn mobiel. 😡

Hoi @Robertvb,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je de eSIM niet kan installeren op jouw toestel. Het is enorm druk op verschillende kanalen waardoor de responstijd langer is dan dat je van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor! Zit er tijdens het installeren van de eSIM nog een fysieke simkaart in het toestel? Deze mag er dan tijdelijk even worden uitgehaald. Zodra je de eSIM hebt geïnstalleerd op je toestel kun je de simkaart weer in je telefoon doen.

Als er nog een software update klaar staat in je toestel, dan raad ik aan om deze uit te voeren. Ook wil ik je vragen om even de Mijn Simyo app opnieuw te downloaden.

Als dit allemaal niet heeft geholpen, kun je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik hoor dan graag van je na welke stap je de foutmelding krijgt en dan kijk ik even met je mee.

Groetjes,
Amy


Dank voor je reactie. in het toestel zit geen andere sim en device is volledig up to date (android 13). ook de app al meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar blijft foutgaan. Ik heb je een privebericht gestuurd.

 


Inmiddels zeer goed geholpen door Amy hier op het forum. De installatie van de esim op de Pixel 6a is inmiddels gelukt. Simyo moest de esim activeren en de code toesturen. hierdoor kon ik via de app de esim installeren en werkt.


hi @Amy I also have problem installing eSIM on my pixel 3. I have received the activation code, and the sim is already activated, but i still cant install it in my phone. can i send you a personal message?

thanks


hi @Amy I also have problem installing eSIM on my pixel 3. I have received the activation code, and the sim is already activated, but i still cant install it in my phone. can i send you a personal message?

thanks

The moderators do not work during the weekend. A moderator will ask you to send them a privé message on Monday.


Hello @lnadhira,

Thankyou for your message. So sorry to read that you cannot download the eSIM on your phone! Can you send me a private message with your personal information? Then i can send the code by e-mail to you 😊!

Bedankt voor je reactie @Groentjuh!

Greetings,
Amy


Hi folks, chiming in since I had the same problem until now (tried searching for solutions everywhere, in this thread included) and now it’s solved.

My initial state:

  • Up-to-date Pixel 6a previously operated outside of Netherlands (important to the particular issue!) , region changed to Netherlands in Google Play (probably not important to the issue)
  • eSim “activated” successfully in the Simyo App
  • Couldn’t get over the “Oeps, daar ging iets mis” message during attempt to download the eSim
  • Same symptoms regardless of whether I had another (non-Dutch) physical sim in the device or not

Not finding a solution, I started a conversation on the forum and Amy did her best to help me, but ultimately determined that there’s no way as other people who bought their phone outside of the Netherlands got blocked on the same. Crucially, she suggested to send a physical SIM equivalent.

I got the SIM, put it into my Pixel 6a, used PIN from Simyo web app and activated it fully. Then I tried to convert it into an eSim, got to the download step and IT WORKED! Happily using the eSim now.

My hypothesis: I think that the “bought phone outside of the Netherlands” is just a correlation and the actual root cause is different. Most likely it’s due to the phone being in some roaming mode, having a non-dutch physical SIM (inserted currently or previously) as the only source of connection data.

When on the physical Simyo SIM, the eSIM download works. Maybe the whole process could be further simplified by borrowing a Dutch physical SIM from a friend for the download step. Anyone wants to try? :D

 


@Jiri N Thankyou for sharing this 😊.


Ik heb helaas precies hetzelfde probleem bij de overstap van mijn iPhone eSIM naar mijn nieuwe Pixel 6a.
Activatie is volledig gelukt, maar zodra ik de SIM probeer te '’downloaden'’ via de app (en de melding krijg om dit te accepteren) loop ik vervolgens tegen de '’Oeps, daar ging iets mis'’ aan.

@Amy Heb jij nog ideeën? 😕 Meermaals de app geherinstalleerd en zelfs mijn hele Android een factory reset gegeven, zonder effect.
Ik kan helaas niet de acties van Jiri hierboven proberen. De fysieke SIM heb ik nog, maar omdat ik hier de PIN te vaak fout op heb ingevuld zit ik nu vast omdat de PUK hiervan niet (meer) in Mijn Simyo staat (daar staat alleen de PUK van de eSIM).
 

P.S. Toestel komt uit een Nederlandse webshop. Zit ook geen fysieke SIM in op het moment van de eSIM installatiepoging. Wel is de eSIM nog actief op mijn iPhone, zou dat in de weg kunnen zitten? (Heb al getest met vliegtuigmodus op de iPhone maar dat heeft geen effect). Daarnaast zie ik ook vreemd genoeg in de app staan dat ik een vervangende simkaart besteld zou hebben die wacht op activatie, terwijl dit niet het geval is..zou dat nog een rol kunnen spelen?


Hoi @fd1,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt om de eSIM te installeren! 

Je kan inderdaad de eSIM verwijderen van het toestel waar je de eSIM niet meer op gaat gebruiken. Hierna kan je proberen om de eSIM te downloaden op de Google Pixel 6A. Je kan mij dan een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik de validatiecode naar je kan opsturen. 

Mocht dit ook niet lukken dan zal ik even contact opnemen met de technische dienst. 

Groetjes,
Amy


@Amy


Dank voor het meedenken! Het is uiteindelijk gelukt door de volgende volgorde van acties:

1) eSIM verwijderd op iPhone (in iPhone instellingen)
2) eSIM opnieuw geinstalleerd op iPhone via Mijn Simyo app
3) eSIM wil nu wel installeren op Pixel

Ik merkte dat na het opnieuw installeren op de iPhone de Mijn Simyo app geen melding meer gaf dat ik aan het wachten zou zijn op een vervangende simkaart. In plaats hiervan zag ik nu de optie ‘’vervangende eSIM aanvragen’’. Dit heb ik gedaan op de Pixel, waarna het is gelukt :)​​


Hoi @fd1,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het inmiddels is gelukt! Bedankt voor het terugkoppelen 😊.

Groetjes,
Amy


Reageer