Skip to main content

.

Kan ik wel een Sim kaart in Servië kopen en die tijdelijk voor een week in mijn telefoon doen? Of is dat niet mogelijk, want online staat van niet, dat als je verbonden bent aan een provider zoals vodafone of simyo dan denk ik ook, dat het dan niet mogelijk is. Maar ik vraag me dus af of dat wel of niet klopt? En als ik wel zo’n Sim kaart daar koop en gebruik, of ik dan later wel mijn eigen Sim kaart terug kan doen in mijn telefoon zonder dat er iets verloren gaat…?

Hoi @Rosella Innemee,

Bedankt voor je bericht. Eerlijk gezegd zie ik geen reden waarom dit niet mogelijk zou zijn. Stond er specifiek aangegeven waarom dit niet kan bij Vodafone?

Het is zeker mogelijk om een lokale simkaart in Servië te kopen en tijdelijk in je telefoon te gebruiken. Hierdoor kun je profiteren van lokale tarieven en diensten tijdens je verblijf daar. Als je een simkaart van een lokale provider gebruikt, zul je wel tijdelijk je eigen simkaart moeten verwijderen. Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat je niet bereikbaar bent op je eigen nummer zodra je jouw eigen simkaart verwijdert. Dit kun je eventueel oplossen door bijvoorbeeld een eSIM bij ons aan te schaffen en een fysieke simkaart in Servië te gebruiken. Op die manier blijf je bereikbaar op je eigen nummer (let wel op dat Servië in zone 2 valt en hier andere tarieven gelden voor bellen en gebeld worden). Je gegevens en instellingen blijven bewaard op je eigen simkaart, dus je zou niets moeten verliezen door tijdelijk een andere simkaart te gebruiken. 

Het is dus in principe gewoon mogelijk om een simkaart in Servië te kopen en te gebruiken. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Seren

Hoe bedoel je andere tarieven? Als je daar een lokale simkaart koopt staat er vaak toch 4G al op bv 10GB? En als ik dus bij jullie een E-Sim koop kan ik gewoon mijn eigen nummer blijven gebruiken? En is dus het enige wat veranderd, dat ik 4G van Servië gebruik….? En hoe kan ik een E-simkaart aan schaven bij jullie? Ga namelijk maandag al…

Hoe bedoel je andere tarieven? Als je daar een lokale simkaart koopt staat er vaak toch 4G al op bv 10GB? En als ik dus bij jullie een E-Sim koop kan ik gewoon mijn eigen nummer blijven gebruiken? En is dus het enige wat veranderd, dat ik 4G van Servië gebruik….? En hoe kan ik een E-simkaart aan schaven bij jullie? Ga namelijk maandag al…

Ik bedoel dat er andere tarieven gelden met jouw Simyo simkaart (dus niet de simkaart die je daar wilt aanschaffen). Overstappen naar eSIM is bij ons kosteloos. Hoe je de eSIM kunt activeren kun je lezen in deze FAQ: Hoe activeer ik eSIM? Controleer nog wel even eerst of jouw toestel geschikt is voor eSIM op Cdeze] pagina. Na het instellen van de eSIM kun je dus een tweede simkaart gebruiken in jouw toestel (dus bijvoorbeeld een simkaart uit Servië). Als advies wil ik je meegeven om de optie '’Internet in het buitenland'’ uit te zetten via Mijn Simyo, zo voorkom je dat je onbewust kosten maakt buiten je bundel (van jouw Simyo aansluiting).  

Reageer