Skip to main content
Beantwoord

Vervangende simkaart maakt geen connectie met providers.

• July 6, 2026
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Ik heb afgelopen vrijdag een vervangende simkaart ontvangen nadat ik mijn oude telefoon (Pixel 7) met esim per ongeluk in de wasmachine had gegooid (en volledig verwoest is). De nieuwe simkaart zit in een Oneplus 6 telefoon. Ik heb de simkaart geactiveerd in mijn Simyo omgeving en sinds zaterdag meerdere malen geprobeerd de telefoon een langere tijd (van 10 minuten tot een paar uur) uit te zetten en weer aan te doen. Ook heb ik geprobeerd om handmatig KPN 4g of KPN 2g te selecteren maar ik blijf de melding ‘cannot connect to this network right now, Try again later’ krijgen.

Nu, 3 dagen verder zie ik nog niets anders dan ‘Emergency calls only - Simyo’ als provider.

Als ik iemand probeer te bellen staat er ‘Mobile network not available’.

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@td6d,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je na het activeren van je vervangende simkaart nog steeds geen bereik hebt, ondanks het opnieuw opstarten van je toestel. 

Zou je kunnen controleren of de simkaart daadwerkelijk actief is via Mijn Simyo → Instellingen → Simkaart? Werkt de simkaart nog steeds niet, probeer dan een kruistest: plaats de simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem aan de simkaart of aan de instellingen van je toestel ligt. Zo kun je bepalen waar het probleem zit:

• Werkt jouw simkaart niet in een andere toestel? Dan ligt het waarschijnlijk aan de simkaart.
  • Werkt een andere simkaart wel in jouw toestel? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij jouw telefoon.
  • Werkt jouw simkaart wel in een andere toestel? Dan ligt het probleem waarschijnlijk ook in de instellingen van jouw eigen telefoon. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer, persoonlijke gegevens en het resultaat van de kruistest? Dan kijk ik graag met je mee naar een oplossing.

Groetjes,
Shaniqua

1 reactie

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 6, 2026

Hoi ​@td6d,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je na het activeren van je vervangende simkaart nog steeds geen bereik hebt, ondanks het opnieuw opstarten van je toestel. 

Zou je kunnen controleren of de simkaart daadwerkelijk actief is via Mijn Simyo → Instellingen → Simkaart? Werkt de simkaart nog steeds niet, probeer dan een kruistest: plaats de simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem aan de simkaart of aan de instellingen van je toestel ligt. Zo kun je bepalen waar het probleem zit:

• Werkt jouw simkaart niet in een andere toestel? Dan ligt het waarschijnlijk aan de simkaart.
  • Werkt een andere simkaart wel in jouw toestel? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij jouw telefoon.
  • Werkt jouw simkaart wel in een andere toestel? Dan ligt het probleem waarschijnlijk ook in de instellingen van jouw eigen telefoon. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer, persoonlijke gegevens en het resultaat van de kruistest? Dan kijk ik graag met je mee naar een oplossing.

Groetjes,
Shaniqua