Krijg de simkaart niet geplaatst in gsm wiko sunny. Krijg steeds de melding geen simkaart. Wat doe ik verkeerd?
Bladzijde 1 / 1
Is het een nieuwe simkaart en zo ja, is deze geactiveerd.?
Heb je de juiste maat gekozen? Is de sim op de juiste manier en plaats geplaatst? Dus niet bij aanwezig sd slot daar de sim in?
Hi John,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat onhandig dat je toestel je simkaart niet herkent. Laten we alles stap voor stap even nagaan 🙂 Heb je het juiste formaat simkaart te pakken? Als je simkaart niet in de gleuf past, dan heb je waarschijnlijk een groter of kleiner formaat nodig. Die openingen zijn er namelijk niet voor gemaakt om ruimte over te laten of om nét niet te passen. Als het niet past, dan klopt het formaat niet. Ik zie ook dat de Wiko Sunny een reguliere simkaart nodig heeft - deze simkaart is dan dus niet verkleind. Had jij je simkaart kleiner gemaakt door de micro-simkaart eruit te klikken? (Ik zie dat je simkaart uit begin 2014 komt, en toen waren er nog maar twee formaten: regulier en micro).
Als je wel het juiste formaat hebt, plaats je 'm ook op de juiste manier? De chip hoort tegen de goudkleurige streepjes aan te komen in je toestel.
Wordt de simkaart wel herkend in andere toestellen? En worden andere simkaarten wel herkend in je Wiko Sunny?
Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij het nu nogmaals proberen?
Ik zie dat je een vervangende simkaart besteld hebt. Dat is slim! Laat je ons allemaal weten of het met je nieuwe simkaart wel lukt? Als dit allemaal niet werkt, dan kunnen we ook nog een dikkere simkaart naar jou toesturen. Heel soms herkennen bepaalde telefoons de normale simkaarten niet.
Hou je me op de hoogte?
@ Ray en Friesian, dank voor het meedenken :)
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Wat onhandig dat je toestel je simkaart niet herkent. Laten we alles stap voor stap even nagaan 🙂 Heb je het juiste formaat simkaart te pakken? Als je simkaart niet in de gleuf past, dan heb je waarschijnlijk een groter of kleiner formaat nodig. Die openingen zijn er namelijk niet voor gemaakt om ruimte over te laten of om nét niet te passen. Als het niet past, dan klopt het formaat niet. Ik zie ook dat de Wiko Sunny een reguliere simkaart nodig heeft - deze simkaart is dan dus niet verkleind. Had jij je simkaart kleiner gemaakt door de micro-simkaart eruit te klikken? (Ik zie dat je simkaart uit begin 2014 komt, en toen waren er nog maar twee formaten: regulier en micro).
Als je wel het juiste formaat hebt, plaats je 'm ook op de juiste manier? De chip hoort tegen de goudkleurige streepjes aan te komen in je toestel.
Wordt de simkaart wel herkend in andere toestellen? En worden andere simkaarten wel herkend in je Wiko Sunny?
Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij het nu nogmaals proberen?
Ik zie dat je een vervangende simkaart besteld hebt. Dat is slim! Laat je ons allemaal weten of het met je nieuwe simkaart wel lukt? Als dit allemaal niet werkt, dan kunnen we ook nog een dikkere simkaart naar jou toesturen. Heel soms herkennen bepaalde telefoons de normale simkaarten niet.
Hou je me op de hoogte?
@ Ray en Friesian, dank voor het meedenken :)
Groetjes,
Jihane
Is hier uiteindelijk een oplossing gevonden? Want ik zit nu met een vergelijkbaar probleem, en ben wel benieuwd wat er uiteindelijk wel werkte
Hoi O.A.,
Dat is wel jammer zeg! Zo te zien werkt alles bij deze klant weer. Wat de gouden oplossing is geweest, kan ik helaas niet zien :(
@John0595, kun je hier meer verheldering over geven?
Groetjes,
Samantha
Dat is wel jammer zeg! Zo te zien werkt alles bij deze klant weer. Wat de gouden oplossing is geweest, kan ik helaas niet zien :(
@John0595, kun je hier meer verheldering over geven?
Groetjes,
Samantha
Hallo, mijn toestel is zo traag, hoe kan ik de cache geheugen wissen? ik heb ook sinds een week dat de camera niet goed wekt.... weet niet hoe ik hem goed moet instellen. Wie kan mij helpen? Ria
Hi riedries,
Ik zie dat je in het volgende topic dezelfde vraag stelt. Mijn collega Asma heeft daar antwoord op gegeven 😉 Kom je er zo uit?
Groetjes,
Niels
Ik zie dat je in het volgende topic dezelfde vraag stelt. Mijn collega Asma heeft daar antwoord op gegeven 😉 Kom je er zo uit?
Groetjes,
Niels
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.