Skip to main content
Vraag

Simkaart deels geblokkeerd

• August 7, 2025
  • 9 reacties
  • 117 Bekeken

Hallo,

Wij zitten nu in het buitenland en hadden mijn dochter wat internet tegoed gegeven om bereikbaar te blijven voor vriendinnen. Dit ging prima, tot dat het vandaag op was en ze van mij weer nieuw tegoed kreeg.

Alleen nu kan ze er ineens niets meer mee omdat de simyo app aangeeft dat haar simkaart deels is geblokkeerd. Ik snap niet zo goed hoe dit kan, aangezien ze niet meer heeft verbruikt, want dan zou het van haar beltegoed afgaan. Ze had namelijk ook nog beltegoed staan wat we nu weer gebruikt hebben om de internetbundel aan te schaffen.

Wat kan er nu nog gedaan worden om het weer aan te krijgen? Telefonisch contact zoeken is voor ons nu niet echt haalbaar. 

Iemand een oplossing?

9 reacties

JanD
  • August 8, 2025

Beste ​@Jipjap83 wacht s.v.p. de reactrie van een moderator af vandaag.

Via WhatsApp kun je ook contact maken als je niet wilt bellen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 8, 2025

Hi ​@Jipjap83,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.

Ik zie op de aansluiting inderdaad dat je een internetbundel hebt aangeschaft. Echter is hierdoor het beltegoed opgegaan waardoor de simkaart uitgaand is geblokkeerd. Als je het beltegoed opwaardeert via Mijn Simyo, wordt de simkaart automatisch weer actief. Het is dan soms ook nog van belang om je telefoon even opnieuw op te starten. 

Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt!

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • January 29, 2026

@Roeqajja : Stuurt Simyo geen email als een nummer “deels geblokkeerd” is? Er worden wel netjes emails gestuurd, als je niet binnen x maanden belt om te voorkomen dat je nummer wordt afgesloten. Komt er een soortgelijke email, voordat je nummer “deels gebokkeerd” wordt? Dan weet je als klant dat je moet opwaarderen oid?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 30, 2026

Hoi ​@noreply,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag! 

Wij sturen een e-mail waarin staat aangegeven dat het beltegoed bijna of helemaal op is. In deze e-mail staat niet precies vermeld dat de simkaart dan uitgaand geblokkeerd wordt. Waarschijnlijk omdat er vanuit wordt gegaan dat het algemeen bekend is dat er geen uitgaand verkeer kan plaatsvinden als er geen beltegoed op de simkaart staat.

Wel zal ik je feedback zeker meenemen! Wellicht dat er een regel kan worden toegevoegd in de e-mail die we versturen dat de simkaart uitgaand geblokkeerd wordt als er geen beltegoed op staat. 

Bedankt voor het meedenken! 

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • January 30, 2026

Hoi ​@Amy, dat is uiteraard duidelijk dat je niet kan bellen, als er geen beltegoed is. 

Echter maakte ik mee dat mensen je niet kunnen bellen als je beltegoed op is. De beller krijgt dan de melding “dit nummer is om administratieve redenen geblokkeerd”, zonder dat je dat zelf weet.

Ik heb het gisteren zelf nog getest en je krijgt inderdaad de melding “dit nummer is om administratieve redenen geblokkeerd”. Je kan dus niet meer gebeld worden. Jouw collega Iris van de Simyo support heeft dat telefonisch ook bevestigd. Dat kan simpelweg opgelost worden door weer op te waarderen.

Dus voor de ideeënbus: Simyo, stuur een mail als het beltegoed op is en dat het nummer ‘deels gebokkeerd’ wordt. Dan zullen gebruikers sneller weer opwaarderen. En het levert Simyo ook sneller wat meer omzet op! Iedereen blij.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 30, 2026

Hoi ​@noreply,

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp heeft mijn collega bevestigd dat je niet gebeld kan worden als je geen beltegoed meer zou hebben. Voor zover ik weet moet het altijd mogelijk zijn om gebeld te worden, ook als het beltegoed op is. De simkaart wordt namelijk alleen '’uitgaand'’ geblokkeerd bij geen beltegoed. Je zou dus wel inkomende gesprekken moeten ontvangen. Dit is dus wel een beetje verwarrend. 

Mocht je in de toekomst weer niet gebeld kunnen worden als het beltegoed op is kun je mij dan nog eens banderen? Ik kan dit dan laten uitzoeken door de technische dienst. 

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • January 30, 2026

Waarschijnlijk omdat er vanuit wordt gegaan dat het algemeen bekend is dat er geen uitgaand verkeer kan plaatsvinden als er geen beltegoed op de simkaart staat.

Als er een databundel actief is zou die toch gewoon gebruikt moeten kunnen worden, ongeacht of er nog beltegoed over is?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • January 30, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je reactie. Nee, het is niet mogelijk om gebruik te maken van je internetbundel als je geen beltegoed hebt. De simkaart wordt dan uitgaand geblokkeerd voor al het verkeer, dus ook internet. Ongeacht of je een internetbundel hebt. Wel vind ik dit een goed punt om mee te nemen. Wellicht kan het in de toekomst een optie worden om toch gebruik te maken van de internetbundel ook als het beltegoed op is. 

Groetjes,
Amy

JanD
  • January 30, 2026

Want dan zou je via WhatsApp of een vergelijkbare dienst kunnen bellen, want dat gaat van je internet-tegoed af ​@Amy