.

Beantwoord

Simkaart werkt niet in mijn nieuwe telefoon, hoe kan dat?

  • 4 August 2014
  • 6 reacties
  • 9271 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Simkaart in een nieuw toestel (simlockvrij) . Het toestel blijft aangeven dat er geen simkaart in zit.
De simkaart werkt wel in een ander mobiel toestel. Wie heeft een oplossing.
icon

Beste antwoord door Scotsman 4 August 2014, 21:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je nieuwe toestel is wellicht toch niet simlockvrij??? Stop er eens een sim in van een ander netwerk dan waar het toestel is gekocht, en kijk wat er gebeurt.
Het toestel  is simlockvrij, dus daar kan het niet aanliggen.
Reputatie 7
Badge +9
Er is maar 1 conclusie voor zover ik dat kan bekijken: er is een probleem met het toestel want de Simyo simkaart is OK (bewijs: hij werkt in een ander toestel) en je zegt zelf dat het apparaat simlockvrij is. In dat geval vraag ik me af of er uberhaupt een simkaart te vinden is waarmee de telefoon het wel doet. Vandaar mijn vraag of je een andere sim hebt (of kunt lenen) om te zien of je daarmee de telefoon aan de praat kan krijgen. Als hij het met geen enkele sim doet dan hebben we de oorzaak van het problem gevonden.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi hogen,

Welkom op het forum :)

Als de simkaart wel in een andere telefoon werkt, maar niet in je nieuwe telefoon dan duidt dit op een simlock. Ik betwijfel of je telefoon dus wel simlockvrij is. Je kan dit testen door wat Scotsman aangeeft, door een andere sim in je nieuwe telefoon te doen. Ik vraag me ook af waar je de telefoon hebt gekocht?

Je kan de sim het beste in een andere telefoon doen. Dan weet je het snelst of het toch aan de sim of aan je telefoon ligt. Je geeft aan dat je dit hebt gedaan en dat de simkaart wél in een andere telefoon werkt. Dan werkt de simkaart dus gewoon en zit het probleem in je telefoon.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Zij kunnen je telefoon simlockvrij voor je maken.

Laat je weten wat je leverancier aangeeft?

@Scotsman, bedankt voor je antwoord 🙂
Simkaart in een nieuw toestel (simlockvrij) . Het toestel blijft aangeven dat er geen simkaart in zit.
De simkaart werkt wel in een ander mobiel toestel. Wie heeft een oplossing.


Bedankt allemaal voor jullie reactie. Het probleem zat hem in de simkaart.
Deze word vervangen
Reputatie 5
Badge +11
Dus toch 😕
Ik wist niet dat simkaarten onderscheid konden maken tussen telefoons. Kun je uitleggen hoe je hier achter bent gekomen?

Reageer