Beste antwoord door Scotsman
Bekijk originele reactieToestel geeft melding netwerkcode na het plaatsen van simkaart
Mijn oude kaart van Simyo pas in geen 1 enkel ander toestel dan mijn kapotte samsung. Ik heb 3 oudere simlock vrije toestellen, maar toch aanvaard geen enkel toestel het kaartje van Simyo. Dit klopt ergensniet he...Jongens mijn oude samsung is kapot. Die doet het niet meer dus. Ik heb hier 3 oude gsm`s liggen en die vragen elke keer om de provider of netwerkcode. Hallo...toestellen zijn simlock vrij..Hoe moet ik nu bellen??? Kaartje van mijn man wordt wel aanvaard door alle telefoons...maar die kaart van Simyo..ho maar...Ben dus al 2 dagen niet beriekbaar met een sim only kaart in 3 verschillende simlock vrije toestellen. Wie heeft nu een lock op wat gezet??? Ik wil hier een antwoord op en wel meteen.
Als de 3 oudere toestellen de Simyo sim niet accepteren dan zijn ze niet simlockvrij. Dat het kaartje van je man wel wordt geaccepteerd komt doordat zijn sim niet van Simyo is maar van een provider die de simlock op die apparaten heeft gezet. Een simlock wordt altijd door de leverancier op een mobiel gezet, en kan er niet spontaan "zomaar vanzelf" op komen. Ik vermoed dat het probleem niets met Simyo te maken heeft, want je sim deed het eerst wel in het kapotte toestel. Ik zou zeggen probeer het eens in een simlock vrij toestel van iemand anders.
Daar lijkt het dan wel op. Hoe kan ik die eraf laten halen?
Dat kan alleen door de oorspronkelijke leverancier gedaan worden. Als de toestellen meer dan 1 jaar oud zijn (en dat zijn ze neem ik aan) dan zijn daar geen kosten aan verbonden. Wat ze nodig hebben is het IMEI nummer van het apparaat, en misschien ook het oorspronkelijke telefoonnummer maar dat laatste weet ik niet zeker.
Cest le ton qui fait la musique.
Er zijn overigens ook telefoonzaakjes in de stad waar ze simlocks voor je kunnen verwijderen.
Ik hoop dat de tip van Scotsman u verder zal helpen.
Succes en een fijne dag verder.
Hoi Ingewulleman,
Wanneer een toestel de melding netwerkcode geeft betekent dit dat het toestel niet simlock vrij is. Zoals Scotsman aangeeft kan je de unlockcode opvragen bij de leverancier van je toestel.
@ Scotsman en De Leon bedankt voor het meedenken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.