.

Beantwoord

Vervangende eSIM aanvragen, activeringscode niet ontvangen. Wat moet ik doen?

  • 18 August 2021
  • 5 reacties
  • 301 Bekeken

Mijn oude iPhone is kapot en kan er niet meer in nu wil ik mijn esim activeren op mijn nieuwe iPhone Xs, maar dat lukt niet. Ik moet daar SM-DP+adres invoeren en een activeringscode. Wat moet ik op beide plekken invoeren?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Remco

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 August 2021, 09:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Op die wijze kun je geen eSim toevoegen. De juiste manier om dit te doen is door de Mijn Simyo app te installeren en daar een (vervangende) eSim aan te vragen. Simyo stuurt dan wel een SMS naar de oude simkaart, die dus niet meer werkt, maar deze code kan de klantenservice ook via andere manieren opsturen na controle dat jij ook echt deze simkaart aangevraagd hebt.

Zodra de klantenservice deze code heeft toegestuurd kun je die invoeren in de app en dan installeert deze app de eSim.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Mr. R., 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ik heb niets meer aan de uitleg van Groentjuh toe te voegen, thanks Groentjuh! Laat je het in dit topic weten wanneer je de vervangende eSIM aan hebt gevraagd? Dan kan ik of een collega de code naar je opsturen via een privébericht. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dank voor de reactie maar op het nieuwe toestel is de mijn Simyo app al geinstalleerd en daar staat ook een actieve simkaart geïnstalleerd, alleen werkt hij niet. In de Iphone moet je een nieuw abonnement toevoegen bij mobiele netwerken en daar wordt gevraagd om SM-DP+ adres, activeringscode en bevestiginscode (optioneel).

 

Ik zie ook geen optie om een vervangende eSim aan te vragen en bij SIMkaart status in de Simnyo app op mn nieuwe telefoon staat “actief je kan je SIMkaart” gebruikten wat dus niet zo is, omdat hij niet bij mobiele netwerken staat. Graag zou ik wat meer uitleg ontvangen wat ik nou precies moet doen om e-sim te laten werken op mn nieuwe toestel. Bij voorbaat dank. Remco

Om een nieuwe code te krijgen moet je niet op “vervangende Esim” klikken want die bestaat niet maar op “overstappen naar Esim”. Dan kom je in het scherm waar je de 6 cijfers in moet vullen die @Tessanne je kan op sturen via een privé bericht zodra je dat verzoek hebt gedaan. 

@Tessanne een privé bericht sturen doe je door hier te klikken. En vervolgens op de button “Stuur Privébericht”. 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt Ray! 

 

Mr. R. ik heb je een privébericht terug gestuurd, ik kan je daar verder helpen. :)

Reageer