.

Beantwoord

Waar kan ik de pincode vinden van mijn 2e simkaart?


Beste Forum leden,

Ik heb bij Simyo een 2e simkaart en een ander nummer besteld en gekregen voor mijn tablet echter als ik deze wil activeren krijg ik meteen invoeren van pincode te zien,ik weet niet waar ik de ze moet vinden ik heb al de app voor dit nummer  kan iemand mij op weg helpen?

icon

Beste antwoord door Seren 1 May 2024, 12:41

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Beste Forum leden,

Ik heb bij Simyo een 2e simkaart en een ander nummer besteld en gekregen voor mijn tablet echter als ik deze wil activeren krijg ik meteen invoeren van pincode te zien,ik weet niet waar ik de ze moet vinden ik heb al de app voor dit nummer  kan iemand mij op weg helpen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nijlie,

Bedankt voor je bericht. Ik kan je pin- en pukcode vanwege privacywetgeving niet doorgeven. Wel kun je je pin- en pukcode altijd terug vinden in Mijn Simyo. Deze staan onder Instellingen > Simkaart. Laat je mij weten of het is gelukt?

Groetjes,
Seren

Reputatie 2
Badge

De mogelijkheid bestaat dat je 06-nummer dat je in een tablet gebruikt door de ACM of de provider buiten gebruik gesteld wordt omdat het niet toegestaan is een 06-mummer te gebruiken voor apparaten waarmee je niet kunt bellen @Nijlie 

Daar mag je alleen een 097-nummer voor gebruiken.

Als je een 06-mummer bestelt behoort een provider je te vragen waar je dat nummer voor wilt gebruiken, als je dan zegt voor een tablet, mogen ze dat nummer niet aan je verkopen overeenkomstig de regels van de ACM, zie onderstaande link voor nadere uitleg:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Reputatie 7
Badge +6

Daar heb je wel een punt maar zover ik weet heeft simyo hier nog nooit een probleem van gemaakt🫢

Reputatie 2
Badge

Daar heb je wel een punt maar zover ik weet heeft simyo hier nog nooit een probleem van gemaakt🫢

Dat behoren ze dan wel te doen, anders overtreden ze de regels aangaande simkaarten voor IoT-toepassingen en daar staan strenge sancties op door de ACM, zowel naar de provider als naar de klant @Ron H 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

De mogelijkheid bestaat dat je 06-nummer dat je in een tablet gebruikt door de ACM of de provider buiten gebruik gesteld wordt omdat het niet toegestaan is een 06-mummer te gebruiken voor apparaten waarmee je niet kunt bellen @Nijlie 

Daar mag je alleen een 097-nummer voor gebruiken.

Als je een 06-mummer bestelt behoort een provider je te vragen waar je dat nummer voor wilt gebruiken, als je dan zegt voor een tablet, mogen ze dat nummer niet aan je verkopen overeenkomstig de regels van de ACM, zie onderstaande link voor nadere uitleg:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

Wat interessant, hier was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor het delen!

Reputatie 2
Badge

Meen je dat echt dat Simyo dat niet weet @Seren ?

Ik kan het me niet voorstellen  

Reputatie 7
Badge +6

Een poosje terug is dit ook al eens voorbij gekomen, als ik me niet vergis was het Jand die zich hier over  behoorlijk kon opwinden. 

hij is hier niet meer actief zover ik weet en hoe simyo toen heeft gereageerd geen idee meer.

de reactie van Seren bevreemd mijn ook wel🤨  

Reputatie 2
Badge

Werkt een Simyo 06-nummer ook in een tablet?

Dit is de zoektekst @Ron H 

Ik werk via mobiel momenteel en wist niet hoe er een link van te maken.

Reputatie 2
Badge

https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/werkt-een-simyo-06-nummer-ook-in-een-tablet-46193

@Ron H 

Link gevonden

Beste Forum leden,

Allereerst hartelijk dank voor jullie feedback. Echter met mijn tablet kun je ook bellen ,verleden jaar werkte het perfect bij een andere provider.

Ik krijg alleen nu de werkende simkaart van Simyo te zien en niet de nieuwe dus ik kan niet zien wat voor simkaart/pincode/pukcode het heeft.

Ik wordt meteen naar de pincode gevraagd en als ik inlog bij Simyo telefoon nummer en wachtwoord 

 

Ik heb nu nog 2 pogingen over om naar van te worden,ben van plan een andere provider te zoeken.

Met vriendelijke groet Bert.

Reputatie 7
Badge +6

Meen je dat echt dat Simyo dat niet weet @Seren ?

Ik kan het me niet voorstellen  

De reactie van Seren bevreemd mijn ook wel🤨  

Nee, ik bedoelde dat ik niet op de hoogte was (niet Simyo 😊). Uiteraard weet ik dat het niet aangeraden wordt dat onze simkaarten in andere apparaten worden gebruikt (omdat wij dit niet ondersteunen). Maar waar ik niet van op de hoogte was, was dat er dus blijkbaar 097-nummers worden uitgegeven voor tablets. Bij Simyo hebben wij dit in ieder geval niet (vandaar dat ik dus niet op de hoogte was). 

Beste Forum leden,

Allereerst hartelijk dank voor jullie feedback. Echter met mijn tablet kun je ook bellen ,verleden jaar werkte het perfect bij een andere provider.

Ik krijg alleen nu de werkende simkaart van Simyo te zien en niet de nieuwe dus ik kan niet zien wat voor simkaart/pincode/pukcode het heeft.

Ik wordt meteen naar de pincode gevraagd en als ik inlog bij Simyo telefoon nummer en wachtwoord 

Ik heb nu nog 2 pogingen over om naar van te worden, ben van plan een andere provider te zoeken.

Met vriendelijke groet Bert.

Begrijpelijk dat je om deze reden naar een andere provider wilt gaan. Zoals @J.D.L. aangaf kun je dan denk ik het beste een provider zoeken die wel 097-nummers uitgeeft zodat je deze kunt gebruiken in je tablet. Succes!

Reputatie 2
Badge

KPN doet dat onder andere @Seren en @Nijlie 

Een tablet is een IoT-apparaat net als een mifi-router, met die apparatuur kun je niet bellen, dus mag je alleen een 097-nummer daarvoor gebruiken.

Reputatie 7
Badge +6

KPN doet dat onder andere @Seren en @Nijlie 

Een tablet is een IoT-apparaat net als een mifi-router, met die apparatuur kun je niet bellen, dus mag je alleen een 097-nummer daarvoor gebruiken.

Bedankt voor je reactie en informatie @J.D.L.!

Reageer