.

Beantwoord

Waarom is alleen noodoproepen mogelijk?

  • 9 August 2015
  • 4 reacties
  • 933 Bekeken

Voor mijn nieuwe Samsung Galaxy S3 Neo moest ik een vervangende simkaart aanvragen omdat mijn oude te groot was. Ik heb deze ontvangen, de kaart online geactiveerd met het 8-cijferige nummer. Hierna kreeg ik de nieuwe pincode. Het toestel vraagt me om deze pincode, hij wordt ook geaccepteerd maar vervolgens gebeurt er niets: alleen noodoproepen mogelijk. Ik heb het toestel al uit gezet, de simkaart verwijderd, deze 15 minuten uit het toestel gelaten... Niets helpt.
Ik heb de kaart in mijn oude LG toestel gestopt, daar krijg ik een heel menu om de instellingen te wijzigen. Dit heb ik afgebroken.

Het rare is: bij 'mijn Simyo' staan bij pin- en pukcode nog steeds de gegevens van de oude kaart vermeld. Ligt het misschien daar aan? Of moet ik instellingen op mijn telefoon wijzigen? Ik heb alleen voor bellen en SMS-sen gekozen, ik wil geen internet op mijn telefoon (alleen via wifi thuis).
icon

Beste antwoord door Ali 11 August 2015, 13:16

Bekijk originele reactie

4 reacties

Voor mijn nieuwe Samsung Galaxy S3 Neo moest ik een vervangende simkaart aanvragen omdat mijn oude te groot was.
Het rare is: bij 'mijn Simyo' staan bij pin- en pukcode nog steeds de gegevens van de oude kaart vermeld. Ligt het misschien daar aan?.

Hoi Ninette,

Dat is inderdaad de oorzaak. Nieuwe sim is geactiveerd en oude is vervalllen. Bij de die nieuwe vervangende sim hoort ook een nieuwe pin en pukcode. Je nieuwe sim is niet ontgrendelbaar zonder de juiste pincode, daar moet je nog op wachten.
Sorrry maar in dit geval spreekt mijn onderschrift boekdelen.
Zou leuker nieuws willen brengen...mission impossible.:(
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=24

Friesian
Hallo Friesian, ik heb al een nieuwe pincode ontvangen, bedoel je dat de klantenservice deze zaken online nog (handmatig) moet aanpassen? Klinkt een beetje ouderwets, ik had verwacht dat dit automatisch zou gaan :)

Ik heb de nieuwe simkaart al geactiveerd (online), ik kreeg dit te zien:

Je simkaart wordt nu geactiveerd. Binnen enkele minuten kun je bellen via Simyo. Wat moet je hiervoor doen.

Doe de Simyo simkaart in je telefoon.
Toets de PIN code in: ****. Dit is je persoonlijke PIN code, die je ook altijd in de persoonlijke omgeving van simyo terug kunt vinden.
Daarna kun je voordelig bellen en sms-en met Simyo!
Sorry Ninette ik heb je vraag niet goed genoeg doorlezen, excuses.
Maar zoals ik het zie hoort die oude pin en puk er niet meer te staan, misschien is het al in de tussentijd aangepast.
Ik verwacht dat er iets niet goed is gegaan bij de activatie. Morgen is er weer een moderator, die kan het rechtzetten.
Intussen zou je nog een keer kunnen kijken of nu de juiste gegevens er zijn.

Friesian.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ninette,

Welkom op het forum en sorry voor de late reactie.

Ik zie dat het activeren van je simkaart niet direct goed gegaan is. Excuses hiervoor. Je hebt gisteren telefonisch contact gehad over je simkaart. Mijn collega heeft dit doorgezet naar de IT afdeling. Sinds gisteravond werkt je nieuwe simkaart. Je nieuwe pin en pukcoodes heb je per e-mail ontvangen.

Heb je inmiddels al verbinding kunnen leggen?

Reageer