.

Beantwoord

Simkaart werkt niet meer (inactief)

  • 3 November 2012
  • 19 reacties
  • 1305 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties
Na het opstarten van mijn (sim-lock vrije) telefoon en invoeren van mijn pin-code (welke wordt aanvaard!) krijg ik de melding dat de registratie van de SIM kaart mislukt is op het mobiele netwerk. Dit ook geprobeerd op ander (sim-lock) vrije telefoon en daarop kreeg ik de melding dat de SIM inactief is.

Waarom kan ik niet meer bellen met mijn prepaid nummer? Dit moet z.s.m. opgelost worden i.v.m. verlopen van mijn beltegoed.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet, Peter
icon

Beste antwoord door Arie 9 November 2012, 17:12

Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge
Waarmee nog geen reactie van Simyo op deze vraag?
Reputatie 2
Badge +1
Hey JPV, ik heb jouw simkaart opnieuw op het netwerk gezet. Zou je jouw toestel even helemaal uit en vervolgens weer in kunnen schakelen en mij vervolgens kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Badge
Hallo Wayne,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn telefoon (Sony Ericsson) opnieuw opgestart en krijg nogsteeds de melding 'Inactieve SIM'. Op een Nokia 3720 en E50 krijg ik de melding 'Registratie SIM-kaart mislukt'. Het lijkt dus niet aan de telefoon te liggen. Wel heb ik al eens met de SIM kaart gebeld. Dat was echter voor de portering naar mijn huidige telefoonnumer.
Reputatie 2
Badge +1
Hey JPV,

Er was een foutieve instelling op het netwerk blijven hangen waardoor je nog geen gebruik van jouw simkaart hebt kunnen maken. Deze instelling heb ik zojuist voor je aangepast. Zou je dit alsjeblieft nogmaals willen proberen?
Badge
Hallo Wayne,
Nee, ik krijg nog steeds de melding 'Inactieve SIM'.
Badge +2
Beste JPV,

Zou je je simkaart nogmaals in een ander toestel uit kunnen proberen? Als ook dit toestel deze melding geeft zal de simkaart defect zijn. Wij zullen je dan een vervangende simkaart toe sturen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge
Hallo Arie,

Simkaart geplaats in andere telefoon (Nokia E50), wederom de melding: "Registratie SIM-kaart mislukt". Het lijkt erop dt de simkaart niet meer werkt, maar hoe is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet, Peter
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JPV,

Hoewel de kans klein is, is het mogelijk dat de simkaart beschadigd is geraakt. Ik zie overigens dat je op 12 november nog een sms hebt gestuurd. Werkt de simkaart weer?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Het klopt dat ik een sms heb gestuurd vanaf de Simyo site, dus niet vanaf mijn telefoon. Wat nu verder met de sim?

Groet, Peter
Reputatie 2
Badge +1
Hey JPV,

Ik heb jou een vervangende simkaart toegestuurd. Zou je even telefonisch contact met ons op kunnen nemen zodra deze jou bereikt heeft zodat wij deze voor jou kunnen deblokkeren?
Badge
Hallo Wayne,

Bedankt voor de goede service. Echter welk nummer moet ik dan bellen?

Groet, Peter
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JPV,

Om je vervangende simkaart te activeren, kun je bellen naar 1200 via je mobiel of 0800 023 2300.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Simyo Moderator,

Ik heb de nieuwe simkaart ontvangen en met goede hoop in mijn telefoon geplaasts. Echter met dezelfde meldingen als de oude simkaart tot gevolg.

- Sony Ericsson geeft de melding 'Inactieve SIM'
- Nokia E50 geeft de melding 'Registratie SIM-kaart mislukt'

Het lijkt dus niet aan de Sim kaart te liggen. Als ik de sim probeer te activeren via nummer 1200 krijg ik de melding 'Geen netwerkdekking'. Dat is op zijn minst opmerkelijk want mijn vrouw heeft geen enkel probleem met de netwerkdekking op haar Simyo telefoon.

Wel wil ik nog een opmerking maken over dat mijn sim in het begin in een Android telefoon heeft gezeten. Misschien dat er daarom een instelling verkeerd staat op mijn abonnement.

Hoe dit probleem nu op te lossen, want het lijkt toch echt niet aan telefoons te liggen?

Groet, Peter
Badge
Al een update op mijn laaste reactie?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JPV,

We hebben je gegevens doorgestuurd naar de technische dienst. Ze gaan na wat er aan de hand is. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Groetjes,

Alex
Badge
Is er al iets vernomen van de technische dienst? Ik kan namelijk nogsteeds niet bellen!

Groet, Peter
Reputatie 2
Badge +1
Hey JPV,

Ik heb jou een privebericht toegestuurd met de relevante informatie.
Badge
Hallo ik heb een privebericht terug gestuurd. Wanneer kan ik daarop een reactie verwachten?

Groet, Peter
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JPV,

We hebben je privé bericht beantwoord.

Groetjes,

Alex

Reageer