Skip to main content
Beantwoord

toestel met esim defect

• August 3, 2026
  • 3 reacties
  • 18 Bekeken

Mijn toestel is defect en hierop heb ik een esim, nu wil ik tijdelijk mijn oude toestel met de gewone simkaart gaan gebruiken. Maar dit lijkt niet te lukken wat moet ik nu?

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Tinuske3,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je toestel defect is en je nu niet direct je oude toestel kunt gebruiken.

Zodra je overstapt naar een eSIM, wordt je oude fysieke simkaart om veiligheidsredenen automatisch permanent gedeactiveerd. Deze fysieke kaart is daarna helaas niet meer bruikbaar.

Je kunt via Mijn Simyo een nieuwe fysieke simkaart aanvragen. Dit werkt als volgt:

1. Log in op Mijn Simyo (via de website of app).
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Klik op Simkaart.
  4. Kies voor: Vervangende simkaart aanvragen.

Een vervangende fysieke simkaart kost eenmalig € 5,- en de simkaart wordt binnen 2 tot 3 werkdagen per post bezorgd. Zodra je de nieuwe simkaart binnen hebt, kun je deze activeren via Mijn Simyo. Op dat exacte moment stopt de eSIM op je defecte toestel met werken.

Met dank aan ​@JanD voor het snelle meedenken! De aanvullende tip van ​@Friesian mag je uiteraard ook volgen. Het is niet verplicht (want zodra je de nieuwe simkaart activeert vervalt de eSIM), maar het is wel extra veilig.

Mocht je er niet uitkomen, mag je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan help ik je graag verder!

Groetjes,
Shaniqua

3 reacties

JanD
  • August 3, 2026

Beste ​@Tinuske3 je zult dan een vervangende fysieke sim moeten bestellen bij Simyo, kost meen ik €5

Friesian
  • Forum Expert
  • August 4, 2026

(Goede)Morgen ​@Tinuske3 - Tinus.

Omdat Simyo geen duosim/multisim kaart kent, dus geen 2 simkaarten per 06-nummer, zul je eerst de actieve Esim moeten blokkeren op jouw mijn simyo, Instellingen, simkaart.

En daarna bestel je zoals ​@JanD aangeeft een vervangende simkaart ook weer via die instellingen van je mijn simyo. De kosten bedragen idd €5,-.

Dit wordt of factuurmatig verrekend of via je beltegoed.

Een moderator/medewerk(st)er zal ook nog reageren. 

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • August 4, 2026

Hoi ​@Tinuske3,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je toestel defect is en je nu niet direct je oude toestel kunt gebruiken.

Zodra je overstapt naar een eSIM, wordt je oude fysieke simkaart om veiligheidsredenen automatisch permanent gedeactiveerd. Deze fysieke kaart is daarna helaas niet meer bruikbaar.

Je kunt via Mijn Simyo een nieuwe fysieke simkaart aanvragen. Dit werkt als volgt:

1. Log in op Mijn Simyo (via de website of app).
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Klik op Simkaart.
  4. Kies voor: Vervangende simkaart aanvragen.

Een vervangende fysieke simkaart kost eenmalig € 5,- en de simkaart wordt binnen 2 tot 3 werkdagen per post bezorgd. Zodra je de nieuwe simkaart binnen hebt, kun je deze activeren via Mijn Simyo. Op dat exacte moment stopt de eSIM op je defecte toestel met werken.

Met dank aan ​@JanD voor het snelle meedenken! De aanvullende tip van ​@Friesian mag je uiteraard ook volgen. Het is niet verplicht (want zodra je de nieuwe simkaart activeert vervalt de eSIM), maar het is wel extra veilig.

Mocht je er niet uitkomen, mag je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens. Dan help ik je graag verder!

Groetjes,
Shaniqua