simkaart in samsung galaxy fold wordt wel geaccepteerd na ingave simkaart pincode, maar ik kan alleen emergency calls plegen. Simyo wordt niet als provider zichtbaar bij instellingen > about phone > sim status en bij connections > mobile networks > netwerkoperators
Heb je geprobeerd of je Sim het wel doet in een ander toestel?
Of dat een andere Sim het doet in je nieuwe toestel?
Hij werkte en werkt nog steeds op een Samsung Galaxy Note 10+.
Helaas heb ik geen andere simkaart.
Heb je een precies model nummer?
En welke netwerken zie je wel staan onder " connections > mobile networks > netwerkoperators ”? Indien je KPN ziet, probeer daarmee eens te verbinden?
Model SM-F900U
We hebben de telefoon uit Amerika gekregen
Als provider stond AT&T Microcell bij mobile networks. Handmatig setup gedaan en toen kwam o.a. NL KPN erbij en aangeklikt en “Registeren on NL KPN “ verscheen . Na een tijdje kwam de melding"unable to connect try later"
Ik ben wat minder thuis in die materie, maar kan het zijn dat je toestel een soort van provider lock heeft?
Dus alleen met AT&T werkt? Of KPN werkt met frequentie banden die je toestel niet kent?
Volgens de vorige eigenaar is de telefoon simlock vrij, dus ik zou het niet meer weten wat nog te doen
Heeft diegene hem in Nederland gebruikt, of in de USA?
DEe telefoon is het laatst in de USA gebruikt voordat ik hem in Nederland wou gebruiken .
Dan denk ik toch aan die frequentie banden, en dan zou ik toch een andere sim proberen te regelen.
Dan denk ik toch aan die frequentie banden, en dan zou ik toch een andere sim proberen te regelen.
Of een telefoon werkt met de frequentiebanden in het land waar je je bevindt wordt volgens mij door het toestel zelf bepaald en niet door de simkaart. Heeft
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de simkaart niet werkt! Ik zou graag willen weten of een andere simkaart wel in het toestel werkt en of de simkaart van simyo wel werkt in een ander toestel. Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. Ook heb ik even een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen waar de simkaart nu in zit zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of het hierna lukt om de simkaart aan de praat te krijgen.
Bedankt voor jullie reacties
Groetjes,
Amy
Samsung Galaxy Fold (F900U) heeft:
- GSM/EDGE (2G): 850, 900, 1800, 1900
- HSPA/UMTS (3G/4G): 850, 900, 1700, 1900, 2100
- 4G LTE (Domestic): 2, 4, 5, 12, 14, 29, 30, 46, 66
KPN heeft:
- GSM/EDGE (2G): 900
- HSPA/UMTS (3G/4G): geen
- 4G LTE: 1, 3, 8, 20, 32. Dat komt ook niet overeen.
- 5G: 28
Dus in het beste geval kun je 2G/EDGE op dat toestel krijgen. Geen 3G/4G/5G gaan mogelijk zijn.
Het is meestal niet praktisch om toestellen gemaakt voor de VS-markt naar hier te nemen, omdat simpelweg de frequenties niet overeen komen.
Sorry voor de late reactie. Eerst een andere simkaart geprobeerd. Werkte ok. Toen de raad van Amy opgevolgd. Alleen emergency calls. Toen groentjuh email bekeken . Alleen 2G mogelijk. Toen Settings>connections>mobile networks . Ik kreeg een knop 2G ,welke ik aangezet heb. Alleen emergency calls. Nogmaals mobile networks geselecteerd en bij network providers stond Alleen AT&T. Handmatig providers geselecteerd en toen kwam NL KPN tevoorschijn. Geselecteerd en kaart werd geaccepteerd . TOEN WERKT DE SIM EN KON ER GEBELD WORDEN. ik bedank iedereeen voor het meedenken
Mooi dat het werkt. En dank je voor je terugkoppeling. Dat wordt gewaardeerd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.