Skip to main content

Ik heb een simyo sim kaart. Deze werkt wel in telefoons, maar niet in een D-link DWM-222 dongle.Andere simkaarten werken wel in de dongle. Ik heb dit niet 1 keer, maar 2 keer; met 2 simyo sim kaarten in 2 verschillende D-Link dongles. Hoe krijg ik dit opgelost?

 

Ik heb ook nog 2 andere Simyo simkaarten in een andere apparaten dan telefoons en die werken daarin perfect, vandaar voor de dongle opnieuw voor Simyo gekozen.

@Erik66 Dat is vervelend. Helaas levert Simyo geen support voor gebruik in andere apparaten dan mobiele telefoons. 


IS het zinvol om een nieuwe simkaart aan te vragen?


@Erik66 Waarom zou je een nieuwe simkaart aanvragen als deze wel werkzaam is (in een mobiele telefoon)? Iets wat het doet hoeft in principe toch niet te worden vervangen?

Misschien even geduld hebben en (af)wachten of andere forummers kunnen/willen helpen.

@Groentjuh Sorry, dat ik jou er bij betrek, maar zou jij je technisch licht hier eens over kunnen laten schijnen?


Welke melding geeft de dongle? Heb je weleens geprobeerd met de mobiel de pincode van de Simkaart te verwijderen en daarna de kijken wat de dongle dan doet? Wat doen de leds op de dongle? Dus… geef zoveel mogelijk informatie/screenshots en mogelijk kunnen we er dan uitkomen.


Ik had de pincode al van de simkaart afgehaald. Dit is geen beperking. De dongle herkent de kaart niet, lampje blijft rood, terwijl mijn eigen telefoonsimkaart een groenlampje geeft en ik tests kan uitvoeren.


Hoe oud zijn de vorige (goede) 2 simkaarten?

Zijn die simkaarten ook uit te drukken tot nano-simkaarten? Zo nee, dan zou de dikte van de simkaart mee kunnen spelen; oudere simkaarten (die geen nano-simkaart waren) waren dikker.

Is het eventueel te proberen of die andere simkaarten het in deze dongles doen (als kruistest)?


Ja, uitgedrukt tot een nano kaart. de foutmelding is dat er geen verbinding is en het lampje op de dongle is dus rood ipv groen.


Ja, uitgedrukt tot een nano kaart.

Wat ik bedoel:
Jouw D-link DWM-222 heeft een “standaard” simkaart lezer. Jouw mobiel heeft waarschijnlijk een nano-simkaart lezer. nano-simkaarten zijn dunner de standaard simkaarten. Dat kan problemen geven in sommige standaard simkaart lezers. Mogelijk ook in jouw dongle. (een of twee laagjes plakband op de achterkant wil dat nog wel eens oplossen)

Je gaf aan nog 2 simyo simkaarten te gebruiken in “andere toestellen”. Hoe oud zijn die simkaarten? Zijn dat ook nano-simkaarten zoals deze? Zou je een van die simkaarten eens in de dongle kunnen stoppen om op die manier te kijken of het misschien daarmee wel werkt?


Hoi, ik was al van laag 1 tot 5 plakband laagjes gegaan en bij elke laag getest. Meer krijg ik er niet tussen. Werkt nog steeds niet. Het wisselen van de simkaarten moet ik op een later moment proberen. Nog andere tips?


Niet zonder dat de dongle (dan wel de bijbehorende software) meer verteld over waarom er geen verbinding wordt(/kan worden) gemaakt.


Hoi @Erik66,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat de simkaart niet werkt in de dongle! Zoals @RicoK al aangaf geven wij helaas geen garantie over de werking van onze simkaarten in een ander apparaat dan een telefoon. Onze excuses dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. Wellicht dat je het toch aan de praat weet te krijgen met de tips van onze Forum Experts 😊!

@Groentjuh en @RicoK, bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Amy


Goed, jammer. Ik krijg het niet aan de praat. Ondertussen wel opgelost met de simkaart van een andere provider (Simyo)


Reageer