.

Beantwoord

Waarom is mijn simkaart nog niet actief?

  • 19 February 2015
  • 8 reacties
  • 502 Bekeken

Ik heb mijn simkaart geactiveerd. Mijn telefoon laat zien dat ik verbonden ben met het simyonetwerk. Ik kan niet gebeld worden en ik kan geen sms ontvangen.
Is er een wachtijd voordat de kaart actief wordt?
icon

Beste antwoord door Ernst 20 February 2015, 15:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

In principe niet. Wat je kan proberen is om even je toestel te herstarten.
In principe niet. Wat je kan proberen is om even je toestel te herstarten.


ik heb hem inmiddels al een keer of 3 ge herstart maar dat helpt niet. Ik heb nu ook geen verbinding meer met het netwerk.
Heb een kaart van t-mobile geplaatst en dan heb ik meteen verbinding. lijkt dus geen telefoon probleem maar simkaart
Ik heb mijn simkaart geactiveerd. Mijn telefoon laat zien dat ik verbonden ben met het simyonetwerk. Ik kan niet gebeld worden en ik kan geen sms ontvangen.
Is er een wachtijd voordat de kaart actief wordt?


Hoezo is er in januari ookal een storing geweest? Ik heb last van hetzelfde probleem: 
07-01-2014 1Ik heb zojuist mijn (vervangende) nano sim ontvangen voor mijn nieuwe iPhone 5s
Ik kan echter niet de nieuwe sim niet activeren volgens de instuctie.
Als ik naar tabblad 'mijn instellingen & simkaart'  ga staat er NIET de optie: 'vervangende simkaart activeren'

Hoe kan ik nu mijn simkaart activeren? Ik wou heel graag vanavond nog aan de slag met mijn nieuwe speeltje.

Robert

08-01-2014 1 Beste Simyo gebruikers,

8/1/14 - Sinds gisteravond hebben verschillende systemen te maken met een vertraging bij het verwerken van gegevens. Dit heeft als gevolg dat:

- simkaart activaties vertraagd zijn
- versturen van welkomstemails langer duurt
- activeren van je nieuwe of vervangende simkaart niet mogelijk is (invoeren simkaartnummer)

We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Update 16:35: Het probleem is opgelost

Groetjes,

Alex
Dus maar eens afwachten. Mijn eerste kennismaking met Simyo. Slechte start. Morgen maar eens gaan bellen met de helpdesk
Badge +1
Processen zijn later op de avond vaker vertraagd, ook bij andere bedrijven.

Heb je 4G besteld, en een telefoon waar geen 4G op zit?

Zet je telefoon op handmatig netwerk zoeken. Klik op Vodafone of T Mobile, wacht op de foutmelding en zet hem dat op KPN. Probeer opnieuw te smsen.
Processen zijn later op de avond vaker vertraagd, ook bij andere bedrijven.

Heb je 4G besteld, en een telefoon waar geen 4G op zit?

Zet je telefoon op handmatig netwerk zoeken. Klik op Vodafone of T Mobile, wacht op de foutmelding en zet hem dat op KPN. Probeer opnieuw te smsen.



Voor het bellen met de helpdesk vanmorgen nog eens geprobeerd en oh wonder het werkt.
Dus de melding bij het activeren van de sim kaart "u kunt starten" klopt niet.
Twee opties
Men weet het wel maar zegt het niet aan de klanten.
Optie 2 men weet het niet.
Ik weet niet wat ik erger vindt,  maar het lijkt nergens op.
En opnieuw is goedkoop dus duurkoop. Dom
Reputatie 7
Badge +9
Optie 3: Het activeren van een simkaart is een vrij ingewikkeld proces en heeft soms wat langere tijd nodig dan je verwacht had. Maar uiteindlijk komt het in orde, al dan niet met hulp van de Helpdesk! ;) Gelukkig is het activeren iets wat je maar 1 keer hoeft te doen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi nachtwacht en vakantieski, welkom op het Simyo forum!

Ik heb dit topic even naar het subforum Simkaart verplaatst. Dat is wat overzichtelijker voor andere forumbezoekers.

nachtwacht,
In je gegevens zie ik dat je jouw simkaart rond 16.45 hebt geactiveerd gisteren. In principe hoort ie dan ook vrij snel te gaan werken.
Mijn excuses dat dit zo lang heeft moeten duren.

vakantieski,
Voor jou gelden deze excuses vanzelfsprekend ook. Ik zie dat het vanmorgen gelukt is, met hulp van onze telefonische klantenservice.
De storing waar je aan refereert lijkt ruim een jaar geleden te zijn geweest. Desalniettemin is storing er één teveel, natuurlijk.


Raytje, wouteran en Scotsman, dank voor de assistentie!

Reageer