.

Beantwoord

Simkaart problemen

  • 14 August 2012
  • 20 reacties
  • 2901 Bekeken

Beste mensen,
ik heb een nieuwe HTC one V gekocht, waarmee ik gewoon wil doorgaan met simyo prepaid. maar nu is het probleem dat mijn telefoon de simkaart niet herkend. Help alsjeblieft!
icon

Beste antwoord door Natascha 15 August 2012, 10:26

Bekijk originele reactie

20 reacties

Badge +6
Beste Jonathanvanzwet,

Welkom op het forum!
Is het toestel dat je gebruikt wel simlock vrij. Ik raad je aan om je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of je dezelfde melding krijgt.
Ik heb precies hetzelfde probleem met de HTC One V. Het is een telefoon die wel vaker problemen heeft met bepaalde batches van simkaarten, dus ook die van Simyo. Ik zou graag met deze telefoon blijven bellen icm simyo, maar dan heb ik wel een andere simkaart nodig!

Hij is simlock vrij, de foutmelding is namelijk dat de simkaart niet herkend wordt.
Badge +6
Beste Boris,

Welkom op het forum!
Heb je de simkaart ook al in een ander toestel geplaatst? Je kan een vervangende simkaart bestellen via je persoonlijke pagina onder het tabblad 'Selfservice'. De kosten voor een vervangende simkaart zijn €5,-, de simkaart ontvang je met 2 werkdagen wanneer je de simkaart hebt ontvangen dien je deze te laten deblokkeren door de klantenservice.
Dan moet de nieuwe simkaart wel van een andere batch zijn, anders werkt het alsnog niet! Dat wil ik dus graag weten. De simkaart werkt wel in een ander toestel.

Beste Boris,

Welkom op het forum!
Heb je de simkaart ook al in een ander toestel geplaatst? Je kan een vervangende simkaart bestellen via je persoonlijke pagina onder het tabblad 'Selfservice'. De kosten voor een vervangende simkaart zijn €5,-, de simkaart ontvang je met 2 werkdagen wanneer je de simkaart hebt ontvangen dien je deze te laten deblokkeren door de klantenservice.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Boris,

Indien je nu een vervangende simkaart bestelt zal deze zeker van een andere batch zijn dan de simkaart die je nu gebruikt. Zou je even kunnen laten weten of het werkt?
Dus nu moet ik 5 euro betalen, wordt mijn oude simkaart geheel overbodig meteen geblokkeerd en ben ik misschien wel een week niet bereikbaar. Niemand kan mij vertelen of de nieuwe simkaart wel werkt met de HTC one V danwel waarom de oude simkaart nu niet werkt. Dat noem ik geen service.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Boris,

In het kader van service bieden wij jou een oplossing voor dit probleem. De oplossing is in dit geval het bestellen van een vervangende simkaart. Omdat het in dit geval gaat om de compatibiliteit van het toestel, kunnen wij deze verantwoordelijkheid hiervoor niet op ons nemen. Om deze reden nemen wij de kosten voor de vervangende simkaart niet voor onze rekening.
Het gaat mij niet zozeer om die 5 euro. Wat ik wel belangrijk vind is:
a) Ik ben niet bereikbaar/kan niet bellen totdat ik een nieuwe simkaart heb (god mag weten hoelang dat duurt)
b) Ik weet niet of de nieuwe simkaart wel werkt.

Hey Boris,

In het kader van service bieden wij jou een oplossing voor dit probleem. De oplossing is in dit geval het bestellen van een vervangende simkaart. Omdat het in dit geval gaat om de compatibiliteit van het toestel, kunnen wij deze verantwoordelijkheid hiervoor niet op ons nemen. Om deze reden nemen wij de kosten voor de vervangende simkaart niet voor onze rekening.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Boris,

Helaas kunnen we hier niets aan doen. Een vervangende simkaart vervangt de andere simkaart. De simkaart waar je problemen mee ervaart, werkt wel gewoon in andere toestellen. Het klinkt wellicht vervelend, maar je toestel veroorzaakt dit probleem. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, maar wij kunnen hier vanuit Simyo niets aan doen.

Groetjes,

Alex
Goedemiddag ik heb het zelfde probleemt mijn HTC one V (Sim Lock vrij) en een nieuwe simkaart van Simyo.

In het toestel wordt de simkaart niet herkend in mijn oude Nokia wel. Oude simkaart van Hi wordt wel herkend in mijn nieuwe HTC.

Kan ik een Simkaart krijgen die compatibel is mijn mijn HTC one V.

groetjes Adrie
Reputatie 7
Hmm, een smetje op het blazoen van HTC.......

Ik zie net op het Hi-forum, dat dé oplossing is om een nieuwe HTC One V eerst van de nieuwste software te voorzien. Updaten van de software kan door de One V aan een computer te hangen of middels WiFi. Daarna zou de simkaart wel gelezen kunnen worden. Dit zou een door HTC erkend probleem zijn.

Zie:
https://forum.www.hi.nl/android-toestellen-56/mijn-nieuwe-htc-leest-mijn-simkaart-niet-11488/
en
https://forum.www.hi.nl/simkaart-85/htc-one-v-herkent-simkaart-niet-10359/

Succes! Ben wel benieuwd of het heeft gewerkt.
Hmm, een smetje op het blazoen van HTC.......

Ik zie net op het Hi-forum, dat dé oplossing is om een nieuwe HTC One V eerst van de nieuwste software te voorzien. Updaten van de software kan door de One V aan een computer te hangen of middels WiFi. Daarna zou de simkaart wel gelezen kunnen worden. Dit zou een door HTC erkend probleem zijn.

Zie:
https://forum.www.hi.nl/android-toestellen-56/mijn-nieuwe-htc-leest-mijn-simkaart-niet-11488/
en
https://forum.www.hi.nl/simkaart-85/htc-one-v-herkent-simkaart-niet-10359/

Succes! Ben wel benieuwd of het heeft gewerkt.

Beste Ricok bedankt voor je antwoord.
Mijn htc is volledig geupdate naar de laaste android versie 4.0, dat geeft geen oplossing.
Vanavond bij de phone house geweest sim kaart in een ander HTC one V geprobeerd en werkte. Mijn toestel gereset naar fabrieks instelling ook geen oplossing.
Toestel van vijf weken oud is nu opgestuurd naar HTC ter reparatie, duurt helaas een week of 3 voor hij terug is.
Ben heel benieuwd of het dan opgelost is.
Badge +6
Beste Adrie,

Kan je laten weten als je HTC terug is van reperatie of de simkaart van Simyo dan wel werkt in je toestel.
Beste Adrie,

Kan je laten weten als je HTC terug is van reperatie of de simkaart van Simyo dan wel werkt in je toestel.

Telefoon was gisteren terug dus naar de winkel, de simkaart werkt nu wel.
Volgens de bon een onderdeel vervangen en een software update. 2.22.401.1 (10)(11)(66)(70)

Helaas is het toestel nu beschadigd en weer teruggestuurd voor een oplossing.

Dit is flink balen, zo geen plezier van mijn nieuwe aanwinst:(
Reputatie 7
Hallo adrie, dus toch de softwareupdate.

Let op he, Android is niet dé software. Android is het besturingssysteem Zie het als Windows bij een PC. De software van een telefoon zou je kunnen zien als het BIOS van een telefoon. Zonder BIOS kunnen de componenten in een PC niet met elkaar praten.
Hallo adrie, dus toch de softwareupdate.

Let op he, Android is niet dé software. Android is het besturingssysteem Zie het als Windows bij een PC. De software van een telefoon zou je kunnen zien als het BIOS van een telefoon. Zonder BIOS kunnen de componenten in een PC niet met elkaar praten.


Ikheb mijn reactie aangepast ook een onderdeel vervangen, dit verklaard ook de beschadigingen aan de rand van het toestel.

Ik heb niet van te voren gechekt welk sofware versie was geinstalleerd, dit zijn daadwerkelijk twee verschillende zaken.  
Badge +2
Beste adrie,

Wij hopen dat je je toestel snel weer terugkrijgt zodat je ervan kan genieten en gebruik kan maken van je aansluiting. Als je nog vragen hebt kan je die altijd stellen.

Groetjes,

Arie
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten bij Symyo en inmiddels de simkaart ontvangen. Echter, mijn telefoon, een Google Samsung Nexus Gi9250 herkent de kaart niet. Aangezien daarna de telefoon ook mijn huidige ( Telfort) kaart niet meer herkende heb ik mijn telefoon ter reparatie aangeboden. De vrees was dat de simkaart-reader defect zou zijn. Bij het testen van het toestel met een andere simkaart bleek dat niet het geval te zijn. Het probleem zou veroorzaakt kunnen worden door het soort simkaart (micro in houder). Volgend de reparateur zou een "grote" simkaart het probleem moeten oplossen. Is iemand met dit probleem bekend ??
Het probleem is opgelost, in ieder geval voorlopig. Batterij er uit en er weer in en mijn Telfort kaart werkt weer. Half december, na nummerbehoud, de Simyo kaart proberen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Arnoud,

Je vraag heb je ook in een eigen topic gesteld. Wil je in het vervolg je vraag in 1 topic plaatsen? Zo blijft het forum overzichtelijk.

Groetjes,

Alex

Reageer