.

Beantwoord

Simkaart werkt niet meer. Wat nu?

  • 29 May 2017
  • 4 reacties
  • 407 Bekeken

Beste simyo mensen,
Afgelopen maand ben ik naar China geweest. Daar heb ik een andere simkaart gebruikt. Twee dagen geleden ben ik weer terug gekomen in Nederland, maar mijn simkaart doet het niet meer. Als in, mijn telefoon ziet hem niet, misschien is de simkaart te vies, heeftie krasjes? Of toch een andere oorzaak? Wat denken jullie? Moet ik gewoon een nieuwe simkaart bestellen?

Groetjes, Lena
icon

Beste antwoord door franswon 29 May 2017, 22:25

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lena,

Wordt de Chinese simkaart nog wel herkend (of heb je die niet meer)?

Als deze wel herkend wordt dan lijkt de simkaart van Simyo het probleem.

Een procedure die je kunt volgen is:
Koppel toestel los van een eventuele oplader
Schakel toestel uit, verwijder batterij (indien mogelijk) en simkaart
Wacht een kwartiertje
Zet simkaart (en eventueel batterij) weer terug
Schakel toestel weer in

Wordt simkaart nu herkend dan lijkt het probleem opgelost

Wordt de simkaart nog niet herkend probeer dan een kruisproef, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere simkaart in die van jou.
Aan de hand van deze test kunnen we zien waar het probleem ligt

Een moderator kan ook nog een reset op je simkaart geven, alhoewel mij dat niet zinvol lijkt als de telefoon de kaart niet herkent....

Eventueel kan je via Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart, deze kost € 5 en ligt binnen 3 werkdagen in de brievenbus van het bij Simyo bekende adres (controleer voor de zekerheid je adresgegevens). De kosten worden verrekend met je abonnement (sim-only) of beltegoed (prepaid)
Reputatie 7
Badge +7
Had je welicht een prepaid die is verlopen in de tijd dat je in China zat?
Reputatie 7
Badge +9
Lijkt me niet zo waarschijnlijk, verblijf in China was 1 maand.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Lena4444,

Welkom op het Forum!

Oh, balen dat je simkaart niet meer wordt herkend sinds je terug bent in Nederland.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je inmiddels een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Je nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn.

Zodra jij je simkaart hebt ontvangen, kun je de meegestuurde instructies volgen om 'm te activeren via Mijn Simyo.

Gaat het lukken zo?

@ Franswon en Wimj12, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer