Skip to main content
Vraag

Waar kan ik mijn simkaart activeren?

• October 22, 2025
  • 7 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo,

Waar kan ik mijn simkaart activeren? Volgens mij heb ik alle links al 5x aangeklikt. Je zou zeggen dat het bij Instellingen/simkaart staat of bij Instellingen/Abonnement. Maar daar staat het niet.

En via onderstaande lukt het ook niet. Ben ingelogd, heb mijn wachtwoord gewijzigd en nergens “bevestig je contract”  te vinden.

Activeer je Simyo Sim Only simkaart

1

Inloggen op Mijn Simyo

Log in op Mijn Simyo met de inloggegevens die je per e-mail hebt ontvangen.

2

Kies je nieuwe wachtwoord

Kies een veilig en geheim wachtwoord. Hiermee log je voortaan in op Mijn Simyo.

3

Bevestig je contract

Neem je het contract liever eerst nog even door? Klik op 'Download contract' om de pdf te downloaden. Na het bevestigen van je contract activeren we je simkaart.

4

Activeren simkaart gelukt

Ik heb geen smartphone en geen GB dus de app downloaden lukt niet.

Alvast bedankt. Syl2025

7 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • October 22, 2025

Beste ​@Syl2025 waarom heb je dan een simkaart als je geen telefoon hebt?

• auteur
  • Beginner
  • October 22, 2025

Beste ​@JanD Ooit gehoord van een dumbphone?

JanD
  • Forum Expert
  • October 22, 2025

Beste ​@JanD Ooit gehoord van een dumbphone?

Je bedoelt waarschijnlijk een telefoon zonder smartfuncties,  alleen bellen en sms'en

• auteur
  • Beginner
  • October 23, 2025

Beste @JanD Dat klopt. Dus ik kan geen apps erop zetten en heb dus ook geen GB nodig.

Maar ik weet nu nog steeds niet hoe ik mijn sim kan activeren. Weet jij hoe dat moet?

JanD
  • Forum Expert
  • October 23, 2025

Beste ​@Syl2025 misschien kun je iets met onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart/activeren

Wacht anders s.v.p. de reactie van een moderator hier af.

Succes.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 23, 2025

Hoi ​@Syl2025

Welkom bij Simyo en welkom op ons forum! 

Goed dat je een topic hebt aangemaakt, we helpen je graag verder! Ik zie inderdaad op jouw aansluiting dat het is gelukt om in te loggen en een nieuw wachtwoord aan te maken, maar dat je aansluiting nog niet actief is. Het is inderdaad nu belangrijk om het contract te bevestigen. Dit contract zou na inloggen automatisch in beeld moeten verschijnen in jouw Mijn Simyo omgeving.

Zou je kunnen proberen opnieuw in te loggen en als dat niet werkt ook een keertje via een andere webbrowser? Het kan zijn dat de melding van het contract is blijven hangen in de huidige inlogsessie. 

Laat je weten of het is gelukt? 

Groetjes, 

Tessanne 

Bedankt ​@JanD! :)

• auteur
  • Beginner
  • October 23, 2025

Hallo ​@Tessanne , ik heb drie verschillende browsers geprobeerd. Op geen van alle lukt het.

Waarom staat er niet gewoon een knop met “contract bevestigen” waar je je contract kan downloaden?

Groet, Syl.