.

Beantwoord

Waarom is mijn simkaart geblokkeerd in het buitenland?

  • 17 August 2021
  • 1 reactie
  • 331 Bekeken

Hi,

Iets meer dan twee weken geleden heb ik mijn prepaid simkaart gekocht, een paar dagen later ben ik naar Cambodja gegaan en sindsdien heb ik problemen met mijn simkaart.

Ik had geen bereik hier, dus moest ik handmatig (want automatisch wilde niet lukken) een netwerk zoeken. Uiteindelijk wilde hij connecten en ontving ik gemiste smsjes (met belangrijke codes voor bepaalde apps). Dit was echter twee dagen, want daarna viel plotseling het netwerk weg en sindsdien heb ik geen bereik meer gehad. Dit betekent dat ik niets kan hier.

Ik keek nu in de app en zag dat mijn simkaartstatus ‘geblokkeerd’ is en er staat bij geschreven dat ik tijdelijk niet kan bellen of smsen. Dat klopt inderdaad.

Iedere keer als ik weer handmatig met een netwerk wil verbinden, krijg ik de melding dat mijn simkaart verbinden met dit netwerk niet toestaat. Ik zou het erg fijn vinden als ik weer kan bellen en hoop dat jullie me kunnen helpen met het oplossen van dit probleem.

 

Groeten Linda

icon

Beste antwoord door Tessanne 18 August 2021, 11:37

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi Linda90, 

 

Welkom op het forum! 

 

Wat vreemd dat je geen verbinding krijgt! Ik zie namelijk geen blokkade op jouw aansluiting staan, de simkaart staat gewoon op actief. Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd over de simkaart zodat deze zich opnieuw kan gaan aanmelden bij het netwerk. Zou jij de telefoon voor 15 minuten helemaal uit kunnen schakelen om dit proces te voltooien? 

Ook vraag ik me af of jij de roaming in jouw toestel aan hebt staan? Dat is namelijk wel nodig om verbinding te kunnen maken met het netwerk in Cambodja. Ik hoor graag of de reset heeft geholpen.

 

Let wel op: Combadja is zone 3, dus er gelden andere prijzen voor bellen, internetten en sms’en . Deze prijzen vind je hier.

 

Groetjes, 

Tessanne 

Reageer