.

Beantwoord

Waarom werkt 4G niet?

  • 2 April 2017
  • 9 reacties
  • 547 Bekeken

Badge
Ik heb sinds een par dagen 4G toegevoegd aan mijn toestel (Microsoft 640 XL Dual Sim) en deze conform de gebruiksaanwijzingen van Microsoft en ook Simyo geprobeerd te activeren maar helaas zonder resultaat. 3G blijft steeds zichtbaar op het scherm van mijn toestel.Ook ingelogd op Mijn Simyo en 4G aangevinkt. Wij hebben drie toestellen thuis met een Simyo abonnement, een Samsung Galaxy J3 en een Nokia Lumia 635. Op beide toestellen heb ik wel 4G kunnen activeren behalve op bovenvermeld toestel. Zou het misschien aan de simkaart van dit toestel kunnen liggen? Graag een reactie!
icon

Beste antwoord door Jihane 3 April 2017, 16:49

Bekijk originele reactie

9 reacties

Staat je toestel ingesteld op de snelste verbinding? Ga naar instellingen van de simkaart - hoogste verbindingssnelheid.

Zet hem even uit, wacht 10 minuten en zet hem weer aan.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Cobra1949,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je 4G aan hebt gezet 😃 Dan verwacht je inderdaad dat alles gewoon zou moeten werken. Ik zie inderdaad dat je die optie via Mijn Simyo netjes aan hebt gezet. Heb je je toestel daarna uit en aan gezet? Soms wilt dat ook de oplossing blijken te zijn!

Is dat niet zo? Dan kun je het beste even je telefooninstellingen raadplegen, met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina je telefoon selecteert, dan kun je op 'Internet' klikken en alles nalopen. Werkt het dan wel?

Ik heb voor de zekerheid ook je 4G-optie ge-reset, waarmee ik de instellingen vernieuwd heb op netwerk-niveau. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Ik hoop dat alles dan werkt 🙂 Hou je ons op de hoogte?

@ Ray, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane, heb jouw aanwijzigingen gevolgd maar hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid. Nog steeds geen 4G.

Ook een andere simkaart van Simyo in mijn smartphone geplaatst die wel 4G ontvangt (Nokia 635) maar ook hiermee is en blijft de snelste verbinding op mijn toestel 3G.

Als je nog een tip heb dan hoor ik het graag. Zo niet, in ieder geval bedankt voor je snelle en vriendelijke reactie.

Groetjes,
Ursula
Heb je ook gecheckt wat ik schreef? Dat lees ik namelijk niet.

Volgens deze specificaties op Belsimpel.nl heeft je telefoon misschien niet de gewenste ondersteuning qua Frequenties.

Er is namelijk een 3G versie en een 4G versie.
Badge
Heb ik gelezen: "Staat je toestel ingesteld op de snelste verbinding? Ga naar instellingen van de simkaart - hoogste verbindingssnelheid. Zet hem even uit, wacht 10 minuten en zet hem weer aan." ...... Je hebt ongetwijfeld gelijk dat mijn toestel niet de benodigde frequenties voor 4G ondersteunt.
Badge +7
Hoi Cobra1949,

Wat jammer dat je nog steeds geen 4G verbinding hebt gekregen! Aangezien je met een andere simkaart ook geen 4G verbinding krijgt, lijkt het er inderdaad op dat je toestel helaas niet de juiste frequenties heeft. Je kunt dit voor de zekerheid nog controleren door je simkaart in de Nokia Lumia 635 te stoppen. Als je simkaart hierin wel verbinding maakt met 4G, ligt het inderdaad aan je toestel.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
hoe kan ik het cache wissen? hoe kan ik mijn camera weer gewoon laten werkren?
hoe kan ik het cache wissen? hoe kan ik mijn camera weer gewoon laten werkren?

Je stelt een vraag in een topic die niks met het onderwerp heeft te maken. Daarbij ontbreekt er nogal wat informatie.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Riedries,

Welkom op het Forum!

Balen dat je hier niet helemaal uitkomt. Het is alleen niet de bedoeling dat je een vraag stelt in een topic die daar niet over gaat. Ook is het niet fijn om dezelfde vraag in meerdere topic's te plaatsen. Je kunt in dat geval het beste zelf een topic openen.

Ik adviseer je om de handleiding van je telefoon erbij te pakken om na te gaan hoe jij op je telefoon de cache kunt wissen.

Gaat het lukken zo?

@Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer