.

Beantwoord

Stalcamera zonder wifi?

  • 17 March 2024
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

goedenavond,

ik wil een stalcamera kopen met een eigen 3G/4G simkaart en heb geen zin om een 2e telefoon of extra abonnement aan te schaffen.

is het wellicht mogelijk om via dual sim deze nieuwe simkaart toe te voegen zodat ik op mijn telefoon ook de camerabeelden kan zien?
heeft iemand daar ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 March 2024, 09:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

is het wellicht mogelijk om via dual sim deze nieuwe simkaart toe te voegen zodat ik op mijn telefoon ook de camerabeelden kan zien?

Simyo heeft geen dual-(of multi-)sim ondersteuning. Dus bij Simyo zou dat een andere prepaid/sim-only abonnement zijn. Ook daar zitten echter weer haken en ogen aan, want eigenlijk is zo’n aansluiting voor een mobiel bedoeld en niet voor een camera. (Camera heeft niets aan een 06-nummer en mag dat daardoor niet gebruiken!) Helaas biedt Simyo ook geen data-only abonnementen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @stalcamera,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Eigenlijk heeft @Groentjuh al antwoord gegeven op jouw vraag. Het enige wat ik hier nogmaals wil benoemen is dat wij het plaatsen van de simkaart in andere apparatuur niet ondersteunen en afraden, omdat onze simkaarten daar niet voor bedoeld zijn. De Simyo simkaart is ontworpen en gemaakt om netwerkverbindingen te maken via mobiele telefoons. 

Thanks voor je hulp en duidelijke antwoord @Groentjuh

Groetjes,
Seren

volgens de Simyo site kun je met eSIM 2 simkaarts op 1 telefoon installeren, die 2e simkaart kan dan toch de simkaart

vd stalcamera  zijn?

Reputatie 7
Badge +6

volgens de Simyo site kun je met eSIM 2 simkaarts op 1 telefoon installeren, die 2e simkaart kan dan toch de simkaart

vd stalcamera  zijn?

Het klopt inderdaad dat je met een eSIM twee simkaarten op één telefoon kunt installeren. Een eSIM is een digitale simkaart, dit betekent niet dat je automatisch gebruik kunt maken van duo/multi-sim. Zoals @Groentjuh in zijn eerdere reactie had aangegeven ondersteunen wij geen duo/multisim.

Een duo-sim een exacte kopie is van een simkaart, er kan er echter maar één sim tegelijk worden gebruikt. Een multi-sim zijn twee sims die tegelijk bereikbaar zijn en data gebruiken uit het zelfde abonnement (bijvoorbeeld voor een iPhone en Apple Watch, waarop je met hetzelfde nummer gebeld kan worden). 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +9

volgens de Simyo site kun je met eSIM 2 simkaarts op 1 telefoon installeren, die 2e simkaart kan dan toch de simkaart

vd stalcamera  zijn?

Dat is precies andersom. In sommige toestellen kun je meerdere simkaarten/eSIMs installeren. Daardoor kun je juist op meerdere nummers tegelijk met 1 toestel bereikbaar zijn. Bijvoorbeeld via een zakelijk nummer en een privénummer bijvoorbeeld. Je krijgt niet dat je zo'n toestel met 2 simkaarten van hetzelfde abonnement neemt, want dat is niet nuttig.

Reageer