.

Vraag

Waarom heb ik geen toegang tot nieuwe pincode?

  • 17 December 2022
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Badge

heb een nieuwe simkaart,daardoor een code gekregen die NIET werkt, heb geen smartfoon maar een simpele klep telefoon dus kan de puk code niet voldoen omdat die telefoon die tekens niet heeft, dus graag van afstand mij toegang verlenen om te kunnen bellen.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Misschien kan je van iemand tijdelijk een toestel gebruiken om de simkaart te activeren.

in het weekend word je hier niet geholpen, je kan eventueel wel een app sturen naar simyo.

Reputatie 7
Badge +9

graag van afstand mij toegang verlenen om te kunnen bellen.

De pincode en pukcode kan niets mee gedaan worden op afstand. (Sowieso niet, want voor iets op afstand moet je verbonden zijn met het netwerk en om te verbinden moet de pincode ingevoerd zijn… Kip-ei dingetje!)

@von koldenstein heb je de simkaart geactiveerd via jouw Mijn Simyo?

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart

De pukcode bestaat uit cijfers dan zou je bijvoorbeeld meerdere keren een toets in moeten drukken. Een smartphone is idd gemakkelijker. 

Reputatie 7
Badge +7

Een pukcode bestaat toch uit cijfers? Die moeten toch op jouw kleptelefoon zitten anders kan je daar niet mee bellen.

Het woord klep telefoon ken ik niet, dus wellicht is dat weer iets speciaals?

 

Ik denk dat @von koldenstein een clamshell telefoon heeft. 😉👍

Uit interesse wat voor merk en type telefoon hebt u? 

De cijfers komen naar ik meen op een toets na de letters, bijvoorbeeld bij een naam invullen met 06 als eindigend. (Ik vermoed dat daar het probleem misschien kan liggen) 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @von koldenstein,

Bedankt voor je bericht. Oei, wat onhandig dat de pincode niet werkt! Heb je de nieuwe simkaart geactiveerd via Mijn Simyo? Dit kan alleen via de website. Nadat je bent ingelogd moet je de optie zien om je simkaart te activeren. Nadat de simkaart is geactiveerd krijg je een mail met de juiste (nieuwe) pin en pukcode. Je kan deze ook altijd terugvinden in jouw Mijn Simyo omgeving via Instellingen > Simkaart. 

Mocht je dit al gedaan hebben, heb je dan wellicht de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen en zo te controleren of de pincode dan wel werkt?

Als je in een ander toestel ook een foutmelding krijgen, zou je mij dan een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee!

@Ron H, @Groentjuh, @Friesian en @wimj12 bedankt voor jullie reacties 😊!

Groetjes,
Amy

Reageer