.

Beantwoord

Simkaart vraagt gelijk naar PUKcode ipv PINcode

  • 22 April 2013
  • 2 reacties
  • 458 Bekeken

Hallo Simyo,

Vandaag is mijn nieuwe abonnement bij jullie ingegaan.
Nu loop ik er tegenaan, dat ik bij het plaatsen van mijn nieuwe simkaart, gelijk gevraagd wordt naar mijn PUKcode.
Er wordt dus niet eerst gevraagd naar de PINcode om die in te voeren.
Nou wil ik best deze code invoeren, alleen ik weet niet hoevaak je dus je PUKcode kan gebruiken.
Want stel dat ik mijn pincode een keer vergeet, dan zou het zonde zijn dat ik nu al mn PUKcode heb verspeeld.
Hopelijk kunnen jullie mij hier duidelijkheid in verschaffen.

Alvast vriendelijk bedankt,

Daniëlle
icon

Beste antwoord door franswon 22 April 2013, 16:57

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo D.aatjj,

De PUKcode kan je blijven gebruiken. Alleen na 9 of 10 keer foutief invoeren van de PUKcode wordt de simkaart geblokkeerd en zal je een nieuwe simkaart moeten aanvragen. (Dit is uiteraard om fraude met gestolen telefoons/simkaarten tegen te gaan).
Badge +6
Hallo Simyo,

Vandaag is mijn nieuwe abonnement bij jullie ingegaan.
Nu loop ik er tegenaan, dat ik bij het plaatsen van mijn nieuwe simkaart, gelijk gevraagd wordt naar mijn PUKcode.
Er wordt dus niet eerst gevraagd naar de PINcode om die in te voeren.
Nou wil ik best deze code invoeren, alleen ik weet niet hoevaak je dus je PUKcode kan gebruiken.
Want stel dat ik mijn pincode een keer vergeet, dan zou het zonde zijn dat ik nu al mn PUKcode heb verspeeld.
Hopelijk kunnen jullie mij hier duidelijkheid in verschaffen.

Alvast vriendelijk bedankt,

Daniëlle


Hoi D.aantjj,

Welkom op het forum!
Zoals Franwon aangeeft kan je de PUK code maximaal 10 keer invoeren. Wanneer dit 10 keer verkeerd is ingevoerd zal de simkaart worden geblokkeerd. De PUK code is ervoor om de simkaart te deblokkeren wanneer de pin code is geblokkeerd.

@ Franwon bedankt voor het meedenken.

Reageer