.

Beantwoord

Puk en pincode werken niet na iphone reparatie

  • 7 February 2015
  • 4 reacties
  • 260 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb onlangs de batterij van mijn iphone laten vervangen. Gister dacht ik hem weer volop te kunnen gebruiken maar mijn pincode werkte in eens niet meer. Dit gebeurde dus 3 x en toen moest ik de puk code invoeren. Deze opgezocht op mijn simyo en nu blijkt die ook niet te willen werken. Ik snap er helemaal niks van! Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank!!

Mvg,
Gerrit
icon

Beste antwoord door Charlene 9 February 2015, 16:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Oei, da's een lastige.... Daar moet ik eens op googlen.
Nog een vraagje:
Heb je de batterij laten vervangen door Apple of door een andere firma?
Reputatie 4
Badge +8
Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://www.iculture.nl/melding-iphone-is-geblokkeerd-wat-is-de-oplossing/


Het is wel niet helemaal hetzelfde maar het heeft een raakvlak.
Badge
Ja, ik heb wel de batterij laten vervangen door Apple!
Badge +8
Hoi Gerrit van Oene,

Welkom op het forum :)
Ik zie dat Koorelle al wat met je heeft meegedacht. Dankjewel daarvoor, Koorelle!

Je PINcode is gekoppeld aan je simkaart. Die PINcode staat ook op Mijn Simyo. Had je eerst een andere PINcode gebruikt dan die je op Mijn Simyo zag later?
Als je de PIN te vaak verkeerd hebt ingevoerd, gaat je toestel inderdaad om de PUKcode vragen, ook die vind je op Mijn Simyo. Als je die te vaak verkeerd hebt ingevuld, dan wordt je sim onbruikbaar 😞
Je kunt dan het beste een vervangende simkaart bestellen op Mijn Simyo. Die kost je € 5, en heb je binnen 2 werkdagen in huis.

Wat je eerst nog even kunt proberen met je iPhone is om hem met het kabeltje aan de pc te hangen.
Wat ook wel eens helpt, is om de ronde knop samen met de aan/uitknop ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.
Maar als dat het niet oplost, bestel je dus het beste een vervangende sim.

Als je die activeert, krijgt die zijn eigen nieuwe PIN en PUkcode.

Laat je het even weten of de andere tips nog succes hebben?

Groetjes,
Charlene

Reageer