Skip to main content
Vraag

Sim nummer niet herkend (werkt wel, kan gewoon bellen)

• September 25, 2026
  • 9 reacties
  • 41 Bekeken

JacobD
Forum|alt.badge.img

Ik heb een tijdelijk 06 nummer en 29-09-2026 wordt mijn eigen 06 nr overgezet. Nu heb ik hem in Sim1 slot van mijn Android A535G gezet en in de simtool prg. wordt het nummer niet herkend, Zet ik de sim in Sim2 dan zie ik wel het tijdelijke nr. Hoe kan dit.

9 reacties

JanD
  • September 26, 2026

Beste ​@JacobD , dit tijdelijke nummer is een administratief nummer, niet om te gebruiken, valt onder geen enkele bundel, dus bij gebruik maximale kosten.

JacobD
Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 26, 2026

Daar gaat mijn vraag niet over en heeft niets te maken met maximale kosten

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • September 26, 2026

Wat is “de simtool prg”?

En als ie in Sim2 wel werkt, kun je dit dan niet beter aan Samsung vragen?

JacobD
Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 26, 2026

Simtool is een programma dat al op de telefoon is geïnstalleerd en kan je via instellingen gebruiken en daarmee kan je sim 1 en sim 2 uitlezen. Het probleem is ontstaan na het verwijderen van de oude kpn sim en na plaatsen van de nieuwe simyo sim. Dat heeft niets met Samsung te maken. De oude sim zat in sim 1 en gaf mijn nummer gewoon weer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • September 26, 2026

Maar je zegt dat die sim in sim2 wel gewoon werkt, dus in principe is de sim goed toch?

JacobD
Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 26, 2026

Het gaat alleen om de nummerweergave.  Als de nieuwe simkaart in sim 1 zit staat er in het uitlezen in de simtool geen 06 nummer en zet ik hem in sim 2 dan zie wel mijn 06 nummer.  Hij zou dat toch in principe in allebei moeten laten zien en dat vindt ik vreemd en dat is mijn punt

JacobD
Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 26, 2026

Friesian
  • Forum Expert
  • September 26, 2026

Probeer eens de telefoon te resetten ​@JacobD Waarschijnlijk zit er een bug in het systeem.

Fijn weekend ! 

JacobD
Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • September 26, 2026

Ik heb het euvel gevonden. Het zit in de simcard. Mijn ICCID van de simcard wijst erop een oudere generatie Simyo‑SIM (pre‑2022 serie). deze cards bevatten geen MSISDN‑record (het veld waar je 06‑nummer hoort te staan). Samsung‑toestellen lezen dat veld in SIM‑slot 1 strenger uit en Slot 2 is minder strikt en toont het nummer wél, zelfs als het MSISDN‑veld ontbreekt.

Nieuwere Simyo‑SIM’s (ICCID‑reeksen vanaf ± 2022) hebben meestal wél een correct MSISDN‑veld. Die tonen je nummer in beide slots.

Het is mij nu wel duidelijk, ik wacht even dat mijn oude nummer wordt overgezet op 29-09-2026 en dan maar een nieuwere simcard aanvragen.

iedereen bedankt voor zijn reacties en een fijn weekend.