Skip to main content
antwoord

SIM-kaart past niet, wat kan ik doen?

• May 31, 2025
  • 11 reacties
  • 145 Bekeken

Hallo,
ik heb een SIM kaartje van Simyo welke paste in mijn oude Samsung E1130B.
Het lijkt mij dat datt een Mini-SIM kaart is.
Voor mijn nieuwe telefoon, een Galaxy A53 heb ik echter een Nano-SIM kaartje nodig.
Hoe kom ik aan een passende SIM kaart ? Uiteraard met hetzelfde nummer.

Groet.

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Friesian

Hoi ​@RAW - Rob.

Bedankt voor de reacties. Ik was een beetje TE vlot met mijn vraag hier; Iets later ontdekte ik ook dat ik een nieuwe simkaart kon aanvragen, iets, wat ik dus ook gedaan heb.

Ik ben benieuwd naar de reactie vanuit Simyo, de moderator omdat je duidelijk al heel lang klant bent van Simyo wat betreft de kosten hiervan. 

Ik heb inderdaad een hele oude sim kaart (rechts) en ik kan er inderdaad een deeltje uitdrukken zodat ik een micro kaartje krijg (midden). Maar kleiner tot een nano ( links) kan ik hem niet maken…

Je hebt idd een telefoon met een standaard simkaart, de mini simkaart. Je oudere telefoon is gelanceerd in 2009 en werkt op het het 2G netwerk. (GSM Netwerk) 

Bron.

Ik weet niet of dat kan, maar zou de huidige (grote)sim kaart ook actief blijven ? De oude telefoon doet het namelijk gewoon goed. Zou handig zijn als reserve…

​​​​

Groet, 

Rob

Nee, dat kan helaas niet. Na ontvangst van vervangende simkaart EN activeren vervalt je oude simkaart. Dus mocht je daar je contacten op hebben staan dan raadt ik je aan om deze op te schrijven/over te zetten op de basic telefoon als backup nog voor activeren mocht dat nodig zijn. 

Hou er ook rekening mee dat 2G op termijn uit de lucht wordt gehaald om ruimte bieden aan 5G. Dus als reserve zou je nog kunnen denken aan een goedkope prepaid simkaart. 

En Simyo heeft 1 actieve simkaart per 06. Meer is niet mogelijk. Dus geen duo simkaart bijvoorbeeld wat ik uit je openingstekst denk te  begrijpen te lezen tussen de regels door. 

Heb je al ervaring met de smartphone die je hebt gekozen? 

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • May 31, 2025

Je kunt een vervangende 3-in-1 simkaart aanvragen door in te loggen op ‘Mijn Simyo’. Klik daar op instellingen - (e)sim - vervangende simkaart aanvragen. Binnen een paar werkdagen ligt hij dan in je brievenbus.

JanD
  • Forum Expert
  • June 1, 2025

Hallo,
ik heb een SIM kaartje van Simyo welke paste in mijn oude Samsung E1130B.
Het lijkt mij dat datt een Mini-SIM kaart is.
Voor mijn nieuwe telefoon, een Galaxy A53 heb ik echter een Nano-SIM kaartje nodig.
Hoe kom ik aan een passende SIM kaart ? Uiteraard met hetzelfde nummer.

Groet.

Beste ​@Summer2 heb je niet zo’n simkaart:

Simkaart

Een modere simkaart kun je kleiner maken door de juiste maat uit te drukken, ofe weer groter door de simkaart weer in het raamwerk te plaatsen.

Als je een ouderwetse simkaart uit 1 stuk hebt, heb je inderdaad een nieuwere versie nodig.

Succes

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • June 1, 2025

@JanD Beste Summer2???

Als ik kijk naar de oude mobiel die ​@RAW had èn hij ongetwijfeld zal begrijpen/zien dat je een 3-in-1 kunt uitdrukken, ga ik er vanuit dat hij nog een oude simkaart heeft.

JanD
  • Forum Expert
  • June 1, 2025

Sorry ​@Summer2 ik bedoelde ​@RAW 

• auteur
  • Beginner
  • June 1, 2025

Bedankt voor de reacties. Ik was een beetje TE vlot met mijn vraag hier; Iets later ontdekte ik ook dat ik een nieuwe simkaart kon aanvragen, iets, wat ik dus ook gedaan heb.

Ik heb inderdaad een hele oude sim kaart (rechts) en ik kan er inderdaad een deeltje uitdrukken zodat ik een micro kaartje krijg (midden). Maar kleiner tot een nano ( links) kan ik hem niet maken...

Ik weet niet of dat kan, maar zou de huidige (grote)sim kaart ook actief blijven ? De oude telefoon doet het namelijk gewoon goed. Zou handig zijn als reserve…

Groet, 

Rob

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • June 1, 2025

Hoi ​@RAW - Rob.

Ik ben benieuwd naar de reactie vanuit Simyo, de moderator omdat je duidelijk al heel lang klant bent van Simyo wat betreft de kosten hiervan. 

Ik heb inderdaad een hele oude sim kaart (rechts) en ik kan er inderdaad een deeltje uitdrukken zodat ik een micro kaartje krijg (midden). Maar kleiner tot een nano ( links) kan ik hem niet maken…

Je hebt idd een telefoon met een standaard simkaart, de mini simkaart. Je oudere telefoon is gelanceerd in 2009 en werkt op het het 2G netwerk. (GSM Netwerk) 

Bron.

​​​​

Groet, 

Rob

Nee, dat kan helaas niet. Na ontvangst van vervangende simkaart EN activeren vervalt je oude simkaart. Dus mocht je daar je contacten op hebben staan dan raadt ik je aan om deze op te schrijven/over te zetten op de basic telefoon als backup nog voor activeren mocht dat nodig zijn. 

Hou er ook rekening mee dat 2G op termijn uit de lucht wordt gehaald om ruimte bieden aan 5G. Dus als reserve zou je nog kunnen denken aan een goedkope prepaid simkaart. 

En Simyo heeft 1 actieve simkaart per 06. Meer is niet mogelijk. Dus geen duo simkaart bijvoorbeeld wat ik uit je openingstekst denk te  begrijpen te lezen tussen de regels door. 

Heb je al ervaring met de smartphone die je hebt gekozen? 

• auteur
  • Beginner
  • June 2, 2025

@Frisian 

Ik heb geen reactie van Simyo gehad, maar ik heb mijn vraag dan ook niet direct aan simyo gericht. Misschien komt dat nog ?

Je schrijft verder dat het 2G netwerk "op termijn”. zal verdwijnen. Enig idee op welke termijn ?

Groet,

Rob

JanD
  • Forum Expert
  • June 2, 2025

Beste ​@RAW per 1 december 2027 is 2G definitief uit de lucht, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/2g-3g-naar-4g-of-5g

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • June 2, 2025

Hoi ​@RAW

Bedankt voor je bericht! Ik zie dat je vraag inmiddels al beantwoord is door ​@JanD, ​@Summer2  en ​@Friesian. Dank jullie wel daarvoor! Ik heb daar zelf niets meer aan toe te voegen.

Daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat de kosten van je simkaart worden vergoed. Deze vergoeding wordt binnen vijf werkdagen verwerkt.

Mocht je toch nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groet,
Seren

• auteur
  • Beginner
  • June 3, 2025

Goedendag,

bedankt voor de coulante afhandeling.

De SIM kaart is inmiddels binnen, in de telefoon geplaatst en werkt.

m,vr,gr,

Rob

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • June 3, 2025

Goedendag,

bedankt voor de coulante afhandeling.

De SIM kaart is inmiddels binnen, in de telefoon geplaatst en werkt.

m,vr,gr,

Rob

Fijn om te horen dat alles weer naar behoren werkt! Omdat je vraag is beantwoord en het probleem is opgelost, zal ik dit topic nu sluiten. Mocht je een andere vraag hebben kun je altijd een nieuw topic openen!