.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding ongeldige Simkaart?

  • 23 February 2015
  • 10 reacties
  • 2391 Bekeken

Sinds vandaag is mijn nummerbehoud overgegaan op het SIMYO abonnement. 
Telefoon geeft letterlijk aan: Ongeldige Simkaart.
Mijn telefoon is 100% simlockvrij daar ik hem een half jaar geleden simlockvrij heb laten maken.

Mijn oude simkaart heeft geen bereik meer dus ik weet zeker dat alles nu over zou moeten zijn.

Suggesties? Ik kan nu helemaal niets, erg vervelend..
icon

Beste antwoord door Ali 24 February 2015, 12:29

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
We horen regelmatig dat nummerbehoud soms met enige vertraging wordt verwerkt. Maar dat de oude simkaart niet meer werkt is een goed teken. Ik zou zeggen blijf proberen door je telefoon af en toe helemaal uit en weer aan te zetten.

Of heb je de nieuwe sim soms ook pas vandaag geactiveerd? Activeren op dezelfde dag dat nummerbehoud plaatsvindt geeft bijna altijd problemen, die alleen iemand van Simyo kan oplossen.
Nee ik heb de simkaart wel al eerder geactiveerd. Bij mijn Simyo staat ook dat de simkaart geactiveerd is.
Is geen probleem als nummerbehoud met enige vertraging wordt verwerkt maar vind het vreemd dat hij ongeldige simkaart aangeeft ipv geen bereik of iets dergelijks, of is dit normaal?
Reputatie 7
Badge +9
Nee, dat lijkt me niet normaal. Afwachten hoe Simyo dit gaat oplossen.
Moet ik hiervoor telefonisch contact met hen opnemen?
Reputatie 7
Badge +9
Als je snel een oplossing wilt is even bellen met de klantenservice de aangewezen weg. Op dit forum duurt het meestal maximaal 1 werkdag voordat een Simyo moderator reageert.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Vienna,

Welkom op het forum en bij Simyo.

Jammer om te horen dat je begint met een simkaart die niet werkt :(

Ik zie dat je gisteren telefonisch contact het gehad met onze klantenservice. Het omzetten van je nummer is probleemloos verlopen. Ook heb je de simkaart, op 19 januari, tijdig geactiveerd.

Je geeft aan dat je toestel simlockvrij is. Graag zou ik je willen vragen om de Simyo simkaart uit te testen in een andere telefoon. Voor de volledigheid zou je ook een andere simkaart in je toestel kunnen plaatsen om na te gaan of de melding komt door je toestel of door je simkaart.

Laat je ons weten wat de uitkomst ervan is?

@Scotsman, bedankt voor het meedenken.
Hoi Ali,

Ik heb inderdaad even contact gehad met jullie klantenservice en zij gaven aan dat ik kon proberen de telefoon te synchroniseren met iTunes. 
Nadat ik dit had gedaan kon de simkaart problemenloos in beide toestellen geplaatst worden, dus ze waren inderdaad simlockvrij. 
Geen idee hoe dit dan werkt maar ik ben in ieder geval helemaal blij met jullie 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Vienna,

Goed om te horen dat je simkaart na de synchronisatie werkt.

Bedankt voor het melden en dat je de moeite hebt genomen om te reageren 🙂
Uiteraard, jullie ook bedankt voor de snelle service!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Vienna, Graag gedaan, ook namens -Ali:D

Reageer