.

Beantwoord

simkaart wordt slecht herkend

  • 7 November 2012
  • 11 reacties
  • 631 Bekeken

Hallo, in mijn SonyEriccson S500i werkt de simkaart slecht. Dit is inmiddels de tweede kaart. Eerste deed helemaal niets. Telefoon gaf aan dat er een geldige simkaart geplaatst moest worden. Kaart werkte overig wel in andere telefoons en andere (Simyo)kaart werkte ook in mijn telefoon. Inmiddels de nieuwe kaart ontvangen, bij plaatsing gaat het goed, alleen na enkele sec tot minuten zelfde melding. Plaats een geldige simkaart!!! Ik heb nog steeds niet kunnen bellen. Ik heb de telefoon voor contact met thuis en bel bijna niet, maar moet nu toch steeds bij vriendinnen bedelen om een belminuutje. Help, ik krijg een punt hoofd hiervan.
icon

Beste antwoord door Arie 9 November 2012, 09:46

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +2
Beste veldmuis4,

Wanneer je toestel deze foutmelding geeft na het plaatsen van de Simyo simkaart en het invoeren van de pincode, betreft het waarschijnlijk een ‘simlock’. Dit betekent dat het toestel alleen simkaarten accepteert van de provider waarbij het toestel is aangeschaft.
Wij adviseren je contact op te nemen met de klantenservice van je vorige provider: zij beschikken over de zogenoemde ‘unlockcode’ om het toestel simlock-vrij te maken. Wanneer je toestel ouder is dan één jaar is deze procedure kosteloos.
Na het eenmalig invoeren van de unlockcode, kan je de Simyo simkaart in je toestel gebruiken.

Groetjes,

Arie
Ik heb de telefoon al weken terug unlocked. Andere simyo kaart werkt wel in de telefoon, maar ja dat is het nummer van mijn zus. En kan ik niet met mijn eigen bel tegoed bellen enz.
Badge +2
Beste veldmuis4,

Wij verzoeken je ons te voorzien van nadere informatie zodat wij je beter van dienst kunnen zijn. Wat voor melding krijg je als je je simkaart in een ander toestel plaatst?

Groetjes,

Arie
ik heb zojuist mijn kaart in de telefoon van mijn zusje gedaan.  In beeld komt media scannen votooid. Simyo wordt aangegeven als provider. Daar heb ik nu 1 telefoontje mee gedaan naar ons huisnummer. Daarna deze kaart in mijn telefoon gedaan en naar ons huisnummer gebeld. Deze keer niet opgenomen.Maar de telefoon ging goed over. En 2 sec later komt er in mijn beeldscherm :plaats sim-kaart of druk op demo om eerst demo van deze telefoon te bekijken.
De simkaart van mijn zus in mijn telefoon gestopt en ik kom gelijk in de installatiewiard. Ook staat simyo als provider in beeld. Als ik bel krijg ik een telefoonstem die zegt dat om administratieve redenen deze kaart is geblokkeerd en dat ik het telefoonnummer moet bellen dat op de laatste nota staat. Raar want deze kaart heeft altijd gewerkt. En een nota krijgen wij niet. Snel weer in de telefoon van mijn zus gestopt en daar krijg je met bellen dezelfde telefoonstem. Er kan wel gebeld worden naar dat nummer maar niet meer zelf bellen.
Nu weer mijn eigen kaart erin gedaan, er mee gebeld. Ging prima maar na enkele sec weer de melding plaats de sim kaart.
Nu heb ik dus 2 problemen, mijn eigen telefoon die het soms kort doet en verder niet en de telefoon van mijn zus waar ineens niet mee gebeld kan worden, maar die we wel kunnen bellen.
Ik snap niets meer hiervan.
Beltegoed bleek bij mijn zus te laag, is inmiddels verholpen.
Badge +6
Beste Veldmuis4,

Blij te horen dat het probleem is verholpen.
1 van de 2 problemen dus......
Ik ga maar over naar een andere provider, want dit werkt dus niet. Zonde van mijn beltegoed, goedkoop is dus toch duurkoop.
Als er goed gelezen wordt, dan is 1 probleempje opgelost. De belangrijkste dus niet. 

Beste Veldmuis4,

Blij te horen dat het probleem is verholpen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi veldmuis4,

Excuses voor het niet volledig beantwoorden van je vraag. Dus als ik het goed begrijp heb je de Simyo van je simkaart niet goed in jouw toestel kunnen testen, omdat het beltegoed te laag was. Jouw simkaart deed het wel in haar toestel toch? Ik vermoed dat het daarom aan je toestel ligt.

Groetjes,

Alex
Mijn toestel doet het met de simkaart van mijn zuster, zonder problemen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi velmuis4,

We kunnen een vervangende simkaart sturen. Kan je even een bevestiging per privé bericht sturen als dit ok is?

Groetjes,

Alex

Reageer