.

Beantwoord

overzetten contacten bij andere sim

  • 7 January 2014
  • 7 reacties
  • 8491 Bekeken

Badge
Ik stap over van de Samsung Galaxy Ace naar de Samsung Galaxy S3. Hiervoor heb ik dan microsimkaart nodig (die ik volgens mij nog ergens moet hebben, maar moet even zoeken). Maar hoe zet ik nu mijn contacten over. Er is al eens zo;n vraag gesteld en daarop is geantwoord via een usb kabel en je pc, maar hoe doe je dat dan via usb en pc??
icon

Beste antwoord door MartijnR 7 January 2014, 08:46

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Dat klopt, bij de Galay S3 moet je een micro simkaart hebben die je zelf via "mijn Simyo" kan bestellen. Je ontvangt dan een combi simkaart . Dat wil zeggen dat je de micro simkaart eruit kan drukken. Deze kost eenmalig 5 euro.

Als je de contacten op je telefoon  en of simkaart van je Galaxy Ace naar je S3 wilt overzetten, dan kan dat op 2 manieren. De eerste is om alle contacten van je oude simkaart te kopiëren aar de Ace (dus naar je telefoon) Ga naar contacten en kies menu instellingen (meen ik). Nu staan alle contacten op je telefoon.

Plaats je nieuwe combi simkaart en kopieer alle contacten op dezelfde wijze naar je nieuwe simkaart. Haal de simkaart eruit, druk de micro simkaart voorzichtig uit het frame en plaats deze in je nieuwe Galaxy S3. En verplaats de contacten (als je wilt) naar je telefoon of laat ze op de simkaart staan.

p.s. Ik heb zelf de Galaxy S3 en alle contacten staan in Google, waardoor ik nooit iets verlies of hoef te kopiëren. Maar dan moet je gmail hebben, en dat is een persoonlijke voorkeur.

De tweede manier is via KIES 2.0.  Dit is en software programma van Samsung waarmee je o.a. contacten kan overzetten, je telefoon kan updaten backups kan maken etc. etc. http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Meestal staan alle contacten op een plaats, dus of op de simkaart of op je telefoon. Soms staan ze op beide. Kijk hier ook even naar.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Suc6.
Badge
Bedankt Martijn, heb direct een nieuwe sim besteld, Mijn huidige sim is niet uitdrukbaar. . Ik heb ook g mail, maar weet ook niet precies hoe dit werkt (beetje blond, ik weet het!).  Maar zo moet het zeker lukken.!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Monique Groothuizen, welkom op het Simyo forum :)

Ik zie in je gegevens nog geen bestelling van een vervangende simkaart. Als je hulp nodig hebt, of dit klopt niet; meteen vragen!


Martijn®; dank voor het antwoorden!
Badge
Beste Ernst,

Ik heb gisteren een vervangende simkaart aangevraagd (een micro).  Vermoed dat er iets niet goed gegaan is. Weet ook niet of ik dit zelf kan zien via Mijn simyo.  Moet ik nu nogmaals een aanvraag doen?

gr Monique

Hoi Monique Groothuizen, welkom op het Simyo forum :)

Ik zie in je gegevens nog geen bestelling van een vervangende simkaart. Als je hulp nodig hebt, of dit klopt niet; meteen vragen!


Martijn®; dank voor het antwoorden!
Badge +6
Beste Ernst,

Ik heb gisteren een vervangende simkaart aangevraagd (een micro).  Vermoed dat er iets niet goed gegaan is. Weet ook niet of ik dit zelf kan zien via Mijn simyo.  Moet ik nu nogmaals een aanvraag doen?

gr Monique


Hoi Monique Groothuizen,

Wanneer je de simkaart hebt ontvangen dan hoef je er niet nog een te bestellen. Dan heb je straks 2 simkaarten en dat is niet de bedoeling.
Reputatie 3
Badge +9
Heb je de simkaart ontvangen?
Badge +6
Ai, ik denk dat Monique er nu alsnog twee heeft ontvangen. Ik vermoed dat door de storing van dinsdag/woensdag de eerste bestelling van de vervangende simkaart met een vertraging bij ons is binnengekomen, daarom zal ik de kosten van de tweede simkaart voor je gaan vergoeden, Monique 🙂.

Reageer