Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik geen eSIM installeren op mijn Samsung A54?

• January 9, 2026
  • 10 reacties
  • 82 Bekeken

Ik heb een prepaid e-sim aangeschaft voor mijn Samsung A54 .. met installeren van de app geeft hij aan toestel niet geschikt. Kan bij instellingen ook niets vinden van e-sim toevoegen ofzo. Wat mis ik? 

Alvast bedankt

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Richy,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het niet lukt met het installeren van de eSIM. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

De eSIM kan alleen via de Mijn Simyo-app worden geïnstalleerd en niet via een QR-code. Je kunt hier meer informatie over vinden in dit topic: Hoe activeer ik eSIM? Daarnaast kun je ook dit topic bekijken: eSIM installeren wordt nog makkelijker met e-mailvalidatie. Dit is een nieuwe update die het installatieproces van de eSIM eenvoudiger maakt.

Als je toestel buiten Nederland is gekocht, kan het zijn dat eSIM niet werkt door een simlock of buitenlandse software. Je kunt dit controleren via Instellingen > Info telefoon > Softwaregegevens. De laatste drie letters van het modelnummer moeten PHN zijn.

Aangezien je aangeeft dat je bij Simkaartbeheer geen optie ziet om een eSIM toe te voegen, ondersteunt jouw toestelversie waarschijnlijk geen eSIM of gaat het om een buitenlandse variant.

Mocht je nog vragen hebben of wil je dat ik even met je meekijk, laat het gerust weten. Ik help je graag verder.

@Friesian en ​@XTF bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat

10 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 9, 2026

Je mist een fysieke sim kaart.. ondersteunt je toestel wel esim?

• auteur
  • Beginner
  • January 10, 2026

Ja de Samsung Galaxy A54 5G ondersteunt eSIM.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 10, 2026

Dat lees ik o.a. hier ook, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn lijkt me. 

https://tweakers.net/pricewatch/1919102/samsung-galaxy-a54-5g-128gb-opslag-zwart/specificaties/

https://www.google.com/amp/s/m.gsmarena.com/samsung_galaxy_a54-ampp-12070.php

• auteur
  • Beginner
  • January 10, 2026

Ja account aangemaakt, app gedownload maar dan komt ik dus niet verder met de melding telefoon niet geschikt neem contact op met service dienst provider.  Wat ik wel her en der lees is over een QR code die ik zou ontvangen? die nog niet gehad of gezien.

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 10, 2026

Welk modelnummer heb je precies?

• auteur
  • Beginner
  • January 10, 2026

SM-A546E/DS

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 10, 2026

• auteur
  • Beginner
  • January 10, 2026

Ok word ingewikkelder dus.

Friesian
  • Forum Expert
  • January 10, 2026

Ok word ingewikkelder dus.

https://www.phonemore.com/specs/samsung/galaxy-a54/sm-a546eds-128gb/#google_vignette **FOUT**

Verwijderd, verkeerde informatie!

Bedankt voor het goed zoekwerk ​@XTF !

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 12, 2026

Hoi ​@Richy,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het niet lukt met het installeren van de eSIM. Ik kan me goed voorstellen dat dit vervelend is en dat je hier niet op zit te wachten.

De eSIM kan alleen via de Mijn Simyo-app worden geïnstalleerd en niet via een QR-code. Je kunt hier meer informatie over vinden in dit topic: Hoe activeer ik eSIM? Daarnaast kun je ook dit topic bekijken: eSIM installeren wordt nog makkelijker met e-mailvalidatie. Dit is een nieuwe update die het installatieproces van de eSIM eenvoudiger maakt.

Als je toestel buiten Nederland is gekocht, kan het zijn dat eSIM niet werkt door een simlock of buitenlandse software. Je kunt dit controleren via Instellingen > Info telefoon > Softwaregegevens. De laatste drie letters van het modelnummer moeten PHN zijn.

Aangezien je aangeeft dat je bij Simkaartbeheer geen optie ziet om een eSIM toe te voegen, ondersteunt jouw toestelversie waarschijnlijk geen eSIM of gaat het om een buitenlandse variant.

Mocht je nog vragen hebben of wil je dat ik even met je meekijk, laat het gerust weten. Ik help je graag verder.

@Friesian en ​@XTF bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat