.

Beantwoord

Simkaart geactiveerd en geen verbinding

  • 5 October 2013
  • 31 reacties
  • 1343 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties
sim geactiveerd,kan ik er niks mee doen.begint zo lekker.
icon

Beste antwoord door Charlene 7 October 2013, 15:20

Bekijk originele reactie

31 reacties

Badge +8
Hallo.
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Nieuw simkaart gekregen (nadat mijn telefoon gestolen is), gisteren geactiveerd via de site. Ik kan niet bellen of smsen. Ook in andere telefoons geprobeerd doet het ook niet, mijn iphone 3 herkent de sim kaart niet.
Wat kan ik doen?

Groetjes Lotte


De nieuwe simkaart is niet te gebruiken totdat hij is gedeblokkeerd. Even contact opnemen met de Klantenservice en dan is het snel voor mekaar.
Ik heb de simkaart gedeblokkeerd via de site. Dat moet genoeg zijn stond er bij de uitleg. Maar ik neem contact op met de Klantenservice. Dankjewel

Hoi lotteprak,

Jij hebt toch iets anders dan Rick. Weet je zeker dat je de simkaart hebt geactiveerd op de website?
Ik zie dat namelijk nog niet terug in het systeem. Wel dat je allerlei opties aan en uit hebt gezet.
Je moet dus nog even de simkaart activeren, door het simkaartnummer op Mijn Simyo in te vullen. Daarna zul je nog even contact op moeten nemen, zoals Scotsman al aangaf, omdat je dan hier mee te maken hebt: https://forum.simyo.nl/simkaart-86/faq-mijn-vervangende-simkaart-geblokkeerd-wegens-verlies-diefstal-12640/

Als je die stappen even volgt, komt het allemaal in orde 🙂

Groetjes, Charlene
Ik heb de simkaart gedeblokkeerd via de site. Dat moet genoeg zijn stond er bij de uitleg. Maar ik neem contact op met de Klantenservice. Dankjewel
Reputatie 7
Badge +9
De nieuwe simkaart is niet te gebruiken totdat hij is gedeblokkeerd. Even contact opnemen met de Klantenservice en dan is het snel voor mekaar.
Hallo.
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Nieuw simkaart gekregen (nadat mijn telefoon gestolen is), gisteren geactiveerd via de site. Ik kan niet bellen of smsen. Ook in andere telefoons geprobeerd doet het ook niet, mijn iphone 3 herkent de sim kaart niet.
Wat kan ik doen?

Groetjes Lotte
Hallo,

Ik kan nu gelukkig gebruik van mijn internet maken, bedankt!
Badge +6
Hallo,

Heb het geprobeerd maar kan nog steeds geen gebruik van internet maken, krijg de hele tijd een melding dat ik niet geregistreerd ben.


Hoi RickvBeek,

Ik heb je de optie voor het internet een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten.
Kan je laten weten of de reset heeft geholpen?
Hallo,

Heb het geprobeerd maar kan nog steeds geen gebruik van internet maken, krijg de hele tijd een melding dat ik niet geregistreerd ben.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy Core.


Hi RickvBeek,

Wil je dit eens proberen:

• Ga naar startscherm.
• Kies Toepassingen.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets en kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Scroll naar beneden.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.


En kun je laten weten of dit geholpen heeft?
Hallo,

Heel fijn dat ik kan bellen :)
Maar ik kan geen gebruik maken van mijn internet mb's?\

M.v.g.


Hoi RickvBeek,

Dat is fijn dat je kan bellen. Heb je toestel wel ingesteld met de juiste instellingen van Simyo voor het internet?
Ik verneem graag van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je kan voorzien van de juiste instellingen.


Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy Core.
Badge +6
Hallo,

Heel fijn dat ik kan bellen :)
Maar ik kan geen gebruik maken van mijn internet mb's?\

M.v.g.


Hoi RickvBeek,

Dat is fijn dat je kan bellen. Heb je toestel wel ingesteld met de juiste instellingen van Simyo voor het internet?
Ik verneem graag van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je kan voorzien van de juiste instellingen.
Hallo,

Heel fijn dat ik kan bellen :)
Maar ik kan geen gebruik maken van mijn internet mb's?\

M.v.g.
Badge +8
Hoi RickvBeek,

Jeetje, dat begint nu ook wel lang te duren. Ik heb het doorgezet naar de technische mannen van de IT-afdeling en hoop dat ze het snel voor je kunnen maken. Ik houd je op de hoogte. Sorry dat je nu moet wachten..

Groetjes,
Charlene


Hoi RickvBeek,

Kun je je toestel even uit en weer aan zetten? Dan kun je eindelijk bellen met je abo :)
De IT-afdeling heeft het kunnen fixen voor je.
Laat je even weten of het lukt?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo,

Heb het in een ander toestel ook geprobeerd, maar werkt ook niet.

M.v.g.


Hoi RickvBeek,

Jeetje, dat begint nu ook wel lang te duren. Ik heb het doorgezet naar de technische mannen van de IT-afdeling en hoop dat ze het snel voor je kunnen maken. Ik houd je op de hoogte. Sorry dat je nu moet wachten..

Groetjes,
Charlene
Hallo,

Heb hem weer opnieuw aan en uit gezet maar hij doet het nog steeds niet.
Er komt de hele tijd te staan als ik iemand probeer te bellen: Niet aangemeld bij netwerk.

Groet,


Hoi Rickvbeek,

Dat is vervelend dat nog geen gebruik kan maken van je simkaart. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken of de simkaart in een ander toestel wel werkt? Ik verneem graag je bevindingen.


Hallo,

Heb het in een ander toestel ook geprobeerd, maar werkt ook niet.

M.v.g.
Badge +6
Hallo,

Heb hem weer opnieuw aan en uit gezet maar hij doet het nog steeds niet.
Er komt de hele tijd te staan als ik iemand probeer te bellen: Niet aangemeld bij netwerk.

Groet,


Hoi Rickvbeek,

Dat is vervelend dat nog geen gebruik kan maken van je simkaart. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken of de simkaart in een ander toestel wel werkt? Ik verneem graag je bevindingen.
Hallo,

Heb mijn toestel al voor de 3e keer opnieuw gestart maar hij doet het nog niet.
Handmatig netwerk zoeken lukt ook niet.

M.v.g.


Hoi RickvBeek,

Ik heb je simkaart handmatig af- en aangemeld op het netwerk. Wil je je mobiel nog één keer opnieuw opstarten?
(En me laten weten of dit geholpen heeft?)


Hallo,

Heb hem weer opnieuw aan en uit gezet maar hij doet het nog steeds niet.
Er komt de hele tijd te staan als ik iemand probeer te bellen: Niet aangemeld bij netwerk.

Groet,
Reputatie 5
Badge +11
Hoi,

Ik heb vrijdagavond mijn nieuwe  simkaart geactiveerd. Ik heb nu al 2 dagen geen bereik. Kan mijn simkaart zo snel mogelijk worden geactiveerd? Groet Thom


Hi Thomas1927, welkom op het Simyo forum!

Ik zie in je gegevens alweer war dataverbruik. Kan ik veilig aannemen dat alles weer naar behoren werkt?
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Heb mijn toestel al voor de 3e keer opnieuw gestart maar hij doet het nog niet.
Handmatig netwerk zoeken lukt ook niet.

M.v.g.


Hoi RickvBeek,

Ik heb je simkaart handmatig af- en aangemeld op het netwerk. Wil je je mobiel nog één keer opnieuw opstarten?
(En me laten weten of dit geholpen heeft?)
Hoi,

Ik heb vrijdagavond mijn nieuwe  simkaart geactiveerd. Ik heb nu al 2 dagen geen bereik. Kan mijn simkaart zo snel mogelijk worden geactiveerd? Groet Thom
Hallo,

Heb mijn toestel al voor de 3e keer opnieuw gestart maar hij doet het nog niet.
Handmatig netwerk zoeken lukt ook niet.

M.v.g.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi RickvBeek,

Probeer nogmaals je toestel opnieuw op te starten en anders even handmatig naar een netwerk zoeken.
Werkt het dan nog niet, dan kan de klantenservice misschien even een netwerk reset doen.

Suc6, en ik hoor graag hoe het gaat,
Hallo Charlene,

Als ik iemand probeer te bellen komt er te staan, niet aangemeld bij netwerk. 
Mobiele netwerken doen het ook niet,
Heb de simkaart nog niet in een ander toestel geprobeerd.

M.v.g.
Badge +8
Hallo, 

Mijn nummer is vandaag overgezet.
Wilde iemand bellen maar er was geen service beschikbaar.
Kan iemand mij helpen?

M.v.g.


Hoi RickvBeek,

Gebruik je wel de nieuwe simkaart van je abonnement? En in wat voor toestel zit die? Ik zou je toestel even uitzetten 10 minuten, en dan daarna weer aan. Dan kan de simkaart zich proberen aan te melden.
Krijg je een bepaalde melding? En heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Het kan even duren voordat je op het netwerk zit. Probeer af en toe even je toestel opnieuw op te starten. Je toestel meld zich dan aan. Of even handmatig zoeken.
Hallo, 

Mijn nummer is vandaag overgezet.
Wilde iemand bellen maar er was geen service beschikbaar.
Kan iemand mij helpen?

M.v.g.

Reageer