Skip to main content
Vraag

simkaart in samsung galaxy fold , waarom zijne er alleen noodoproepen mogelijk?

  • January 13, 2023
  • 15 reacties
  • 179 Bekeken

simkaart in samsung galaxy fold wordt wel geaccepteerd na ingave simkaart pincode, maar ik kan alleen emergency calls plegen. Simyo wordt niet als provider zichtbaar bij instellingen > about phone > sim status en bij  connections > mobile networks > netwerkoperators

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 13, 2023

Heb je geprobeerd of je Sim het wel doet in een ander toestel?

Of dat een andere Sim het doet in je nieuwe toestel?


  • auteur
  • Beginner
  • January 13, 2023

Hij werkte en werkt nog steeds op een Samsung Galaxy Note 10+.

Helaas heb ik geen andere simkaart.


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • January 13, 2023

Heb je een precies model nummer?
En welke netwerken zie je wel staan onder " connections > mobile networks > netwerkoperators ”? Indien je KPN ziet, probeer daarmee eens te verbinden?


  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2023

Model SM-F900U

We hebben de telefoon uit Amerika gekregen

Als provider stond  AT&T Microcell bij mobile networks. Handmatig setup gedaan en toen kwam o.a. NL KPN erbij en aangeklikt en “Registeren on NL KPN “ verscheen . Na een tijdje kwam de melding"unable to connect try later"


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 14, 2023

Ik ben wat minder thuis in die materie, maar kan het zijn dat je toestel een soort van provider lock heeft?
Dus alleen met AT&T werkt? Of KPN werkt met frequentie banden die je toestel niet kent?


  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2023

Volgens de vorige eigenaar is de telefoon simlock vrij, dus ik zou het niet meer weten wat nog te doen


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 14, 2023

Heeft diegene hem in Nederland gebruikt, of in de USA?


  • auteur
  • Beginner
  • January 14, 2023

DEe telefoon is het laatst in de USA gebruikt voordat ik hem in Nederland wou gebruiken .


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 15, 2023

Dan denk ik toch aan die frequentie banden, en dan zou ik toch een andere sim proberen te regelen.


Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • January 16, 2023

Dan denk ik toch aan die frequentie banden, en dan zou ik toch een andere sim proberen te regelen.

Of een telefoon werkt met de frequentiebanden in het land waar je je bevindt wordt volgens mij door het toestel zelf bepaald en niet door de simkaart. Heeft @Almading al eens geprobeerd of een reset (terug naar de fabrieksinstellingen) het probleem oplost?


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 16, 2023

Hoi @Almading,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de simkaart niet werkt! Ik zou graag willen weten of een andere simkaart wel in het toestel werkt en of de simkaart van simyo wel werkt in een ander toestel. Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. Ook heb ik even een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen waar de simkaart nu in zit zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of het hierna lukt om de simkaart aan de praat te krijgen. 

Bedankt voor jullie reacties @Groentjuh , @wimj12 en @Scotsman!

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • January 16, 2023

Samsung Galaxy Fold (F900U) heeft:

  • GSM/EDGE (2G): 850, 900, 1800, 1900
  • HSPA/UMTS (3G/4G): 850, 900, 1700, 1900, 2100
  • 4G LTE (Domestic): 2, 4, 5, 12, 14, 29, 30, 46, 66

KPN heeft:

  • GSM/EDGE (2G): 900
  • HSPA/UMTS (3G/4G): geen
  • 4G LTE: 1, 3, 8, 20, 32. Dat komt ook niet overeen.
  • 5G: 28

Dus in het beste geval kun je 2G/EDGE op dat toestel krijgen. Geen 3G/4G/5G gaan mogelijk zijn.

Het is meestal niet praktisch om toestellen gemaakt voor de VS-markt naar hier te nemen, omdat simpelweg de frequenties niet overeen komen.


  • auteur
  • Beginner
  • January 22, 2023

Sorry voor de late reactie. Eerst een andere simkaart geprobeerd. Werkte ok. Toen de raad van Amy opgevolgd. Alleen emergency calls. Toen groentjuh email bekeken  . Alleen 2G mogelijk. Toen Settings>connections>mobile networks . Ik kreeg een knop 2G ,welke ik aangezet heb. Alleen emergency calls. Nogmaals mobile networks geselecteerd en bij network providers stond Alleen AT&T. Handmatig providers geselecteerd en toen kwam NL KPN  tevoorschijn. Geselecteerd en kaart werd geaccepteerd  . TOEN WERKT DE SIM EN KON ER GEBELD WORDEN. ik bedank iedereeen voor het meedenken


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • January 22, 2023

Mooi dat het werkt. En dank je voor je terugkoppeling. Dat wordt gewaardeerd.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 23, 2023

@Almading Bedankt voor je reactie. Graag gedaan, super fijn dat het nu werkt 😊!