.

Beantwoord

Waarom krijg ik mijn micro simkaart niet werkend in nieuw device (S5)?

  • 12 March 2015
  • 9 reacties
  • 464 Bekeken

Badge
1. Waneer ik mijn simkaart (sim-only abbo) uit mijn oude device (S2) haal
2. De micro sim uit de sim haal
3. en deze in mijn nieuwe S5 stop krijg ik de melding dat ik een netwerk code in moet voeren.

- Maar de telefoon is al geunlocked / simlock vrij.

Hoe kan dit, is mijn sim kaart stuk? Ondersteund Simyo dit netwerk niet van de S5? 

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door MichD 12 March 2015, 18:41

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Nu ben ik even gaan denken en zoeken en kwam bij een andere provider uit.

Mogelijk is je toestel niet simlock vrij.

Mogelijk even bij de telefoonwinkel aangaan waar je hem kocht.
Reputatie 4
Badge +8
Beste joelharkes,

De melding "netwerk code" die je krijgt op jouw Samsung Galaxy S5, betekent niets minder dat jouw S5 nog niet simlock vrij is, en dus alleen kan werken met een simkaart van de provider waar hij samen met een abonnement of prepaidkaart is gekocht.
Het kan dus ook zo zijn, dat het unlocken niet goed is gelukt of op de verkeerde manier is gebeurd.

Je Simyo simkaart is zeker niet stuk, en de Samsung Galaxy S5 werkt ook prima met een Simyo abonnement.

De oplossing is als volgt:

> Mocht je nog de unlockcode hebben, probeer het dan opnieuw om jouw S5 op de juiste wijze te unlocken.

> Neem anders contact op met de provider alwaar de S5 eerst op heeft gewerkt, en vraag daar opnieuw de unlockcode aan.
   Bij alle providers is dat na 12 maanden gratis, binnen deze 12 maanden vragen ze vaak een vergoeding voor deze unlockcode.
   Je hebt hierbij de IMEI-nummer van jouw S5 nodig, die te voorschijnt komt als je de volgende code intoetst  *#06# 

Volg bij ontvangst van de unlockcode de uitleg van de provider, om de S5 te unlocken.
Zodra dat goed gebeurd is, zou je probleemloos moeten kunnen bellen, smsen en internetten met jouw Simyo abonnement.
Badge
Ik gok dat het toch ligt dat de telfoon blijkbaar toch niet simlock vrij is, ook al zegt de website van wel. Ik heb contact met de telefoon provider. bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Hi joelharkes,

Wat fijn dat maikel.twinnie en MichD je zo goed hebben geholpen :o

Voor het overzichtelijke heb ik jouw topic even in het subforum Simkaart gezet. Laat je nog even weten wanneer het gelukt is?
Reputatie 5
Badge +10
We horen wel wat de oude provider heeft gezegd.
Reputatie 4
Badge +10
@maikel.twinnie; ik ben inderdaad ook wel benieuwd 😮
Zo zie je maar dat het niet altijd even makkelijk is om terug te vinden of je telefoon simlockvrij is 🙂
Reputatie 5
Badge +10
@Naomi,

Kan ook een fout zijn bij de winkel. Verkeerde telefoon in de verkeerde doos.

Kan ook een fout zijn bij de winkel. Verkeerde telefoon in de verkeerde doos.

Dit lijkt me uiterst sterk. Nieuwe telefoons worden geleverd in een gesealed package, recht van de fabriek/lleverancier.Daarop staat het imei nummer en ook in de telefoon. Deze 2 moeten dus identiek zijn.
Heb je de doos nog controleer beiden, zowel phone als doos het imei nummer.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +10
@maikel.twinnie & Friesian; Soms zit een foutje in een klein hoekje 😉

Reageer