.

Beantwoord

Waarom gaat mijn telefoon steeds op nood oproepen?

  • 5 June 2018
  • 2 reacties
  • 585 Bekeken

linksboven in mijn telefoon moet simyo staan.Maar steeds gaat hij op alleen noodoproepen. Hoe krijg ik het zodanig dat hij niet meer van Simyo afgaat.?
icon

Beste antwoord door Ashweeta 5 June 2018, 17:14

Bekijk originele reactie

2 reacties

Dan maakt de telefoon geen verbinding met het netwerk. Kijk eens wat er gebeurt met een kruistest.jouw sim andere telefoon en andersom.


Je topic staat in de verkeerde categorie, de moderator verandert dat.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Dramatisch8,

Welkom op het Forum!

Ah, vreemd dat je simkaart steeds alleen noodoproepen aangeeft. Zoals Friesian het heeft uitgelegd, maakt je telefoon geen verbinding met het netwerk. Heb je je telefoon opnieuw opgestart? Soms moet je simkaart opnieuw aangemeld worden op het netwerk en in je telefoon. Dan is het opnieuw opstarten van je telefoon een oplossing.

Als je na het opnieuw opstarten nog steeds geen verbinding hebt met Simyo, kan je handmatig naar ons netwerk zoeken. Op een Android-telefoon kan je dit via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators doen. Op een Apple-telefoon kan je dit via Instellingen > Aanbieder doen. Jouw telefoon zoekt naar zelf naar het netwerk en jij kan dan verbinding ermee maken.

Mocht het daarna toch niet lukken, dan kan je een kruistest uitvoeren. Je plaatst je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in je eigen telefoon. Zo kan je nagegaan of het probleem aan de telefoon of aan de simkaart ligt.

Laat je het ons weten of het lukt?

@Friesian, Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer