Na activatie van eSIM wijzigen symbolen.
op het startscherm “Geen service en Simyo” op het beginscherm 8 puntjes waarvan een aantal helder zijn.
wat betekent eea? cq waar kan ik info daarover vinden?
mvrgr Ton
Na activatie van eSIM wijzigen symbolen.
op het startscherm “Geen service en Simyo” op het beginscherm 8 puntjes waarvan een aantal helder zijn.
wat betekent eea? cq waar kan ik info daarover vinden?
mvrgr Ton
Hoi
Bedankt voor je bericht. Het lijkt er op dat je gebruik maakt van een eSIM (van Simyo) en een fysieke simkaart (onbekende provider). De eSIM is op dit moment geactiveerd, dit kun je zien door de 3 balkjes bereik. De andere simkaart is op dit moment niet actief waardoor je dus '’Geen service'’ ziet staan. Wie is de provider van jouw fysieke simkaart? Als wij dit zijn hoor ik dat graag zodat wij samen kunnen kijken naar een oplossing.
De 8 puntjes die je op de 2e foto ziet is het bereik van beide simkaarten (de eSIM en de fysieke kaart). Je ziet dat de onderste 3 puntjes helder zijn, dit is dus jouw eSIM van Simyo. De P staat voor '’primair'’, dit is dus jouw primaire lijn. De D is dus jouw tweede lijn. Dit kun je ook terug vinden in jouw instellingen. Tenslotte heb je dit zelf ingesteld tijdens de installatie van de eSIM.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Groetjes,
Seren
Wie is de provider van jouw fysieke simkaart? Als wij dit zijn hoor ik dat graag zodat wij samen kunnen kijken naar een oplossing.
Als aanvulling hierop: Als de fysieke simkaart van Simyo is, maar dezelfde aansluiting als bij de eSim hoort, dan is die fysieke simkaart komen te vervallen en is er daardoor geen service. Na het overstappen op een eSim kun je de oude fysieke simkaart van die aansluiting in principe weggooien.
Seren. Bedankt.
mijn provider is al jaren Simyo in volle tevredenheid.
De overschakeling naar eSim is voor mij een grote warboel gebleken. Uiteindelijk toch gerealiseerd maar de info laat toch veel steken vallen waaronder deze topic.
groeten. Ton
Bedankt voor de aanvulling!
Groetjes,
Amy
Hi Amy.
In het algemeen ben ik tevreden over Simyo maar het inladen en activeren hebben me toch wat buikpijn opgeleverd.
ik geef jullie het advies daar nog eens goed naar te kijken.
Als insteken:
Aanvulling: Ook blijft bij Instellingen/SIM kaart de optie “Overstappen naar eSIM” zichtbaar.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad een goed idee om te vermelden tussen welke tijdstippen het Forum bereikbaar is. Ik zal dit meenemen in de eerstvolgende meeting, bedankt voor de tip!
Jouw fysieke simkaart moet pas '’onbruikbaar'’ worden nadat je de mail hebt ontvangen dat je eSIM simkaart is geactiveerd. Als de eSIM 'geen service' aangeeft maar je hebt wel de bevestiging gehad in je e-mail dat de eSIM geactiveerd is lijkt het erop dat er tijdens het installeren iets niet helemaal goed is gegaan waardoor de eSIM niet goed kan verbinden met het netwerk. Heb je in de tussentijd het toestel misschien opnieuw opgestart waardoor je de volgende ochtend wel service kreeg met de eSIM? Het klopt inderdaad dat je in de app de optie 'overstappen naar eSIM'’ ziet staan. Ookal is de eSIM geactiveerd blijft deze optie beschikbaar zodat de eSIM opnieuw geinstalleerd of gedownload kan worden .
Groetjes,
Amy
Toestel is daarna uitgeschakeld tot de ochtend waarna de eSim actief bleek te zijn en zoals eerder vermeld een regen van activatiemeldingen kwam.
Bij het installeren heb ik vaak naar de activatiecode gevraagd maar er gebeurde niets (had ook geen telefoonverbinding meer) ook geen enkele melding.
? Kan een eSim installatie alleen tijdens kantooruren? Daar lijkt het op.
Groetjes,
Amy
Amy. Bedankt.
Fijn dat jullie eea aan een onderzoek willen onderwerpen. De procedure om het toestel opnieuw op te starten voor een afronding van de installatie ben ik nergens tegengekomen.
Succes en een fijn weekend.
Bedankt, voor jou ook een heel fijn weekend gewenst!
Groetjes
Amy
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.