Skip to main content
antwoord

Torenhoge kosten zonder gebruik

  • June 12, 2025
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

21.12 uur, helaas Simyo niet meer te bereiken. Maar mijn zoon zijn simkaart maakt torenhoge kosten op dit moment zonder dat hij de telefoon gebruikt. Telefoon staat uit en simkaart verwijderd. Kosten blijven oplopen en is ondertussen de € 1000 al gepasseerd. Ik ben bang dat dat nog even niet stopt.

Ik kom dit vaker al tegen op dit forum. Iemand weet wat te doen????

@Simyo, graag asap contact wat hieraan te doen. 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@MvdF,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik lees dat je inmiddels geholpen bent via een ander kanaal. Fijn om te zien dat je samen met onze klantenservice tot een oplossing bent gekomen! Ik zal dit topic om deze reden sluiten.

Super bedankt voor je hulp! ​@Friesian 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • June 12, 2025

Beste ​@MvdF 

Wat vreemd en vervelend dat dit gebeurt. 

Ik zou morgen even contact opnemen met de klantenservice via WhatsApp. Dat werkt in dit geval wat sneller. (WIFI) 

@Amy ​@Roeqajja of ​@Seren 1 van de moderators zal zich sowieso nog bij je melden. 


  • auteur
  • Beginner
  • June 13, 2025

Keurig opgelost door Simyo!


Friesian
  • Forum Expert
  • June 13, 2025

Fijn om te horen ​@MvdF . Ik had niet anders verwacht.

Bedankt voor de terugkoppeling! 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 13, 2025

Hi ​@MvdF,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik lees dat je inmiddels geholpen bent via een ander kanaal. Fijn om te zien dat je samen met onze klantenservice tot een oplossing bent gekomen! Ik zal dit topic om deze reden sluiten.

Super bedankt voor je hulp! ​@Friesian 🙂

Groetjes,
Roeqajja