.

Vraag

Simkaart van ipone 4 past niet in iphone 8. Hoe los ik dit op?

  • 20 August 2022
  • 24 reacties
  • 135 Bekeken

Badge

Ik wilde mijn simkaart iphone 4 vervangen door eentje voor iphone 8. Na bijknippen paste hij niet in de 8. Ik dacht bij het bestellen van een vervangende kaart nog te kunnen kiezen welk type ik nodig had, maar toen bleek ik al betaald te hebben. Krijg ik er nou wel eentje die in de iphone 8 past? Of krijg ik dezelfde die alleen in de iphone 4 past?


24 reacties

Je ontvangt een 3-in-1 simkaart.  Standaard - micro - nano. De 3 maten die er zijn. Kwestie van de juiste maat eruit drukken. 

Dus passen zal hij altijd.  Bewaar de mallen.

@Gerr 

Hier lees je de informatie.

Badge

Zo'n 3 in 1 had ik nou juist  Maar kan het kloppen dat een oud model een nano kaart oplevert na bijknippen die net iets te lang is om te passen? De contactplaatjes zijn ook net iets te langer als ik dat met de foto hier vergelijjk.

Het lastige met afknippen is dat de chip in de simkaart beschadigd kan geraken. En dat is een afknapper. 😉🙂

Bij een vervangende simkaart klopt het nagenoeg altijd en loop je geen risico van beschadiging.

Na activeren vervangende simkaart vervalt de oude en krijg je ook op mijn Simyo,  instellingen,  simkaart  een nieuwe pincode en pukcode.

Maandag zal zich een medewerker melden. 

Badge

Ook las ik dat de provider meestal gratis een vervangende kaart verstrekt. Deze was 5 euro. Afgetrokken van mijn beltegoed.

Badge

Mijn  oude prepaid Simyo simkaart bleek als nano langs de randjes uitgeknipt te lang voor het laatje. 13,5 mm ipv 12,3 mm

Uiteindelijk knipte ik die 1,2 mm dwars door de contactstrookjes eraf. En hij doet het. Dat afwijkende formaat en dat je er doorheen kan knippen is nergens te vinden. Hoe kan ik mijn bestelde vervangende simkaart annuleren?

 

Reputatie 7
Badge +6

Deze is niet meer te annuleren

met al dat geknip wordt hij er niet beter op en misschien krijg je dan later problemen

het komt wel eens voor dat simyo deze vergoed 

Badge

Naar mijn mening moet Simyo twee dingen duidelijk maken:

  1.  Als je op de bestelknop druk komt er GEEN betaalscherm, maar ben je het bedrag direct kwijt van je tegoed,
  2. (Voordat je een vervanger wil)  Als je een oud model 3 in 1 van Sinyo precies langs de randjes tot nano uitknipt, dan is hij nog 1,2 mm te lang. Je moet er 1,2 mm extra afknippen, dwars door de contactstrook tegenover het schuine hoekje
Reputatie 7

@Gerr Je spreekt continue over ‘afknippen’. Je hoeft/moet een SIM-kaart niet knippen!

Vroeger, en dat is al weer eventjes geleden werden de simkaarten wel geknipt, omdat de 2-in-1 of 3-in-1 kaarten (nog) niet zo voorradig waren als dat ze nu zijn. Nu deze kaarten dat wel zijn, kun je werkelijk gewoon langs de randen de gewenste simkaart er uit drukken. Niets meer en niets minder. Als je de kaart er niet uit kunt drukken dan zit je de verkeerde kaart er uit te drukken.

Ik heb al weer vele jaren een iPhone. De simkaarten van Simyo passen zonder enig probleem.

Badge

@RicoK  ik had nou juist zo'n ouwe kaart en moest die naar mijn iphone 8 overzetten. Zelfs de contactstrips daarop waren te lang. Gewoon ruim een mm eraf knippen werkte. Maar dat vind je nergens. Niet nodig om voor 5 euro een vervanger te kopen. Was ie stuk geweest dan had ik dat altijd nog kunnen doen.

@Gerr 

Wij,  Rico,  Ron en ik ut paerdjuh, wij zijn al jaren actief op het forum.  En volgens mij ben jij een van de weinigen waar ik dit knipwerk lees.  Dan lijkt jouw telefoon af te wijken van andere telefoons.

Sterker nog ik zal je een andere kant van het verhaal vertellen.  Wanneer je vanuit nano 1 of 2 maten groter zou willen dan zou ik gezegd hebben dat een sim adapter een optie is. 

Reputatie 7

@Gerr Je had dus nog een oude kaart?? Geen 3-in-1? Ik dacht dat Simyo jaren geleden al weer alle simkaarten had vervangen door de huidige 3-in-1’s.

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat Simyo jou in jouw geval kosteloos een nieuwe simkaart toestuurt.

Nog een wonder dat de oude kaart nog werkte!  De telefoons en de simkaart bij Simyo hebben upgrades gehad. 

Reputatie 7

Ja, @Friesian , net als jij, ben ik ook verrast. Laten we eens gaan zien hoe Simyo hierop reageert 😉

Reputatie 7
Badge +6

Oftewel lekker genieten van je iPhone acht en binnenkort van je nieuwe simkaart en maandag even afwachten

fijn weekend allemaal 😉

Badge

Mijn simkaart is van 10 aug 2014. De introductie van nano was in 2012.

 

Dat is niet waar ik het over heb Gerr., 🙂 Je zou zomaar in de problemen kunnen komen omdat je oude simkaart zou kunnen botsen met de software van de nieuwe telefoons. 

Reputatie 7
Badge +9

Gerr had waarschijnlijk een 2-in-1 simkaart. Een simkaart met normaal en micro-simkaart in één. Je kunt in principe zo'n simkaart knippen naar een nano-simkaart. Je moet dan echter zeer precies knippen en loopt een redelijk risico dat je simkaart niet meer werkt na het knippen.

Een nano-simkaart is overigens dunner dan een micro-simkaart. In principe moet je dus ook nog was plastic van de achterkant schuren om de juiste dikte te bereiken.

Ik zou dan ook aanraden om toch voor een daadwerkelijke nano-simkaart gaan omdat je ander mogelijk de contactjes van de simkaartlezer in de iPhone verbuigt, waardoor deze in de toekomst misschien geen contact meer maken met daadwerkelijke nano-simkaarten.

Reputatie 7

Jee, @Groentjuh, nu draai ik toch wel al weer een tijdje mee als klant bij Simyo, maar nooit te oud om te leren.

Natuurlijk, de nano kaart is de kleinste fysieks simkaart variant die er is, maar dat deze nano kaart en derhalve dus ook de volledig 3-in-1 kaart, ook nog eens dunner is, wist ik niet. 

Komen hierdoor dan ook de problemen uit voort die voorheen klanten met een Samsung telefoon hadden en zij een dikkere simkaart nodig hadden (of een papiertje er bij of wat dan ook)?

Voor mij is dit ook nieuw Groentjuh en RicoK.  Hoe weet jij dit Groentjuh? Hoe ben je hier achter gekomen? 

Reputatie 7
Badge +9

Komen hierdoor dan ook de problemen uit voort die voorheen klanten met een Samsung telefoon hadden en zij een dikkere simkaart nodig hadden (of een papiertje er bij of wat dan ook)?

Ja. FF1 (creditcard), Mini-SIM (2FF) en Micro-SIM (3FF) zouden 0,76 mm dik moeten zijn. Nano-SIM (4FF) is maar 0,67 mm dik.

Ik gok dat met de introductie met 3-in-1 dat de gehele kaart naar 0,67 mm dik ging; Heb ik nooit gemeten. En die 0,09 mm (11 % minder dik) kan natuurlijk best een verschil maken. Vandaar dat sommige klanten dan beter af waren met een 2-in-1 micro-simkaart, die dus netjes 0,76 mm waren.

Wow!  Jij weet echt alles Groentjuh!  Super interessant! 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gerr,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Friesian, @Groentjuh, @Ron H en @RicoK  jou al goede informatie hebben gegeven, bedankt heren! Dit helpt enorm. Het is inderdaad niet aan te raden om de simkaart bij te knippen naar het juiste formaat. Hiervoor kunnen wij jou kosteloos een nieuwe simkaart toesturen. Deze nieuwe simkaart kan je uitklikken naar het juiste formaat en past dus vrijwel in ieder toestel 😊!

Als je met een Prepaid aansluiting iets aanschaft (een internetbundel of in dit geval een nieuwe simkaart) dan wordt dit altijd verrekend met je beltegoed. 

Sinds maart 2022 maken wij geen gebruik meer van het 3G-netwerk. Door onze technische afdeling zijn er toen nieuwe simkaarten opgestuurd als de simkaart te oud was en dus niet een goede verbinding kon maken met het 4G-netwerk. Op jouw simkaart leken hiervoor geen blokkades aanwezig en kan jouw '’oude'' simkaart dus nog wel een verbinding maken met het netwerk. Voor nu raad ik je aan om de nieuwe simkaart te gebruiken zodat je geen problemen zal ondervinden in de toekomst.

Kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik de nieuwe simkaart voor je laten vergoeden.

Groetjes,
Amy

Wist jij dat van die mm's @Amy ? Lijkt me interessant om intern hier eens naar te informeren., 🙂

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian Eerlijk gezegd wist ik dat ook niet van de milimeters! Dat is inderdaad een goede tip om even uit te zoeken 😊.

Reageer