Skip to main content

.

Hallo,

Ik ben al een tijdje slecht bereikbaar op mijn Simyo nummer, echter heb ik er nu pas tijd voor om hier even voor te gaan zitten.

De situatie:

  • iPhone 12, iOS 17.2.1
  • KPN simkaart (zakelijk)
  • Simyo e-sim (privé)

 

Probleem:

Wanneer ik zakelijk in gesprek ben, ben ik niet bereikbaar op mijn Simyo nummer (logisch), echter wordt de beller niet doorgeschakeld naar mijn Simyo voicemail (probleem) noch krijg ik een smsje dat ik een gemiste oproep heb gehad (probleem). Ik weet dus niet dat mensen mij hebben geprobeerd te bellen op mijn Simyo nummer.

Ik heb zelf de volgende 2 ‘testjes’ gedaan:

  1. Met mijn zakelijke nummer mijn Simyo nummer gebeld. ik krijg dan het volgende te horen: ’piep tonen’ het door u gekozen nummer is op dit moment niet bereikbaar, probeert u het later nog eens’ en de verbinding wordt verbroken.
  2. Met mijn privé nummer mijn zakelijk nummer gebeld. ik krijg dan ’de gene die u probeert te bereiken heeft voicemail uitgeschakeld. U kunt geen berichten in spreken. De verbinding wordt nu verbroken’. Daarnaast krijg ik binnen 1 minuut een ‘gemiste oproep sms’.

Wie kan mij helpen?

Hoi @aBram117,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je al een tijdje slecht bereikbaar bent op je eSIM! 

Heb je al geprobeerd om je eSIM te verwijderen en daarna opnieuw installeren op je telefoon? Je kunt je eSIM opnieuw installeren via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart> eSIM. Het is belangrijk dat je geen andere simkaart in je telefoon hebt tijdens de installatie van je eSIM. Zodra de installatie is voltooid kun je je telefoon opnieuw opstarten en je fysieke simkaart weer terug in je telefoon doen.

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja


Hi @Roeqajja !

Thanks voor je bericht. Zojuist de simkaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helaas blijft het probleem zich voor doen… Whats next?

Bram


Hoi @aBram117,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het nog steeds niet goed werkt! Ik heb dit zojuist voorgelegd bij de Netwerk Specialist zodat zij dit kunnen onderzoeken. Zodra ik een terugkoppeling krijg zal ik dat met je delen in dit topic.

Alvast bedankt voor je geduld.

Groetjes,
Amy


Beste Simyo,

Ik ervaar exact hetzelfde als bovenstaande reactie: ook ik ervaar een slechte dekking en bereik en gebruik dual sim (toestel Samsung S22 Ultra) Bij mijn vorige providers nooit problemen gehad. 

Het bereik is ongeveer 0 tot 1 streepje en als ik mazzel heb, zijn het er twee. Buiten de deur heb ik slechter bereik dan thuis. Thuis hebben we wifi-versterkers dus dat zal meewerken. 

Het navigeren is het grootste probleem. Als ik Maps gebruik kom ik tot de helft of een derde van de rit, de rest van de route mag ik op goed geluk volgen via de aanwijzingen op verkeersborden, want GPS valt gewoon helemaal uit. 

Daarnaast moet iemand een voicemail ingesproken hebben, voordat ik kan zien dat ik een gemiste oproep heb. Als er geen voicemail is ingesproken komt het nummer wat mij probeert te bellen niet altijd bij het rijtje gemiste oproepen. 

Ik heb hierover gebeld 2 weken geleden. Simyo zei dat ik het netwerk van mijn telefoon op 4G moest zetten omdat Simyo ook op 4G werkt. Ze zei ook vol overtuiging dat dit altijd helpt omdat ze deze klacht vaker hoort maar dat het makkelijk is opgelost. Maar helaas werkt deze 'oplossing'  niet bij mij. Ik woon in omgeving 1825.

Hartelijke groeten, 

Relax4Her 


Het navigeren is het grootste probleem. Als ik Maps gebruik kom ik tot de helft of een derde van de rit, de rest van de route mag ik op goed geluk volgen via de aanwijzingen op verkeersborden, want GPS valt gewoon helemaal uit. 

Een specifieke tip voor maps is om een gedeelte van de kaart door Maps te laten downloaden.

 


Hoi @Relax4Her,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat ook jij problemen hebt met dual-sim! 

Heb je, net zoals mijn collega Roeqajja aangaf, al geprobeerd om de eSIM opnieuw te installeren? Het is hierbij belangrijk dat er geen fysieke simkaart in het toestel zit. Nadat de eSIM is geïnstalleerd kan er een fysieke simkaart in de telefoon worden geplaatst. 

Ik hoor graag wat het resultaat hiervan is. 

Zojuist heb ik gezocht op jouw postcode maar er zijn hier geen storingen of werkzaamheden bekend. Wellicht helpt het om de netwerkinstellingen even te resetten. Dit kan je doen via Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten. Hierna zal je alleen wel even de Wifi opnieuw moeten verbinden door middel van het wachtwoord. 

Ook ben ik benieuwd of de tip van @Groentjuh verbetering heeft gegeven! Bedankt voor je reactie 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi @aBram117,

Zojuist heb ik een reactie gekregen van de Netwerk Specialist en zij geven het volgende aan: '’De klant zal met 06XXXXXX45 moeten bellen naar 12331, of het woord “AAN” sms’en naar 1233, om de voicemail daadwerkelijk te activeren want deze staat simpelweg inactief. Bellers komen dus daarom niet uit in de voicemail. Dit is tevens een verklaring waarom de klant sowieso geen sms notificatie van een gemiste oproep krijgt.

Wanneer klant nog geen notificatie krijgt, na activeren van de voicemail, zal de klant in de instellingen van het voicemail menu dit alsnog moeten activeren door
met 06XXXXXX45 te bellen naar 1223,  kiezen voor optie 2 - instellingen, optie 4 – notificatie instellingen, optie 2 - sms na gemiste oproep: Aanzetten.'’


Ik hoor graag of het hiermee lukt! 

Groetjes,
Amy


@Amy ; Super bedankt! Heb net bovenstaande stappen uitgevoerd en alles werkt weer.


Hoi @aBram117,

Bedankt voor de update. Fijn om te horen dat alles nu werkt! 😊

Wij wensen je een hele prettige dag.

Groetjes,
Roeqajja