Skip to main content

Ik heb een eSIM van SIMYO. Maar als ik het goed begrijp werkt dit nog niet met de celullar (4G) versie van de apple watch. Waarom werkt dit technisch niet en wanneer komt deze dienst wel bij SIMYO. Ik overweeg anders wel een andere provider.



Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hoi @Marc Dekker,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien. 

Technisch gezien werkt een smartwatch anders dan een smartphone en dus maakt deze op een andere manier verbinding met het netwerk. Op dit moment ondersteunen wij dit helaas niet. In Nederland is T-Mobile op dit moment de enige provider die dit wel ondersteunt.

Wanneer dit ter beschikking komt hebben wij geen inzicht in op dit moment. Mocht dit veranderen in de toekomst dan zullen wij dat uiteraard communiceren op onze website en kanalen 😊.

We vinden het jammer om je hierdoor te moeten zien gaan maar begrijpen ook de keuze hierin!

Groetjes,
Amy


Hoi @Marc Dekker,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien. 

Technisch gezien werkt een smartwatch anders dan een smartphone en dus maakt deze op een andere manier verbinding met het netwerk. Op dit moment ondersteunen wij dit helaas niet. In Nederland is T-Mobile de enige provider die dit wel ondersteunt.

Wanneer dit ter beschikking komt hebben wij geen inzicht in op dit moment. Mocht dit veranderen in de toekomst dan zullen wij dat uiteraard communiceren op onze website en kanalen 😊.

We vinden het jammer om je hierdoor te moeten zien gaan maar begrijpen ook de keuze hierin!

Groetjes,
Amy

 

Hallo Amy,

Zie net je opmerking. Je maakt echt een klein foutje. T-Mobile is niet de enige die het ondersteund. KPN ondersteund het tegenwoordig namelijk ook al. :-)


Hoi @John-Doe,

Bedankt voor je bericht en het delen van deze informatie. Dat klopt! Wij weten dit sinds een paar dagen inderdaad. Op het moment van mijn reactie was dit nog niet bekend 😊.

Simyo ondersteunt dit echter niet. 

Groetjes,
Simyo

 


Gaat dit wel in de (nabije) toekomst mogelijk worden? Ik heb zojuist een apple watch met 4G gekocht op basis van de laatste paragraaf in dit blog https://www.simyo.nl/blog/apple-watch-koppelen-met-smartwatch/ Dit was ook de eerste google hit. Als het niet mogelijk is om je esim te koppelen, dan is dit een misleidend stukje tekst 


Hi @Wvm,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hier vraag naar hebt.

Het is op dit moment is het nog onbekend wanneer wij eSIM voor smartwatches zullen ondersteunen. Zodra wij dit zullen ondersteunen zullen wij dit uiteraard bekend maken. :)

Groetjes,
Roeqajja


Eerste hit en alleen de eerste regel gelezen @Wvm , ik heb even het hele stukje gelezen en op het einde staat er toch duidelijk iets wat je niet op het verkeerde been kan zetten, want men heeft het steeds over een Apple Watch en niet over de Watch met eSim, die komt als laatste aan bod.

Smartwatchen met Simyo

Het is helaas niet mogelijk om je Simyo aansluiting direct te koppelen aan je Apple Watch. Bepaalde uitvoeringen van de Apple Watch hebben hun eigen eSIM aan boord, maar Simyo ondersteunt dit momenteel niet. Als je Simyo op je telefoon hebt, dan kan je Apple Watch alleen gebruikmaken van het netwerk als deze verbonden is met je telefoon.

 

 

 


Eerste hit en alleen de eerste regel gelezen @Wvm , ik heb even het hele stukje gelezen en op het einde staat er toch duidelijk iets wat je niet op het verkeerde been kan zetten, want men heeft het steeds over een Apple Watch en niet over de Watch met eSim, die komt als laatste aan bod.

Smartwatchen met Simyo

Het is helaas niet mogelijk om je Simyo aansluiting direct te koppelen aan je Apple Watch. Bepaalde uitvoeringen van de Apple Watch hebben hun eigen eSIM aan boord, maar Simyo ondersteunt dit momenteel niet. Als je Simyo op je telefoon hebt, dan kan je Apple Watch alleen gebruikmaken van het netwerk als deze verbonden is met je telefoon.

 

 

 

Ik zie dat het nu aangepast is, zo is het inderdaad wel duidelijk. Dit was de oorspronkelijke tekst: https://web.archive.org/web/20230530203747/https://www.simyo.nl/blog/apple-watch-koppelen-met-smartwatch/


@Wvm Daar is het idd minder duidelijk omschreven, ze schrijven daar niks over eSim in de smartwatch, kan je dus op het verkeerde been zetten als je je niet verder laat informeren.


Hoi @Doornekamp33 en @Wvm,

Bedankt voor jullie reactie. Ik zal dit intern voorleggen bij de juiste afdeling zodat hier naar gekeken kan worden en wellicht kan worden aangepast. 

Bedankt voor het meedenken! 

Groetjes,
Amy


Hi @Wvm,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hier vraag naar hebt.

Het is op dit moment is het nog onbekend wanneer wij eSIM voor smartwatches zullen ondersteunen. Zodra wij dit zullen ondersteunen zullen wij dit uiteraard bekend maken. :)

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb helaas ook de keuze moeten maken om naar een andere provider ivm mijn smartwatch. Ik hoop dat jullie dit snel ondersteunen zodat ik terug kan. 
Groetjes, Sofie 


Hoi @123Sofie,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te zien dat je hierdoor hebt moeten overstappen maar we begrijpen jouw keuze hierin! Hopelijk tot ziens 😊.

Groetjes,
Amy


I think I will be also a leaving customer soon if any action are taken?

This is my initial issue posted here: https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-en-nummerbehoud-85/simyo-roaming-is-not-working-with-apple-watch-47110?postid=223000#post223000

 

I thought Simyo was using the KPN network, so why it’s not supported?


Hello @Maxime1234,

Thankyou for your message. I would kindly like to remind you not to start multiple responses to threads on the same subject. This can cause confusion. I will answer your questions in this topic 😊! 

Greetings,
Amy


Reageer