.

Beantwoord

Sim-kaart geblokkeerd

  • 6 August 2013
  • 2 reacties
  • 547 Bekeken

Hallo,

Ik kreeg laatst toen ik 's morgens mijn telefoon aanzette geen bereik meer en ik kon ook niet meer bellen en smsén. (Samsung Galaxy S2, met andere SIM-kaarten werkt wel gewoon in deze telefoon van mij)
Ik heb mijn eigen sim-kaart daarna in verschillende mobiels gedaan en kreeg ik de melding dat mijn SIM-kaart geblokkeerd was, wat ik heel raar vindt, omdat ik naar mijn weten niet mijn pin of pukcode te vaak heb ingetoetst. De avond hiervoor werkte mijn SIM-kaart nog prima. Kunnen jullie mijn SIM-kaart ook weer deblokkeren, want ik heb mijn Sim Only abbonement nog helemaal niet zo lang hier bij Simyo en ik heb er nu al een probleem mee.

m.v.g.
Jurre Velthof
icon

Beste antwoord door Ernst 7 August 2013, 10:43

Bekijk originele reactie

2 reacties

Mmm.. vreemd, ik heb het net nog eens geprobeerd en krijg nu ineens een melding dat ik mijn PUK-code in moet voeren.
Dit heb ik dus gedaan met de PUK-code wat bij MIJN SIMYO stond, maar de mobiel geeft steeds aan dat het een foute PUK-code is. Nu al 3x geprobeerd en er staat nu resterend -4, loopt steeds naar beneden (-5) als ik het nog een keer invoer.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jurre,

Wanneer je simkaart door de PIN code vergrendeld is, en je nu de PUK code moet invoeren is dat helaas geen blokkade die ik kan opheffen. Je simkaart zit als het ware op slot en is niet geblokkeerd.

Op Mijn Simyo vind je inderdaad je PIN en PUK codes, maar let op: als je zelf op je mobiel je PIN code hebt gewijzigd, is dat niet veranderd op Mijn Simyo. Als zelfs de PUK code niet werkt, rest er nog één oplossing: een vervangende simkaart bestellen.

Dit doe je op Mijn Simyo, op het tabblad 'Mijn instellingen&simkaart' onder 'aanvragen vervangende simkaart' en dit kost €5
Binnen 2 werkdagen heb je vervolgens je nieuwe simkaart in huis.


PS: een niet correcte PUK code is best vreemd. Wil je een privébericht sturen met daarin je simkaartnummer en de PUK code die jij gebruikt? Dan check ik het even voor je.

Reageer