Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik sinds de overstap naar Simyo traag internet?

• January 14, 2025
  • 10 reacties
  • 309 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn dochter en ik zijn vorig jaar overgestapt naar simyo. Ik had voorheen KPN en zij zat bij youfone. Sinds de overstap hebben wij allebij traag internet. Als ik de sim van mijn man in mijn telefoon doe (wel kpn) dan heb ik snel internet. Wij hebben beiden dezelfde telefoon (iphone13) en als we onderweg zijn dan heeft hij altijd snel internet en ik zeer traag internet. Ik gebruik voor het zoeken zijn telefoon omdat mijn abonnement super traag is. De wifi thuis (ook kpn doet het ook snel) maar ga ik van huis en ben ik aangewezen op mijn simyo abonnement dan wordt ik niet blij. Als mijn dochter gaat shoppen in Utrecht of Hilversum kan ze ons vaak niet eens appen, als ze op schoolreis is en bijna thuis is, kan ze niet appen. Ik heb heel veel spijt van dit 2jarige abonnement, het is traag en werkt slecht. Ik heb al eerder contact opgenomen en toen alle instellingen door gelopen maar niks helpt.  Helaas lopen onze abonnementen nog één heel jaar :(

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

10 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • January 14, 2025

Beste ​@Jessica1507 staat er 4G of 5G rechts bovenin de telefoon?

Zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:

Traag internet oplossen

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2025

Bij mij 5g en bij mijn dochter 4g

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2025

traag internet oplossingen heb ik al doorlopen. Als ik thuis op de wifi van KPN zit heb ik snel internet maar zet ik wifi uit dan is mijn telefoon direct een stukje trager. Ben ik buitenshuis dan wordt het nog lastiger. Het meest erge vind ik dat mijn dochter niet kan whatsappen als ze met school een dagje uit is geweest en over 30 minuten bij school verwacht te zijn. Ook locatiedelen gaat niet omdat ze gewoonweg geen bereik heeft.  Amersfoort/Utrecht/Hilversum zou goede dekking moeten hebben, maar met ons simyo abonnement is dat helaas niet zo. 

JanD
  • Forum Expert
  • January 14, 2025

Beste ​@Jessica1507 doe eens aan netwerk opnieuw instellen binnen je mobiel, dan worden de wifi, Bluetooth en Mobiel internet teruggezet naar hun fabriekswaarden en gaat het in de regel weer beter tot gewoon goed.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2025

dat heb ik 6 maanden geleden ook gedaan. Dat werkte even voor mijn iphone13 maar voor de iphone11 van mijn dochter werkte dat niet. Ik heb het nogmaals gedaan bij haar telefoon, maar ik verwacht er eerlijkgezegd weinig van.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • January 14, 2025

iPhone 11 zijn sowieso problemen met een combinatie met het netwerk van KPN heb ik vernomen...

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2025

Bij youfone niet en ook niet thuis met de wifi.

mijn eigen iphone13 doet het buitenshuis ook minder. Heeft KPN misschien een b-kwaliteit netwerk voor simyo?

JanD
  • Forum Expert
  • January 15, 2025

Bij youfone niet en ook niet thuis met de wifi.

mijn eigen iphone13 doet het buitenshuis ook minder. Heeft KPN misschien een b-kwaliteit netwerk voor simyo?

Beste ​@Jessica1507 nee, Simyo is een volle dochter van KPN en maakt gebruik van hetzelfde kwalitatief goede netwerk.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 15, 2025

Hoi ​@Jessica1507,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat jullie allebei zo een slecht tot geen bereik hebben! Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is.

​​​​​Zoals @Groentjuh al aangeeft zijn er op het moment inderdaad problemen met de iPhone 11 in combinatie met het KPN netwerk. Dit geldt overigens niet voor alle iPhone 11 maar wel een groot deel van onze klanten. Ik wil daarom graag onderzoeken of dit ook geldt voor de telefoon van je dochter. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en het iMEI nummer van de iPhone 11? Dan kan ik dit even voorleggen bij de juiste afdeling om te onderzoeken of dit inderdaad met het bekende iPhone 11 issue te maken heeft. 

Heb je de simkaart van je eigen nummer (die dus wordt gebruikt in de iPhone 13) ook al eens getest in een andere telefoon? Bijvoorbeeld in de telefoon van je man? Ik ben benieuwd wat er uit deze test komt aangezien Simyo en KPN inderdaad hetzelfde netwerk gebruiken zoals ​@JanD ook aangeeft!

Ik hoor het graag van je.

Bedankt voor jullie hulp ​@Groentjuh en ​@JanD!

Groetjes,
​​​​​​​Amy

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • February 22, 2025

Zojuist de iphone van mijn dochter te pakken gekregen en je de gegevens gestuurd